    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mini instalacja solarna
    Date: Sun, 11 Dec 2011 12:22:22 +0100

    Hello AlexY,

    Sunday, December 11, 2011, 11:55:44 AM, you wrote:

    > To jest cecha systemu, pompy ciepła z kolei trzeba napędzać elektrycznie
    > dość znaczną mocą,

    Ale za to jesteś niezależny od kaprysów pogody. A ta "znaczna" moc to
    jakies 1/3 mocy jakiej bys potrzebował przy klasycznym ogrzewaniu
    emektrycznym. A jak wybierzesz ogrzewanie podłogowe z obnizoną
    temperaturą czynnika do 40 stopni, to możesz zejść do 1/5 mocy.

    > kolektory małą pompka, PV zasila się samo, najlepiej byłoby
    > zamontować pompę ciepła i PV do jej zasilania ale nie każdego stać
    > na 2 systemy i nie każdy ma hektar ogrodu... Instalacja musi być
    > dopasowana do istniejących warunków.

    A kto Cię okłamał, że do pompy ciepła trzeba hektarów? Ciepło można
    pobierać z powietrza, nie trzeba koniecznie zakopywać rur czy robić
    odwierty.
    Większość obecnie produkowanych klimatyzatorów działa jako pompa
    ciepła przy temperaturze powietrza zewnętrznego powyżej zera (niektóre
    schodzą niżej) a kosztują grosze.

    > Nie ma problemu jeśli miejsca na dachu jest dość a koszty akceptowalne.

    Ale koszty nie są akceptowalne. I co zrobisz z nadmiarem ciepła?

    > Serio to chyba nie miejsce na dyskusje który system lepszy...
    > Czesi jakoś jednak używają energii słońca, psioczą ale używają, czyli da

    Używają, bo ich rzad wprowadził tak durne preferencje i nie może się
    teraz wycofać.

    > się, infrastrukturę najwyraźniej da się dostosować do zmian i chyba tu
    > jest pies pogrzebany że są podmioty którym jest to bardzo nie na rękę.

    Jasne - spisek smoleński do tego dołóż.

    [...]

    > Nie nie... on ma pilnować temperaturę, i zdławić stabilizator prądu w
    > razie potrzeby wyjściem PWM lub DAC.

    Dioda LED to nie żarówka - nie zniesie nadmiernegfo prądu. A
    charakterystyka bardzo nieliniowa i ujemny współczynnik temperaturowy
    momentalnie zniszczą LEDa w razie wpadki.
    Ale widze, że na przetwarzaniu napięcia też znasz sie równie dobrze
    jak na spiskach i odpuszczam dobre rady - nie ma sensu. Tylko po co
    pytałes?

    [...]

    --
    Best regards,