-
Data: 2013-04-02 23:58:34
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Tue, 2 Apr 2013 14:38:25 -0700 (PDT), k...@g...com napisał(a):
> W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 23:28:14 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
>> Dnia Tue, 2 Apr 2013 10:19:06 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
>>
>>
>>
>>> Hello Tomasz,
>>
>>>
>>
>>> Tuesday, April 2, 2013, 2:16:06 AM, you wrote:
>>
>>>
>>
>>> [...]
>>
>>>
>>
>>>>>> Na pewno przód strasznie nurkował przy hamowaniu.
>>
>>>>> Nurkowanie to jeszcze nie oscylacja.
>>
>>>> Jeszcze nie, ale amortyzacja tam też była daleka od sportowej.
>>
>>>
>>
>>> A tego oczekiwałeś od Poloneza? :O
>>
>>
>>
>> Mimo wszystko poprawności.
>>
>> Jak dla mnie samochód niskiej klasy, ale trzymający jakąś poprawność i
>>
>> składność układu zawieszenie-hamulce to np. Cinquecento.
>>
>> Polonez był dużo gorszy.
>>
>> Ja wiem że to niby nie ta epoka i nie te warunki ekonomiczno-polityczne,
>>
>> ale mówię o technice.
>>
>>
>>
>>>> Całe auto rozhuśtane i poza samym szukaniem przyczepności to jeszcze
>>
>>>> kierowca musiał walczyć z taką oscylacją przód-tył.
>>
>>>
>>
>>> Jakoś sobie takiej walki nie przypominam. Ale ja rajdowcem nie
>>
>>> jestem, lubię tylko szybka jazdę po górskich drogach...
>>
>>
>>
>> Długiej drogi hamowania się tak nie czuje.
>>
>> Dopiero jak pomierzy się efekty i okazuje się że byle cienias potrzebuje
>>
>> kilkanaście metrów mniej żeby wyhamować ze 100km/h, dopiero wtedy widać że
>>
>> coś tu jest nie tak.
>>
>>
>>
>> Zresztą teraz jak uzmysłowiłem sobie te różnice między Cinquecento a
>>
>> Polonezem to jednak stawiam że to wszystko to były jednak problemy
>>
>> niedowymiarowanych hamulców.
>>
>>
>>
>> Dużo większy samochód, dużo mocniejszy silnik, a mniejsze tarcze, 1.5x
>>
>> mniejsza powierzchnia klocków. To po prostu nie mogło działać lepiej i
>>
>> faktycznie może nie ma nawet co mieszać do tego zawieszenia.
>
> Siła tarcia nie zależy od powierzchni tylko od siły w tym wypadku dociskającej
klocki i współczynnika tarcia. Mnie uczyli tego w okolicach siódmej klasy
podstawówki.
Widać hamulce samochodowe są bardziej skomplikowane niż to czego nauczyłeś
się przez 7 klas podstawówki.
Sile tarcia w hamulcach towarzyszy wydzielanie się dużych ilości energii
cieplnej.
Im mniejsza powierzchnia klocka, tym mniejsza podgrzewana objętość, co za
tym idzie wyższa temperatura powierzchni klocka hamulcowego.
W niewielkim uproszczeniu 1.5x mniejszy klocek osiągnie około 1.5x wyższą
temperaturę i 1.5x szybciej zacznie gazować, topić się i znacznie obniży to
co w siódmej klasie podstawówki nazywa się "współczynnik tarcia".
Dlatego samochody sportowe mają takie duże tarcze i również duże klocki.
Nie dla ozdoby :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.13 00:00 Robert Rędziak
- 03.04.13 00:01 k...@g...com
- 03.04.13 00:12 k...@g...com
- 03.04.13 00:15 J.F.
- 03.04.13 00:22 J.F.
- 03.04.13 00:31 k...@g...com
- 03.04.13 00:37 h.w.d.p.
- 03.04.13 00:42 k...@g...com
- 03.04.13 00:57 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:01 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:01 RoMan Mandziejewicz
- 03.04.13 01:14 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:16 Michoo
- 03.04.13 01:21 Bydlę
- 03.04.13 01:25 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML