eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMit zajebistych hamulców w PolonezieRe: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
  • Data: 2013-04-01 18:45:40
    Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 17:49:26 UTC+2 użytkownik tᴏ napisał:
    > kogutek444 wrote:
    >
    >
    >
    > > A miałeś kiedyś poldka? Ja miałem dwa.
    >
    >
    >
    > Dziadek miał trzy, z czego na drugim uczyłem się jeździć, więc "jakość"
    >
    > tego wybitnego samochodu jest mi doskonale znana.
    >
    >
    >
    > > 125p też miałem. Przy stówce bez
    >
    > > problemu dawało się zablokować przednie koła hamulcami. 125p ciut lepiej
    >
    > > hamował.
    >
    >
    >
    > 125p był znacznie lżejszy i miał tarcze z tyłu, wtedy gdy powstał miał
    >
    > bardzo dobre hamulce (a było to pół wieku temu). Poldas miał chujowe.
    >
    >
    >
    > > Łódzcy krawcy rozwozili towar po Polce
    >
    > > Polonezami.
    >
    >
    >
    > A beduini rozwożą towar po pustyni wielbłądami i co z tego?
    >
    >
    >
    > > Silnik do
    >
    > > remontu wytrzymywał średnio 250 tysięcy.
    >
    >
    >
    > ROTFL. Silnik nadawał się do remontu często od nowości, bo nie trzymał
    >
    > wymiarów fabrycznych.
    >
    >
    >
    > > Do tego Polonez był
    >
    > > wygodny i bezpieczny.
    >
    >
    >
    > Wygodny chyba w porównaniu do 126p. A bezpieczeństwo miał jedynie bierne
    >
    > (i to w relacji do swoich czasów, a nie dzisiejszych).
    >
    >
    >
    > > Napęd na
    >
    > > tylne koła powodował że jeździło się nim jak samochodem a nie jak
    >
    > > współczesnymi taczkami.
    >
    >
    >
    > Tak, tylny napęd dawał niezwykłą przyjemność obcowania z 70-konnym OHV z
    >
    > wałem na 3 podporach, pamiętającym czasy poprzednika Fiata 125.
    >
    >
    >
    > --
    >
    > ss??q s? ??u??ou??

    Znacznie lżejszy to raptem sto kilo. Szczegół bez znaczenia. 125p lepiej hamował bo
    miał serwo o innej charakterystyce. Tak wymyślili konstruktorzy. Skrzynię biegów
    pomimo że w środku wyglądały identycznie miał o innych przełożeniach. Zrobili tak
    żeby z ponad osiemdziesięcio konnym silnikiem był dynamiczniejszy przy niskich
    prędkościach. I co z tego że silnik na trzech podporach? A nic. Przez to silnik był
    krótszy, mniej ważył niż taki na pięciu podporach. Ciekawe że ten niby gówniany
    silnik na trzech podporach i z gaźnikiem mniej palił niż jego dzisiejszy odpowiednik.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: