-
Data: 2013-04-03 01:25:07
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 3 Apr 2013 01:01:21 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Hello Tomasz,
>
> Tuesday, April 2, 2013, 11:28:14 PM, you wrote:
>
>>>>>> Na pewno przód strasznie nurkował przy hamowaniu.
>>>>> Nurkowanie to jeszcze nie oscylacja.
>>>> Jeszcze nie, ale amortyzacja tam też była daleka od sportowej.
>>> A tego oczekiwałeś od Poloneza? :O
>> Mimo wszystko poprawności.
>> Jak dla mnie samochód niskiej klasy, ale trzymający jakąś poprawność i
>> składność układu zawieszenie-hamulce to np. Cinquecento.
>> Polonez był dużo gorszy.
>> Ja wiem że to niby nie ta epoka i nie te warunki ekonomiczno-polityczne,
>> ale mówię o technice.
>
> Jasne. Przywal cieniasem 30mph w betonowa ścianę i porównaj z
> crashtestem Poloneza (dostępny w sieci). Ja crashtest Poldka zrobiłem
> osobiście - przywaliłem w betoniarkę. Raczej trochę szybciej niż
> 30mph.
A nie no - to oczywiście.
Ja tu tylko o dopasowaniu hamulców do masy i osiągów auta.
Cienias miał większe hamulce, a był dużo lżejszy i sporo słabszy.
Przy czołówce tych dwóch samochodów zdecydowanie wolę siedzieć w Polonezie
:)
>> Długiej drogi hamowania się tak nie czuje.
>> Dopiero jak pomierzy się efekty i okazuje się że byle cienias potrzebuje
>> kilkanaście metrów mniej żeby wyhamować ze 100km/h, dopiero wtedy widać że
>> coś tu jest nie tak.
>
> Nigdy Poldkiem nikomu w tyłek nie wjechałem. Poza hamowaniem z
> prędkości powyżej 140km/h problemów z hamowaniem nie miałem okazji
> stwierdzić.
No tak to pewnie wyglądało - zahamować z autostradowej prędkości tym pewnie
dało się tylko raz, potem pewnie należało na 20 minut zjechać na studzenie
hamulców.
Co do drogi hamowania, no to testowaliśmy - Polonez zatrzymywał się
kilkanaście metrów dalej niż cienias na takich samych oponach i
porównywalnym osprzęcie (klocki, amortyzatory, korektor).
Można by to jakoś głębiej poanalizować. Może nawet FWD mają przewagę przy
hamowaniu? - z powodu dołożenia bezwładności silnika może łatwiej utrzymać
przednie koła w optymalnym lekkim pośligu, podczas gdy niepodłączone do
niczego w RWD natychmiast się blokują?
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.13 01:32 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:37 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:46 k...@g...com
- 03.04.13 02:03 Michoo
- 03.04.13 03:18 h.w.d.p.
- 03.04.13 07:54 Artur Maśląg
- 03.04.13 08:36 Artur Maśląg
- 03.04.13 09:38 k...@g...com
- 03.04.13 09:56 Jacek
- 03.04.13 10:13 masti
- 03.04.13 10:18 J.F
- 03.04.13 10:27 RoMan Mandziejewicz
- 03.04.13 10:57 Michoo
- 03.04.13 11:31 J.F
- 03.04.13 11:33 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=