-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!transi
t4.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.p
l!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<6m6fu5z2u01m$.fgu4kxnit8fw$.dlg@40tude.net>
<18biqeibbbjpn.59bafju6z7nn$.dlg@40tude.net>
<1...@4...net>
<6kylmqp0133x.1osortvfe8clu$.dlg@40tude.net>
<18r09x7xg6ztb$.m9cxlbr8zn7f.dlg@40tude.net>
<wdoa1jxmni6s$.1s1dk5e5dfcb2.dlg@40tude.net>
<vmw5lxjqdqxu.1trxuykfmb37t$.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl.invalid>
<nfy8xhbrh5ix.1bfmzkwx55h1k$.dlg@40tude.net>
<1...@g...com>
Date: Tue, 2 Apr 2013 23:58:34 +0200
Message-ID: <i3lh4d2tcup7$.70ba8012a93h$.dlg@40tude.net>
Lines: 96
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.159.20
X-Trace: 1364939916 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1230 83.25.159.20:52127
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487710
[ ukryj nagłówki ]Dnia Tue, 2 Apr 2013 14:38:25 -0700 (PDT), k...@g...com napisał(a):
> W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 23:28:14 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
>> Dnia Tue, 2 Apr 2013 10:19:06 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
>>
>>
>>
>>> Hello Tomasz,
>>
>>>
>>
>>> Tuesday, April 2, 2013, 2:16:06 AM, you wrote:
>>
>>>
>>
>>> [...]
>>
>>>
>>
>>>>>> Na pewno przód strasznie nurkował przy hamowaniu.
>>
>>>>> Nurkowanie to jeszcze nie oscylacja.
>>
>>>> Jeszcze nie, ale amortyzacja tam też była daleka od sportowej.
>>
>>>
>>
>>> A tego oczekiwałeś od Poloneza? :O
>>
>>
>>
>> Mimo wszystko poprawności.
>>
>> Jak dla mnie samochód niskiej klasy, ale trzymający jakąś poprawność i
>>
>> składność układu zawieszenie-hamulce to np. Cinquecento.
>>
>> Polonez był dużo gorszy.
>>
>> Ja wiem że to niby nie ta epoka i nie te warunki ekonomiczno-polityczne,
>>
>> ale mówię o technice.
>>
>>
>>
>>>> Całe auto rozhuśtane i poza samym szukaniem przyczepności to jeszcze
>>
>>>> kierowca musiał walczyć z taką oscylacją przód-tył.
>>
>>>
>>
>>> Jakoś sobie takiej walki nie przypominam. Ale ja rajdowcem nie
>>
>>> jestem, lubię tylko szybka jazdę po górskich drogach...
>>
>>
>>
>> Długiej drogi hamowania się tak nie czuje.
>>
>> Dopiero jak pomierzy się efekty i okazuje się że byle cienias potrzebuje
>>
>> kilkanaście metrów mniej żeby wyhamować ze 100km/h, dopiero wtedy widać że
>>
>> coś tu jest nie tak.
>>
>>
>>
>> Zresztą teraz jak uzmysłowiłem sobie te różnice między Cinquecento a
>>
>> Polonezem to jednak stawiam że to wszystko to były jednak problemy
>>
>> niedowymiarowanych hamulców.
>>
>>
>>
>> Dużo większy samochód, dużo mocniejszy silnik, a mniejsze tarcze, 1.5x
>>
>> mniejsza powierzchnia klocków. To po prostu nie mogło działać lepiej i
>>
>> faktycznie może nie ma nawet co mieszać do tego zawieszenia.
>
> Siła tarcia nie zależy od powierzchni tylko od siły w tym wypadku dociskającej
klocki i współczynnika tarcia. Mnie uczyli tego w okolicach siódmej klasy
podstawówki.
Widać hamulce samochodowe są bardziej skomplikowane niż to czego nauczyłeś
się przez 7 klas podstawówki.
Sile tarcia w hamulcach towarzyszy wydzielanie się dużych ilości energii
cieplnej.
Im mniejsza powierzchnia klocka, tym mniejsza podgrzewana objętość, co za
tym idzie wyższa temperatura powierzchni klocka hamulcowego.
W niewielkim uproszczeniu 1.5x mniejszy klocek osiągnie około 1.5x wyższą
temperaturę i 1.5x szybciej zacznie gazować, topić się i znacznie obniży to
co w siódmej klasie podstawówki nazywa się "współczynnik tarcia".
Dlatego samochody sportowe mają takie duże tarcze i również duże klocki.
Nie dla ozdoby :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.13 00:00 Robert Rędziak
- 03.04.13 00:01 k...@g...com
- 03.04.13 00:12 k...@g...com
- 03.04.13 00:15 J.F.
- 03.04.13 00:22 J.F.
- 03.04.13 00:31 k...@g...com
- 03.04.13 00:37 h.w.d.p.
- 03.04.13 00:42 k...@g...com
- 03.04.13 00:57 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:01 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:01 RoMan Mandziejewicz
- 03.04.13 01:14 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:16 Michoo
- 03.04.13 01:21 Bydlę
- 03.04.13 01:25 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=