  • 231. Data: 2013-03-20 23:16:55
    Temat: Re: Mit nieodwracalności zmian w JPG
    Od: Marek <p...@s...com>

    Ja założyłem, że rozmawiamy o zmianach w XMLu bo nawet nie
    przypuszczałbym, ze mówisz o obrazach.

  • 232. Data: 2013-03-20 23:19:44
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-20 18:35, Sylwester Zarębski pisze:
> [...]
    23.png

    > Obsługuje, ale co i w jakim zakresie już tam nie masz.
    > Zły przykład ;).

    Eeee tam... przykład idealny ale implementacja beznadziejna. :-D Trzymam
    się kurczowo swojego, ze informatyk olał sprawę (niezależnie czy to
    zespół czy 1 człowiek). Mam nawet wrażenie, że skomplikował sobie pracę
    bo musiał stworzyć:

    if (RAW) then
    else

    Marek

  • 233. Data: 2013-03-20 23:21:16
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-20 21:29, JD pisze:

    > Nie ma na tej grupie fotografów.
    > Poszli sobie.
    >
    > Zostali webmasterzy, informatycy, elektronicy.

    hahahaha też prawda :-)

    Marek

  • 234. Data: 2013-03-20 23:30:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > RAW to typowo właśnie RGB (RGBG czy co tam kto chce, jeden diabeł
    > z naszego punktu widzenia).

    no tak nie do końca.. :)

    bo pojedyńcza komórka ma tylko jeden kolor a nie trzy składowe.

  • 235. Data: 2013-03-21 01:54:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 20 Mar 2013 22:40:01 +0100, Marek napisał(a):

    > Ależ oczywiście, że jest możliwe. W końcu wszystkie dane w plikach są
    > binarne a więc nawet HEX edytorem wygenerujesz RAWa.

    No i 'przewaga' jpg padła w gruzach.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 236. Data: 2013-03-21 10:32:18
    Od: Marek <p...@s...com>

    > No i 'przewaga' jpg padła w gruzach.

    OK, to Ty sobie edytuj HEX edytorem a ja będę to robił w programach
    graficznych skoro różnicy Ci to nie robi :-)

    Marek

  • 237. Data: 2013-03-21 18:19:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    > Rozumiem. Brzmi to jak armagedon bo to oznacza, że trudno o narzędzia
    > dla tych co chcą mieć swobodę decydowania. Nawet nie wpadłbym na to,
    > że można z automatu narzucać korekcję czegokolwiek. Na szczecie w obu
    > jakie używam nie ma tego problemu. Aż boję się przyszłych wersji...

    rób zdjęcia...

  • 238. Data: 2013-03-21 21:29:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek <p...@s...com> writes:

    > Owszem. Po 1000 odczytów i zapisów nie rozpoznasz pewnie treści JPG.
    > Jednakże zapewniam Cię, że nie rozpoznasz fotomontażu wykonanego na
    > pliku JPG w średniej jakości (w/g tego co mój aparat tym terminem
    > określa) od fotomontażu wykonanego na RAW -> PNG.

    Przecież wiem. Myślisz że dlaczego używam JPEGów.

    > Zapewne badania
    > laboratoryjne wykażą różnicę ale nie oko, nawet gdy wydruk jest A3.
    > Nikt z lupą nie siedzi przy zdjęciach aby stwierdzić, ze jakiś piksel
    > oberwał.

    Wystarczy zrobić "różnicę" obrazków, np. znów ImageMagickiem. Ale to
    oczywiście nie dyskwalifikuje JPEGa, trzeba po prostu mieć świadomość
    ograniczeń różnych rozwiązań i stosować je sensownie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 239. Data: 2013-03-21 22:58:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> writes:

    > no tak nie do końca.. :)
    >
    > bo pojedyńcza komórka ma tylko jeden kolor a nie trzy składowe.

    No ale pojedyncza "komórka" w np. JPEGu także może mieć jeden kolor :-)
    Kwestia definicji komórki oraz np. tego, czy znamy jej geometrię.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 240. Data: 2013-03-21 23:01:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> writes:

    > Dlatego zaznaczyłem, że chodzi o zasadę, a nie szczegóły
    > implementacyjne, gdyż nic nie stoi na przeszkodzie, aby stworzyć system
    > przechowujący delty binarne dla obrazów na zasadzie kompresji ruchu (ala
    > MPEG). Po prostu się tego nie stosuje, bo VCSy są używane raczej do
    > innych celów.

    Nie o to chodzi i dokładnie tak można np. gita zastosować bez problemu
    (+/- wielkość archiwum). Problem w tym, że o ile bardzo łatwo
    "zrozumieć" różnice w np. plikach tekstowych, o tyle różnice w grafice
    są trudne do "zrozumienia". Nie chodzi przecież o różnice, ale o to,
    jaką akcję wykonał człowiek, żeby takie różnice dostać.
    --
    Krzysztof Halasa