-
Data: 2013-04-01 18:26:05
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: "szufela" <b...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:e1a65c95-2fc6-4b91-a99c-988e38b59846@googlegrou
ps.com...
W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 17:30:31 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Mon, 1 Apr 2013 07:55:42 -0700 (PDT), k...@g...com
> napisał(a):
>
> > A miałeś kiedyś poldka? Ja miałem dwa. 125p też miałem. Przy stówce bez
>
> > problemu dawało się zablokować przednie koła hamulcami. 125p ciut lepiej
>
> > hamował. Miał serwo o innej charakterystyce i był ze sto kilo lżejszy. W
>
> > czasach kiedy był produkowany był bardzo przyzwoitym samochodem.
>
> > Samochód ma nie tylko zajebiście wyglądać. Ma być tani w naprawach.
>
>
>
> Nieprawda. F125 to mialo byc "auto rodzinne", jakich w owym czasie duzo
>
> bylo. Zreszta do tej pory sa, tylko sie troche zwyczaje projektantow
>
> zmienily.
>
> A poldek to tylko modyfikacja. Nie mowie ze zla, troche przestarzala w
>
> latach 90-tych, co nie znaczy ze wszystko gorsze
>
>
>
> > Poldek taki był. Ma być dla niektórych nie tylko samochodem do wożenia
>
> > dupy a i do przewożenia towarów. Łódzcy krawcy rozwozili towar po Polce
>
>
>
> I co - krawiec ma szybko w drodze naprawic samochod ?
>
>
>
> > Polonezami. Niektóre poldki robiły ponad sto tysięcy rocznie. Silnik do
>
> > remontu wytrzymywał średnio 250 tysięcy.
>
>
>
> Nie jest to jakis rewelacyjny wynik :-)
>
>
>
> > Remont kapitany silnika trwał
>
> > trzy dni i kosztował 25% wartości nowego silnika.
>
>
>
> Za komuny/niedlugo potem ?
>
> Dzis mialbys pewnie to samo "mozemy zrobic, ale taniej panu wyjdzie kupic
> z
>
> rozbitka". No i za pare lat znikna ci ktorzy moga to zrobic :-)
>
>
>
> > Do tego Polonez był
>
> > wygodny i bezpieczny. Złego słowa nie dam na poldka powiedzieć.
>
>
>
> Ale hamulce jakie ?
>
>
>
> Mowiac szczerze to nie widze powodu, aby tarczowe hamulce ze wspomaganiem
>
> byly jakos istotnie gorsze od innych samochodow ... wiec co oni tam sp* ?
>
> Tarcze w testowanym egzemplarzu ciagle nasmarowane ?
>
> Przejscie na "osprzet Lucasa" sugeruje ze krajowy nie dawal rady ... czy
> po
>
> prostu Daewoo zaczelo outsourcing ?
>
>
>
> Troche poldkami przejechalem, nie przypominam sobie "tragicznych
> hamulcow".
>
>
>
> > Napęd na
>
> > tylne koła powodował że jeździło się nim jak samochodem a nie jak
>
> > współczesnymi taczkami.
>
>
>
> To znaczy jak ? Samochod dla prawdziwych mezczyzn - nieprawdziwi i baby
>
> sobie nie poradza ? :-)
>
>
>
> J.
Poldek to była stara dobra konstrukcja. Praktycznie dowolnie uszkodzony
potrafił się doczołgać do warsztatu na własnych kołach. Te 250 tysięcy do
remontu silnika to więcej niż zrobią dzisiejsze podobnej klasy samochody.
Trzeba rozróżnić czy do remontu to znaczy że przestał się obracać czy
przestał trzymać minimalne parametry pracy. Kiedyś wyznacznikiem było
zużycie oleju i niemożliwość uszczelnienia silnika. Wyheblowany brał dużo
oleju i nie dawał się uszczelnić. Hamulce miał takie że mogę dzisiaj pisać
na grupie. Na dodatek nie jeżdżę na wózku inwalidzkim. Mnie się lepiej
jeździło z napędem na tył. To odczucie subiektywne. Inni mogą mieć inne
zdanie. A co do hamulców, bezpieczeństwa i napędu na tył. napęd na przód to
największe gówno jakie księgowi wymyślili. Dajesz po hamulcach. koła stają
silnik przestaje pracować. Nie ma żadnego wspomagania, no chyba że jest
elektryczne kierownicy. Ale hamulce przez chwilę są bez wspomagania. Na
śliskim super sprawa do załapania się na wycieczkę w zaświaty.
TNIJ !
sz.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.04.13 18:30 tá´Ź
- 01.04.13 18:34 Robert Rędziak
- 01.04.13 18:36 k...@g...com
- 01.04.13 18:41 szufela
- 01.04.13 18:45 k...@g...com
- 01.04.13 18:46 J.F.
- 01.04.13 18:49 RoMan Mandziejewicz
- 01.04.13 18:51 k...@g...com
- 01.04.13 18:52 RoMan Mandziejewicz
- 01.04.13 18:55 szufela
- 01.04.13 19:00 k...@g...com
- 01.04.13 19:03 Robert Rędziak
- 01.04.13 19:05 Robert Rędziak
- 01.04.13 19:05 tá´Ź
- 01.04.13 19:07 tá´Ź
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]