  • Data: 2013-03-18 11:01:58
    Temat: Re: Mit nieodwracalności zmian w JPG
    Od: mt <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-18 10:49, Marek pisze:

    > Nie! Jesteś w stanie zapisać coś do RAW (bez XML) bezpośrednio ? Bo do
    > JPG w trybie edit jak najbardziej tak. Pomijając, ze taka operacja
    > byłaby bzdurna bo nie do tego RAW służy. Jednakże JPG może służyć
    > zarówno do zapisywania w nim jak i poza nim (XML). Mamy większe
    > możliwości edycyjne (w sensie dostępnych efektów, filtrów, fotomontażu,
    > nanoszenia tekstów) dla bitmap nie RAWowych.

    A co stoi na przeszkodzie, aby w takim ACR wywołać rawa i wczytać go
    jako jpg i resztę operacji wykonywać już w samym PS na jpg?

    > J/w.Spróbuj nanieść tekst do RAW np. W przypadku JPG mogę sobie
    > powiedzieć "mam gdzieś, że będzie to trwała zmiana" i zrobię to. W
    > przypadku RAW nie ma takiej opcji. Muszę najpierw przekształcić go do
    > JPG czy innego formatu i potem dalej pracować.

    No i? Czy jest to niewykonalne?

    > No właśnie! Jest to DOKŁADNIE to samo! Cały czas piszę, ze tak też można
    > postępować z JPGami. Część osób w poprzednich dyskusjach wspominała o
    > tym, że tak się nie da.

    Ponownie poproszę o cytat, kto pisał, że tak sie nie da.

    > Po raz drugi: w wolności decydowania o sposobie i zakresie modyfikowania
    > obrazu. Mogę zrezygnować z XML przy JPG i go edytować w sposób
    > niedostępny dla RAWów.

    Po raz któryś już tam, z rawów możesz sobie wygenerować jpg jak masz
    potrzebę takiej edycji, można to zrobić w prosty sposób w trybie
    wsadowym, bądź dłubać każde zdjęcie, jak fotografujesz w jpg to na
    starcie jesteś skazany na algorytmy, krzywą gamma itd zaimplementowaną w
    aparacie, a silniki jpg w aparatach radzą sobie dużo gorzej niż te w
    zewnętrznym sofcie, więc gdzie ta przewaga jpg przy założeniu, że jpg i
    tak się obrabia w jakiejś wołarce?

    --
    marcin