  • Data: 2011-12-11 21:03:26
    Temat: Re: Mini instalacja solarna
    Od: AlexY <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Ale za to jesteś niezależny od kaprysów pogody. A ta "znaczna" moc to
    > jakies 1/3 mocy jakiej bys potrzebował przy klasycznym ogrzewaniu
    > emektrycznym. A jak wybierzesz ogrzewanie podłogowe z obnizoną
    > temperaturą czynnika do 40 stopni, to możesz zejść do 1/5 mocy.

    Moja sytuacja:
    840 kWh miesięcznie gazu
    1/3 to 280 kWh

    pompa 50W do instalacji solarnej pracująca 40% czasu w ciągu doby kiedy
    świeci słońce zużyje niecałe 15kWh

    jak się ma 15 do 280 kWh ?

    Ogrzewanie podłogowe bym chciał, bardzo, na razie nie stać mnie.

    > A kto Cię okłamał, że do pompy ciepła trzeba hektarów? Ciepło można
    > pobierać z powietrza, nie trzeba koniecznie zakopywać rur czy robić
    > odwierty.

    Wiem, nawet link do tego podawałem, podoba mi się ta wersja, ale koszty
    serwisowe i zapotrzebowanie na energię są dla mnie niedopuszczalne mimo
    że i tak znacznie niższe niż przy klasycznym ogrzewaniu.

    > Większość obecnie produkowanych klimatyzatorów działa jako pompa
    > ciepła przy temperaturze powietrza zewnętrznego powyżej zera (niektóre
    > schodzą niżej) a kosztują grosze.

    Nadal jest to koszt 1/3 ...

    [..]
    > Ale koszty nie są akceptowalne.

    Dlaczego nie są akceptowalne? koszty rzędu 10-20kPLN to dużo? Wersja DIY
    poniżej 5kPLN się zmieści.

    > I co zrobisz z nadmiarem ciepła?

    Wymyśliłem sobie grzanie bieżącej wody i jej zrzut do ścieku.

    [..]

    > Używają, bo ich rzad wprowadził tak durne preferencje i nie może się
    > teraz wycofać.

    No dobra, ale jaki jest teraz problem z tym wyłączaniem niepotrzebnych
    bloków elektrowni? Bo widzę jeden zasadniczy: mniejsze zyski tejże
    elektrowni.

    > Jasne - spisek smoleński do tego dołóż.

    Gdy nie wiadomo o co chodzi, na pewno chodzi o pieniądze.

    > [...]
    >
    > Dioda LED to nie żarówka - nie zniesie nadmiernegfo prądu. A
    > charakterystyka bardzo nieliniowa i ujemny współczynnik temperaturowy
    > momentalnie zniszczą LEDa w razie wpadki.

    Bez przesady, może i mam nierówno pod sufitem (a kto ma równo?) ale nie
    zamierzam dogrzewać zimnej diody zwiększonym prądem :) użyłem słowa zdławić.

    > Ale widze, że na przetwarzaniu napięcia też znasz sie równie dobrze
    > jak na spiskach i odpuszczam dobre rady - nie ma sensu. Tylko po co
    > pytałes?

    Masz rację, dzięki za wszelkie info, chcesz czy nie i tak mi pomogłeś.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html