-
Data: 2013-04-02 23:58:34
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Tue, 2 Apr 2013 14:38:25 -0700 (PDT), k...@g...com napisał(a):
> W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 23:28:14 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
>> Dnia Tue, 2 Apr 2013 10:19:06 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
>>
>>
>>
>>> Hello Tomasz,
>>
>>>
>>
>>> Tuesday, April 2, 2013, 2:16:06 AM, you wrote:
>>
>>>
>>
>>> [...]
>>
>>>
>>
>>>>>> Na pewno przód strasznie nurkował przy hamowaniu.
>>
>>>>> Nurkowanie to jeszcze nie oscylacja.
>>
>>>> Jeszcze nie, ale amortyzacja tam też była daleka od sportowej.
>>
>>>
>>
>>> A tego oczekiwałeś od Poloneza? :O
>>
>>
>>
>> Mimo wszystko poprawności.
>>
>> Jak dla mnie samochód niskiej klasy, ale trzymający jakąś poprawność i
>>
>> składność układu zawieszenie-hamulce to np. Cinquecento.
>>
>> Polonez był dużo gorszy.
>>
>> Ja wiem że to niby nie ta epoka i nie te warunki ekonomiczno-polityczne,
>>
>> ale mówię o technice.
>>
>>
>>
>>>> Całe auto rozhuśtane i poza samym szukaniem przyczepności to jeszcze
>>
>>>> kierowca musiał walczyć z taką oscylacją przód-tył.
>>
>>>
>>
>>> Jakoś sobie takiej walki nie przypominam. Ale ja rajdowcem nie
>>
>>> jestem, lubię tylko szybka jazdę po górskich drogach...
>>
>>
>>
>> Długiej drogi hamowania się tak nie czuje.
>>
>> Dopiero jak pomierzy się efekty i okazuje się że byle cienias potrzebuje
>>
>> kilkanaście metrów mniej żeby wyhamować ze 100km/h, dopiero wtedy widać że
>>
>> coś tu jest nie tak.
>>
>>
>>
>> Zresztą teraz jak uzmysłowiłem sobie te różnice między Cinquecento a
>>
>> Polonezem to jednak stawiam że to wszystko to były jednak problemy
>>
>> niedowymiarowanych hamulców.
>>
>>
>>
>> Dużo większy samochód, dużo mocniejszy silnik, a mniejsze tarcze, 1.5x
>>
>> mniejsza powierzchnia klocków. To po prostu nie mogło działać lepiej i
>>
>> faktycznie może nie ma nawet co mieszać do tego zawieszenia.
>
> Siła tarcia nie zależy od powierzchni tylko od siły w tym wypadku dociskającej
klocki i współczynnika tarcia. Mnie uczyli tego w okolicach siódmej klasy
podstawówki.
Widać hamulce samochodowe są bardziej skomplikowane niż to czego nauczyłeś
się przez 7 klas podstawówki.
Sile tarcia w hamulcach towarzyszy wydzielanie się dużych ilości energii
cieplnej.
Im mniejsza powierzchnia klocka, tym mniejsza podgrzewana objętość, co za
tym idzie wyższa temperatura powierzchni klocka hamulcowego.
W niewielkim uproszczeniu 1.5x mniejszy klocek osiągnie około 1.5x wyższą
temperaturę i 1.5x szybciej zacznie gazować, topić się i znacznie obniży to
co w siódmej klasie podstawówki nazywa się "współczynnik tarcia".
Dlatego samochody sportowe mają takie duże tarcze i również duże klocki.
Nie dla ozdoby :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.13 00:00 Robert Rędziak
- 03.04.13 00:01 k...@g...com
- 03.04.13 00:12 k...@g...com
- 03.04.13 00:15 J.F.
- 03.04.13 00:22 J.F.
- 03.04.13 00:31 k...@g...com
- 03.04.13 00:37 h.w.d.p.
- 03.04.13 00:42 k...@g...com
- 03.04.13 00:57 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:01 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:01 RoMan Mandziejewicz
- 03.04.13 01:14 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:16 Michoo
- 03.04.13 01:21 Bydlę
- 03.04.13 01:25 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=