  • Data: 2013-04-03 10:18:58
    Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
    Dnia Wed, 3 Apr 2013 00:22:08 +0200, J.F. napisał(a):

    >Zablokować koła tak samo łatwo przy 10km/h jak i prędkości 20x
    >większej.
    >To jest po prostu konieczność wytworzenia momentu hamującego wyższego
    >niż
    >przyczepność kół. Jakiś tam wpływ bezwłasności mas wirujących na
    >pewno
    >jest, ale raczej nie taki żeby to było bardzo istotne.

    Tez niezalezny od predkosci, no chyba ze doliczyc moment silnika przez
    zmienne przelozenie. Tak czy inaczej - jesli ma zatrzymac, to
    zatrzyma, tycho chwile pozniej.

    Ale ... sobie zaczynam przypominac - to chyba bylo tak ze ze recznym
    przy malej predkosci potrafilem zablokowac tylne kola, choc to nie w
    kazdym aucie mozliwe, a przy wiekszej jakos nie chcialo. Sprawdze
    jeszcze.

    >Jak wrażenie, to stawiałbym na to, że przy wyższych prędkościach
    >można
    >szybciej zagrzać hamulce (więcej pracy przy zamianie energi
    >kinetycznej w
    >cieplną) ale to też raczej takie naciągane.

    Musialoby zadzialac w ulamku sekundy ... ale kto wie ..

    >W każdym razie ja nie zauważyłem żeby się to jakoś specjalnie
    >różniło.

    I tu reczny, ktory dziala na granicy, moze to bardzo roznicowac.

    J.