eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMit zajebistych hamulców w PolonezieRe: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
  • Data: 2013-04-03 01:46:08
    Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu środa, 3 kwietnia 2013 01:14:42 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
    > Dnia Wed, 3 Apr 2013 00:22:08 +0200, J.F. napisał(a):
    >
    >
    >
    > > Dnia Tue, 2 Apr 2013 23:38:43 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    >
    > >> Dnia Tue, 2 Apr 2013 07:15:06 -0700 (PDT), k...@g...com napisał(a):
    >
    > >>> zablokuje koła przy prędkości 100km/h
    >
    > >>
    >
    > >> Już drugi raz w tym wątku podajesz prędkości przy który miałoby się dać
    >
    > >> blokować koła. Zupełnie jakbyś sądził, że ta prędkość ma jakieś znaczenie
    >
    > >> jeśli chodzi o możliwość blokowania kół.
    >
    > >
    >
    > > w 7 klasie podstawowki uczyli ze nie ma/nie uczyli ze ma.
    >
    > >
    >
    > > Ale ... kiedys na drodze probowalem i jakies takie wrazenie mi zostalo ze
    >
    > > faktycznie trudniej zablokowac jak sie szybko jedzie ...
    >
    >
    >
    > Zablokować koła tak samo łatwo przy 10km/h jak i prędkości 20x większej.
    >
    > To jest po prostu konieczność wytworzenia momentu hamującego wyższego niż
    >
    > przyczepność kół. Jakiś tam wpływ bezwłasności mas wirujących na pewno
    >
    > jest, ale raczej nie taki żeby to było bardzo istotne.
    >
    >
    >
    > Różnice są dopiero tam gdzie jest docisk aerodynamiczny - w F1 przy dużych
    >
    > prędkościach na hamulec naciskają 4x mocniej niż pod koniec hamowania, w
    >
    > normalnych autach nic takiego się nie dzieje.
    >
    >
    >
    > Jak wrażenie, to stawiałbym na to, że przy wyższych prędkościach można
    >
    > szybciej zagrzać hamulce (więcej pracy przy zamianie energi kinetycznej w
    >
    > cieplną) ale to też raczej takie naciągane.
    >
    >
    >
    > W każdym razie ja nie zauważyłem żeby się to jakoś specjalnie różniło.

    A w wahadłowcach są jeszcze lepsze hamulce niż w sportowych samochodach. Ze o
    traktorze MF nie wspomnę. 30 lat temu miały tarcze i okładziny ceramiczne. I co I
    nic. Bo z Polonezem tak jak samochody wyścigowe nie mają nic wspólnego ani
    wahadłowiec ani traktor. Jak długo będziesz jeszcze pierdolił że w wyścigowym
    samochodzie są lepsze hamulce niż w Polonezie? Wychodzi że jazda w rajdach bije Ci na
    dekiel.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: