-
Data: 2013-04-03 01:46:08
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu środa, 3 kwietnia 2013 01:14:42 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> Dnia Wed, 3 Apr 2013 00:22:08 +0200, J.F. napisał(a):
>
>
>
> > Dnia Tue, 2 Apr 2013 23:38:43 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>
> >> Dnia Tue, 2 Apr 2013 07:15:06 -0700 (PDT), k...@g...com napisał(a):
>
> >>> zablokuje koła przy prędkości 100km/h
>
> >>
>
> >> Już drugi raz w tym wątku podajesz prędkości przy który miałoby się dać
>
> >> blokować koła. Zupełnie jakbyś sądził, że ta prędkość ma jakieś znaczenie
>
> >> jeśli chodzi o możliwość blokowania kół.
>
> >
>
> > w 7 klasie podstawowki uczyli ze nie ma/nie uczyli ze ma.
>
> >
>
> > Ale ... kiedys na drodze probowalem i jakies takie wrazenie mi zostalo ze
>
> > faktycznie trudniej zablokowac jak sie szybko jedzie ...
>
>
>
> Zablokować koła tak samo łatwo przy 10km/h jak i prędkości 20x większej.
>
> To jest po prostu konieczność wytworzenia momentu hamującego wyższego niż
>
> przyczepność kół. Jakiś tam wpływ bezwłasności mas wirujących na pewno
>
> jest, ale raczej nie taki żeby to było bardzo istotne.
>
>
>
> Różnice są dopiero tam gdzie jest docisk aerodynamiczny - w F1 przy dużych
>
> prędkościach na hamulec naciskają 4x mocniej niż pod koniec hamowania, w
>
> normalnych autach nic takiego się nie dzieje.
>
>
>
> Jak wrażenie, to stawiałbym na to, że przy wyższych prędkościach można
>
> szybciej zagrzać hamulce (więcej pracy przy zamianie energi kinetycznej w
>
> cieplną) ale to też raczej takie naciągane.
>
>
>
> W każdym razie ja nie zauważyłem żeby się to jakoś specjalnie różniło.
A w wahadłowcach są jeszcze lepsze hamulce niż w sportowych samochodach. Ze o
traktorze MF nie wspomnę. 30 lat temu miały tarcze i okładziny ceramiczne. I co I
nic. Bo z Polonezem tak jak samochody wyścigowe nie mają nic wspólnego ani
wahadłowiec ani traktor. Jak długo będziesz jeszcze pierdolił że w wyścigowym
samochodzie są lepsze hamulce niż w Polonezie? Wychodzi że jazda w rajdach bije Ci na
dekiel.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.13 02:03 Michoo
- 03.04.13 03:18 h.w.d.p.
- 03.04.13 07:54 Artur Maśląg
- 03.04.13 08:36 Artur Maśląg
- 03.04.13 09:38 k...@g...com
- 03.04.13 09:56 Jacek
- 03.04.13 10:13 masti
- 03.04.13 10:18 J.F
- 03.04.13 10:27 RoMan Mandziejewicz
- 03.04.13 10:57 Michoo
- 03.04.13 11:31 J.F
- 03.04.13 11:33 masti
- 03.04.13 11:57 szufela
- 03.04.13 12:44 Michoo
- 03.04.13 13:00 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=