-
Data: 2013-04-01 18:45:40
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 17:49:26 UTC+2 użytkownik tá´ napisał:
> kogutek444 wrote:
>
>
>
> > A miałeś kiedyś poldka? Ja miałem dwa.
>
>
>
> Dziadek miał trzy, z czego na drugim uczyłem się jeździć, więc "jakość"
>
> tego wybitnego samochodu jest mi doskonale znana.
>
>
>
> > 125p też miałem. Przy stówce bez
>
> > problemu dawało się zablokować przednie koła hamulcami. 125p ciut lepiej
>
> > hamował.
>
>
>
> 125p był znacznie lżejszy i miał tarcze z tyłu, wtedy gdy powstał miał
>
> bardzo dobre hamulce (a było to pół wieku temu). Poldas miał chujowe.
>
>
>
> > Łódzcy krawcy rozwozili towar po Polce
>
> > Polonezami.
>
>
>
> A beduini rozwożą towar po pustyni wielbłądami i co z tego?
>
>
>
> > Silnik do
>
> > remontu wytrzymywał średnio 250 tysięcy.
>
>
>
> ROTFL. Silnik nadawał się do remontu często od nowości, bo nie trzymał
>
> wymiarów fabrycznych.
>
>
>
> > Do tego Polonez był
>
> > wygodny i bezpieczny.
>
>
>
> Wygodny chyba w porównaniu do 126p. A bezpieczeństwo miał jedynie bierne
>
> (i to w relacji do swoich czasów, a nie dzisiejszych).
>
>
>
> > Napęd na
>
> > tylne koła powodował że jeździło się nim jak samochodem a nie jak
>
> > współczesnymi taczkami.
>
>
>
> Tak, tylny napęd dawał niezwykłą przyjemność obcowania z 70-konnym OHV z
>
> wałem na 3 podporach, pamiętającym czasy poprzednika Fiata 125.
>
>
>
> --
>
> ss??q s? ??u??ou??
Znacznie lżejszy to raptem sto kilo. Szczegół bez znaczenia. 125p lepiej hamował bo
miał serwo o innej charakterystyce. Tak wymyślili konstruktorzy. Skrzynię biegów
pomimo że w środku wyglądały identycznie miał o innych przełożeniach. Zrobili tak
żeby z ponad osiemdziesięcio konnym silnikiem był dynamiczniejszy przy niskich
prędkościach. I co z tego że silnik na trzech podporach? A nic. Przez to silnik był
krótszy, mniej ważył niż taki na pięciu podporach. Ciekawe że ten niby gówniany
silnik na trzech podporach i z gaźnikiem mniej palił niż jego dzisiejszy odpowiednik.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.04.13 18:46 J.F.
- 01.04.13 18:49 RoMan Mandziejewicz
- 01.04.13 18:51 k...@g...com
- 01.04.13 18:52 RoMan Mandziejewicz
- 01.04.13 18:55 szufela
- 01.04.13 19:00 k...@g...com
- 01.04.13 19:03 Robert Rędziak
- 01.04.13 19:05 Robert Rędziak
- 01.04.13 19:05 tá´Ź
- 01.04.13 19:07 tá´Ź
- 01.04.13 19:12 K
- 01.04.13 19:14 k...@g...com
- 01.04.13 19:15 szufela
- 01.04.13 19:20 K
- 01.04.13 19:25 Robert Rędziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=