  • Data: 2013-04-01 17:49:26
    Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Od: tá´Ź szukaj wiadomości tego autora

    kogutek444 wrote:

    > A miałeś kiedyś poldka? Ja miałem dwa.

    Dziadek miał trzy, z czego na drugim uczyłem się jeździć, więc "jakość"
    tego wybitnego samochodu jest mi doskonale znana.

    > 125p też miałem. Przy stówce bez
    > problemu dawało się zablokować przednie koła hamulcami. 125p ciut lepiej
    > hamował.

    125p był znacznie lżejszy i miał tarcze z tyłu, wtedy gdy powstał miał
    bardzo dobre hamulce (a było to pół wieku temu). Poldas miał chujowe.

    > Łódzcy krawcy rozwozili towar po Polce
    > Polonezami.

    A beduini rozwożą towar po pustyni wielbłądami i co z tego?

    > Silnik do
    > remontu wytrzymywał średnio 250 tysięcy.

    ROTFL. Silnik nadawał się do remontu często od nowości, bo nie trzymał
    wymiarów fabrycznych.

    > Do tego Polonez był
    > wygodny i bezpieczny.

    Wygodny chyba w porównaniu do 126p. A bezpieczeństwo miał jedynie bierne
    (i to w relacji do swoich czasów, a nie dzisiejszych).

    > Napęd na
    > tylne koła powodował że jeździło się nim jak samochodem a nie jak
    > współczesnymi taczkami.

    Tak, tylny napęd dawał niezwykłą przyjemność obcowania z 70-konnym OHV z
    wałem na 3 podporach, pamiętającym czasy poprzednika Fiata 125.

    --
    ss??q s? ??u??ou??