-
31. Data: 2013-06-26 14:16:55
Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
Od: Mario <m...@...pl>
W dniu 2013-06-26 14:12, Budzik pisze:
> Osobnik posiadający mail c...@v...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
>
>>> Ale zazwyczaj sytuacja jest troszkę inna. Zjeżdżasz na lewy pas żeby
>>> wyprzedzić auta jadące 90 km/h. Po kilku chwilach siedzi ci na plecach
>>> jakiś pajac i miga światłami. I to raczej on nie ma pzepisowej 140 km/h,
>>> ale uważa że pas należy do niego.
>>
>> I co dziwniejsze, on ma rację! :)
>> Jeśli zajeżdżasz komuś drogę zmuszając go do hamowania to nazywamy to
>> wymuszeniem pierwszeństwa.
>
> Nie zawsze, nie wszedzie. Wszystko zalezy od odległości, różnicy predkosci,
> czasu itp.
> Ale: zdaje sie ze watkotwórca nie mowił o takiej sytuacji.
>
Ale nie mówił też z jaką prędkością jechał zanim spotkał tego ze 120 km/h.
--
pozdrawiam
MD
-
32. Data: 2013-06-26 14:18:42
Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Mario,
Wednesday, June 26, 2013, 1:50:36 PM, you wrote:
[...]
>> Jadący lewym pasem autostrady samochód osobowy ma prawo jechać
>> 140km/h i wyprzedzać w ten sposób jadących wolniej prawym pasem i nie
>> łamie żadnego prawa.
> Ale zazwyczaj sytuacja jest troszkę inna. Zjeżdżasz na lewy pas żeby
> wyprzedzić auta jadące 90 km/h. Po kilku chwilach siedzi ci na plecach
> jakiś pajac i miga światłami. I to raczej on nie ma pzepisowej 140 km/h,
> ale uważa że pas należy do niego.
Ale masz jakiś dowód na to, że jechał szybciej niż 140? Bo na razie
sam dowodzisz, że zajechałeś mu drogę.
Poza tym - tu mowa o wpierdalających się na lewy pas z prędkością
znacząco poniżej dozwolonej.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
33. Data: 2013-06-26 14:20:20
Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
Od: Mario <m...@...pl>
W dniu 2013-06-26 14:09, AZ pisze:
> ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
> On 2013-06-26, Michoo <m...@v...pl> wrote:
>>
>> Oczywiście - wyprzedzanie tira jadącego 90 prawym. Jedziesz 120,
>> wyprzedzasz tira i nadal jedziesz 120.
>>
> Pod warunkiem, ze nie zajezdzasz komus drogi. Czemu ktos ma zwalniac
> ze 140 do 120 zebys tylko Ty nie musial zwolnic ze 120 do 90?
Dlatego, że lewy pas jest głównie po to żeby móc wyprzedzać jadących
wolno na prawym a nie po to żeby pojedyncze jednostki mogły jechać z
prędkością nie mniejszą od prędkości dopuszczalnej przepisami.
--
pozdrawiam
MD
-
34. Data: 2013-06-26 14:21:05
Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Mario,
Wednesday, June 26, 2013, 1:54:00 PM, you wrote:
[...]
>>>> siedźcie na tym prawym pasie i się nie wychylajcie.
>>> 140 to prędkość maksymalna a nie minimalna.
>> A widzisz jakis powód, zeby jechac LEWYM pasem z niższa?
> Może się ktoś powoli rozpędza bo ma niewielką moc silnika. Wystarczy
> żeby wyprzedzić TIRa jadącego 90 km/h, ale nie wystarczy żeby w
> odpowiednim czasie zakończyć manewr
To jakim prawem zabierasz się za wyprzedzanie, skoro wiesz, że nie
zdołasz go zakończyć nie przeszkadzając innym? W dupie masz art. 24
ust. 1 pkt 1!
Poczekaj na taką lukę, w której się zmieścisz bez utrudniania ruchu a
jak masz słaby silnik to zredukuj bieg. Jeśli to nie wystarcza, to po
kiego diabła pchasz się na autostradę?!?
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
35. Data: 2013-06-26 14:21:31
Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello MadMan,
Wednesday, June 26, 2013, 1:51:57 PM, you wrote:
>>> 140 to prędkość maksymalna a nie minimalna.
>> A widzisz jakis powód, zeby jechac LEWYM pasem z niższa?
> PoRD.
Pierdolisz.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
36. Data: 2013-06-26 14:28:02
Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
Od: Michoo <m...@v...pl>
On 26.06.2013 14:09, AZ wrote:
> ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
> On 2013-06-26, Michoo<m...@v...pl> wrote:
>>
>> Oczywiście - wyprzedzanie tira jadącego 90 prawym. Jedziesz 120,
>> wyprzedzasz tira i nadal jedziesz 120.
>>
> Pod warunkiem, ze nie zajezdzasz komus drogi.
Pytałem już - w jakiej odległości jest jeszcze "zajechanie drogi"? I
jaka zmiana prędkości jest istotna?
[*] Dokładniej rzecz biorąc często jadę długo lewym wyprzedzając tych z
prawego, ale gdy nie ma nikogo z tyłu.
> Czemu ktos ma zwalniac
> ze 140 do 120 zebys tylko Ty nie musial zwolnic ze 120 do 90?
Czemu ja mam zwalniać o 25% żeby ktoś nie musiał zwalniać o 14%?
>>
>> Problemem nie jest 120 vs 140 bo takie samochody zbliżają się do siebie
>> z prędkością anemicznego rowerzysty. Problemem jest 120 vs 180 i więcej
>> - bo wtedy widząc takiego daleko w lusterku nie wiesz czy:
>> a) jedzie na tyle wolno/jest na tyle daleko, że wyprzedzisz spokojnie
>>
> Gdy sie zorientujesz, ze jednak jedzie szybciej przyspieszasz a nie
> masz wszystkich w dupie bo jestes ecodrajwer.
