-
X-Received: by 10.49.24.134 with SMTP id u6mr1065675qef.24.1364856939368; Mon, 01 Apr
2013 15:55:39 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.49.24.134 with SMTP id u6mr1065675qef.24.1364856939368; Mon, 01 Apr
2013 15:55:39 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!t2no29580813qal.0!news-out.g
oogle.com!v17ni6816qad.0!nntp.google.com!ca1no20161663qab.0!postnews.google.com
!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Mon, 1 Apr 2013 15:55:39 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <18r09x7xg6ztb$.m9cxlbr8zn7f.dlg@40tude.net>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=31.175.5.131;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 31.175.5.131
References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<6m6fu5z2u01m$.fgu4kxnit8fw$.dlg@40tude.net>
<18biqeibbbjpn.59bafju6z7nn$.dlg@40tude.net>
<1...@4...net>
<6kylmqp0133x.1osortvfe8clu$.dlg@40tude.net>
<18r09x7xg6ztb$.m9cxlbr8zn7f.dlg@40tude.net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <1...@g...com>
Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
From: k...@g...com
Injection-Date: Mon, 01 Apr 2013 22:55:39 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487617
[ ukryj nagłówki ]W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 00:35:17 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> Dnia Tue, 2 Apr 2013 00:21:41 +0200, J.F. napisał(a):
>
>
>
> > Dnia Tue, 2 Apr 2013 01:05:35 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>
> >> Dnia Mon, 1 Apr 2013 23:39:49 +0200, J.F. napisał(a):
>
> >> Miałem kiedyś Poldolota na warsztacie.
>
> >> Do "sportu" kolega budował więc nad hamulcami trochę się nakombinowaliśmy.
>
> >> Hamowało to fatalnie - dużo gorzej niż moje Cinquecento.
>
> >>
>
> >>>> Żeby wyhamować go na dystansie o połowę krótszym samochód musi być
>
> >>>> wyposażony w jakieś zawieszenie,
>
> >>> Jestes pewien ?
>
> >> To jest chyba podstawowy element (do kupy z oponami).
>
> >> Żeby skutecznie hamować trzeba siłą hamowania oscylować wokół granicy
>
> >> przyczepności. Jak zawieszenie dorzuci tu swoje głębokie oscylacje to robi
>
> >> się dużo trudniej.
>
> >
>
> > W poldku oscylowalo ?
>
>
>
> Na pewno przód strasznie nurkował przy hamowaniu.
>
> Przy przyspieszaniu z kolei tył przysiadał.
>
> A mocy w tym samochodzie to nie było przecież żadnej.
>
>
>
> Nurkowanie to raczej kwestia sprężyn.
>
> Ale w połączeniu z kiepskimi amortyzatorami, przekładało się to na
>
> oscylacje i hamowanie nie do ogarnięcia.
>
> Do tego wspomaganie działało w sposób trudny do opisania - gumowe jakieś
>
> takie, dziwne. W każdym dokładało jeszcze kolejny stopień swobody nad
>
> którym kierowca musiał panować.
>
>
>
> >> Do tego intuicja mi podpowiada że w samochodzie RWD w którym gazem robi się
>
> >> nadsterowny poślizg, hamulce dobiera się tak żeby hamowanie szło raczej w
>
> >> podsterowność. W FWD można odwrotnie. To powinno dać szerszy zakres
>
> >> kontroli w poślizgu, ale nie wiem czy to właśnie to było przyczyną.
>
> >
>
> > Korektor sily hamowania byl i RWD i FWD.
>
> > W poldku ... nie wiem, tez chyba byl ?
>
>
>
> Korektory hydrauliczne są w większości samochodów (teraz to się na
>
> elektronikę przerzuca).
>
> Te w Poldku to jeśli dobrze pamiętam to były takie dynamiczne - co to niby
>
> obciążenie kompensują, czyli im niżej siedzi tylne zawieszenie tym większa
>
> siła hamowania idzie na tył.
>
> Ale w połączeniu z nurkującym przodem i zadzierającym się tyłem przy
>
> hamowaniu to nie mogło dobrze działać.
Tylko że właśnie tak to miało działać i działało dobrze. Nie nurkował przy hamowaniu,
nie wpadał w żadne oscylacje. A co do wspomagania to poldków ze wspomaganiem do
pewnego momentu prawie nie było. Miały za to spornik układu kierowniczego z tłumikiem
hydraulicznym. Było to doskonałe rozwiązanie na dziurawe drogi.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.04.13 02:04 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:08 ZIWK
- 02.04.13 01:10 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 02:16 Tomasz Pyra
- 02.04.13 02:24 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:48 J.F.
- 02.04.13 02:49 Tomasz Pyra
- 02.04.13 01:57 h.w.d.p.
- 02.04.13 09:38 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 02.04.13 10:19 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 10:20 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 10:22 RoMan Mandziejewicz
- 02.04.13 11:31 Axel
- 02.04.13 12:16 Artur Maśląg
- 02.04.13 12:22 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=