  • Data: 2013-04-03 00:57:08
    Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 3 Apr 2013 00:15:30 +0200, J.F. napisał(a):

    > Czy to takie proste ? Tarcza tam jeszcze jest.

    W przybliżeniu mniej-więcej tak.
    Jest klocek, ma jakieś ciepło właściwe, objętość i to jest grzane.
    Im tego więcej, tym mniejszą osiągnie temperaturę.

    > A te klocki w polonezie to konkretnie jakie rozmiary maja ?

    Okładzina Poloneza ma jakieś 35x93mm
    Sierra 41x115mm - 44% większe.

    > P.S. Tarcze do sierry
    > http://sklep.misbis.pl/tarcze-hamulcowe-sierra-13-16
    -przod-239-mm-pelne-p-7422.html
    > 239 to znowu nie tak wiele wiecej niz 227.

    Jednak zawsze więcej, do tego Sierra to tarcza wentylowana, czyli tak
    naprawdę pod względem pojemności cieplnej to dwie tarcze, plus dużo szybsze
    oddawanie ciepła dzięki wymuszonej wentylacji i ponad 2x większej
    powierzchni oddawania ciepła.

    Ja tam się porządnych wentylowanych hamulców się w Cinquecento nie zdążyłem
    dorobić, ale wiedza ogólna jest taka, że o ile seryjne (pojedyncza tarcza
    240mm) w sportowej jeździe się nie wyrabiały nawet mając 55KM, to hamulce z
    Uno Turbo (również 240mm, ale wentylowane) już dawały radę nawet przy sporo
    mocniejszych silnikach. Więc różnica płynąca z wentylowanej tarczy raczej
    jest istotna.

    > Ale inni nie jezdza wciskajac gaz i hamulec naraz ;-)

    Jak się wciska gaz i hamulec na raz, to 300mm tarcze robią tak ;)
    http://imageshack.us/a/img210/8606/hamulec.jpg
    http://imageshack.us/a/img16/2149/tarcze2p.jpg