Zaraz, zaraz. A on może mieć w dupie to, że chcę akurat jechać
spokojnie? Dlaczego?
KTOŚ będzie musiał zwolnić/przyspieszyć albo przyspieszyć/zwolnić
dlaczego mam to być ja? Zwłaszcza, że ja muszę zwolnić/przyspieszyć
bardziej.
--
Pozdrawiam
Michoo
-
37. Data: 2013-06-26 14:28:19
Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
Od: Mario <m...@...pl>
W dniu 2013-06-26 14:21, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Mario,
>
> Wednesday, June 26, 2013, 1:54:00 PM, you wrote:
>
> [...]
>
>>>>> siedźcie na tym prawym pasie i się nie wychylajcie.
>>>> 140 to prędkość maksymalna a nie minimalna.
>>> A widzisz jakis powód, zeby jechac LEWYM pasem z niższa?
>> Może się ktoś powoli rozpędza bo ma niewielką moc silnika. Wystarczy
>> żeby wyprzedzić TIRa jadącego 90 km/h, ale nie wystarczy żeby w
>> odpowiednim czasie zakończyć manewr
>
> To jakim prawem zabierasz się za wyprzedzanie, skoro wiesz, że nie
> zdołasz go zakończyć nie przeszkadzając innym? W dupie masz art. 24
> ust. 1 pkt 1!
>
> Poczekaj na taką lukę, w której się zmieścisz bez utrudniania ruchu a
> jak masz słaby silnik to zredukuj bieg. Jeśli to nie wystarcza, to po
> kiego diabła pchasz się na autostradę?!?
>
> [...]
>
Praktyka jest taka że przeszkadza to głównie tym którzy jadą powyżej
150. W takiej sytuacji nie jesteś w stanie ocenić czy zdążysz wykonać
manewr. Z mojej praktyki wynika, że tylko tirmani zajeżdżają drogę w
taki sposób jak opisałeś. Reszta jakoś tam jedzie lekko poniżej
maksymalnej. Jak mam dużo tirów na prawym pasie i dużo aut jadących
zbliżoną do mnie prędkością na lewym, to mało mnie interesuje, że ktoś
musiał zwolnić ze 180 do 130-140 i nie czuję potrzeby żeby dla takiego
zjeżdżać w pośpiechu w małą lukę między tirami i redukować do 85 km/h.
--
pozdrawiam
MD
-
38. Data: 2013-06-26 14:32:06
Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
Od: Mario <m...@...pl>
W dniu 2013-06-26 14:18, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Mario,
>
> Wednesday, June 26, 2013, 1:50:36 PM, you wrote:
>
> [...]
>
>>> Jadący lewym pasem autostrady samochód osobowy ma prawo jechać
>>> 140km/h i wyprzedzać w ten sposób jadących wolniej prawym pasem i nie
>>> łamie żadnego prawa.
>> Ale zazwyczaj sytuacja jest troszkę inna. Zjeżdżasz na lewy pas żeby
>> wyprzedzić auta jadące 90 km/h. Po kilku chwilach siedzi ci na plecach
>> jakiś pajac i miga światłami. I to raczej on nie ma pzepisowej 140 km/h,
>> ale uważa że pas należy do niego.
>
> Ale masz jakiś dowód na to, że jechał szybciej niż 140? Bo na razie
> sam dowodzisz, że zajechałeś mu drogę.
Jeśłi zjeżdżam na lewy pas i dostosowuję prędkość do jadących przede mną
to nie uważam że zajechałem drogę komuś kto mi podjeżdża za kilkanaście
sekund i miga światłami.
> Poza tym - tu mowa o wpierdalających się na lewy pas z prędkością
> znacząco poniżej dozwolonej.
A to już było z perspektywy jadącego z większą prędkością i migającego
światłami. Nie napisał jaką miał prędkość zanim musiał zwolnić :)
--
pozdrawiam
MD
-
39. Data: 2013-06-26 14:37:33
Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Wed, 26 Jun 2013 14:21:31 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
>>>> 140 to prędkość maksymalna a nie minimalna.
>>> A widzisz jakis powód, zeby jechac LEWYM pasem z niższa?
>> PoRD.
>
> Pierdolisz.
Polecam przeczytać, ciekawa ustawa. Dalej w Polsce obowiązuje.
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
40. Data: 2013-06-26 14:39:58
Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
Od: Michoo <m...@v...pl>
On 26.06.2013 14:28, Mario wrote:
> W dniu 2013-06-26 14:21, RoMan Mandziejewicz pisze:
>>
>> To jakim prawem zabierasz się za wyprzedzanie, skoro wiesz, że nie
>> zdołasz go zakończyć nie przeszkadzając innym? W dupie masz art. 24
>> ust. 1 pkt 1!
>>
>> Poczekaj na taką lukę, w której się zmieścisz bez utrudniania ruchu a
>> jak masz słaby silnik to zredukuj bieg. Jeśli to nie wystarcza, to po
>> kiego diabła pchasz się na autostradę?!?
>>
>> [...]
>>
>
> Praktyka jest taka że przeszkadza to głównie tym którzy jadą powyżej
> 150. W takiej sytuacji nie jesteś w stanie ocenić czy zdążysz wykonać
> manewr.
Dodajmy do tego, że taki "tnący" lewym pasem nie ma prawa tego robić w
myśl 16.4 - powinien natychmiast po zakończeniu wyprzedzania zjeżdżać na
prawy pas i potem zaczynać kolejny manewr wyprzedzania. Upewniając się
najpierw co do jego bezpieczeństwa.
--
Pozdrawiam
Michoo