  • Data: 2021-03-08 10:14:43
    Temat: Re: Miraj na wodur!
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-03-07 o 19:36, Myjk pisze:
    > Sun, 7 Mar 2021 12:06:13 +0100, T.

    > Żeby taki samochód wodorowy był czysty, a do tego rewolucja wodorowa ma
    > właśnie dążyć, to musi być z elektrolizy i OZE. Przerabianie kopalin na
    > wodór jest bez sensu. Tylko że sprawność jest mizerna, nie opłaca się tego
    > robić na pełną skalę (tj. do osobówek) -- lepiej pchać bezpośrednio w
    > baterie.

    Przeczytałem jeszcze jedne ciekawy artykuł - okazuje się, że do
    produkcji wodoru gaz musi być idealnie czysty, bo jeśli nie, to
    pojawiają się zanieczyszczenia siarką. Ale to już bardzo duże szczegóły.
    Idealnie to by było, jakby każdy miał panele na dachu i sam sobie
    produkował prąd i ew. wodór. I pewnie tak kiedyś będzie, chyba że
    Chińczycy wcześniej opanują fuzję termojądrową (w zeszłym tygodniu udało
    im się uzyskać ponad 100 mln stopni w tokamaku. Zużyli kupę energii, ale
    odzyskali tylko połowę). Więc na razie to śpiewka przyszłości, ale wiele
    na to wskazuje, że to będzie kolejna i autentycznie czysta energia.
    T.