  • 31. Data: 2012-01-09 01:46:46
    Temat: Re: Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Hello Mario,
    >
    > Monday, January 9, 2012, 1:49:07 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    http://allegro.pl/multitool-programator-avr-usb-stk5
    00v2-rs232-i2c-i2026388624.html

    > Bez przesady - jeszcze nie zrozumiałem jednego a już mam się brać za
    > inne? Po co mi te 32 bity? Ja nie mam zamiaru niczego wielkiego robić.

    IMHO dużo więcej dzieje się w ARMach więc łatwiej znaleźć radę lub dobre
    przykłady. ARMy mają relatywnie więcej pamięci. Jak zaczniesz pisać na
    intach czy longach i używac tablic to dość szybko zacznie ci brakować
    pamięci. Szkoda wysiłku w opanowanie jednego środowiska gdy za np. rok
    porzucisz je dla innego. Ja w każdym razie tak widzę po sobie. Mam
    jakieś stare projekty w WinAVR i muszę je pielęgnować a na co dzień
    siedzę w Eclipse przystosowanym do ARMów. I jeszcze programatory na to
    i na to.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 32. Data: 2012-01-09 02:06:32
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Po prostu nie mam pojęcia, od czego zacząć. Udalo mi się otworzyć
    > jakiś tam przykład z gotowym makefile i uzyskałem jakiś plik wynikowy.
    > Ale co będzie, jak zechcę napisać banalne "I'm RoMan M."?
    > Jak stworzyć makefile i jak tego wszystiego użyć?

    Ja też stosunkowo niedawno (no jakieś 2 lata) wziąłem się na mikrokontrolery (bo
    za moich młodych czasów
    leciałem w asemblerze na 6502 albo Z80...). I miałem dokładnie ten sam problem.

    I po paru podejściach do tych WinAVR i całej tej reszty trafiłem na bascoma, i
    na razie tak zostało.
    I parę rzeczy zrobionych na nim udało mi się nawet sprzedać :)

    A teraz, jak się z letka otrzaskałem z mikrokontrolerami, to przypuszczam, że
    byłoby mi łatwiej
    przejść do C, co też zapewne uczynię, tylko czasu ostatnio mało...

  • 33. Data: 2012-01-09 07:24:22
    Od: Zbych <a...@o...pl>

> [...]
    > dla wszystkich, którzy "od dziecka" programują w C ale dla mnie jest
    > to totalna czarna magia.
    >
    > 20 lat pracy z IDE, z którego uzyskiwałem gotowy .EXE człeka
    > doprowadziła do takiego analfabetyzmu właśnie :(
    >
    > Po prostu nie mam pojęcia, od czego zacząć. Udalo mi się otworzyć
    > jakiś tam przykład z gotowym makefile i uzyskałem jakiś plik wynikowy.
    > Ale co będzie, jak zechcę napisać banalne "I'm RoMan M."?
    > Jak stworzyć makefile i jak tego wszystiego użyć?
    >
    > User Manual do WinAVR zabija.
    >
    > Ja naprawdę potrzebuję pomocy dla totalnie początkujących...

    No to zacznij od polecanego wcześniej arduino. Masz do tego gotowe
    płytki, kursy itp.

    http://ep.com.pl/szukaj.html?szukaj=kurs+arduino&x=0
    &y=0

  • 34. Data: 2012-01-09 07:39:59
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2012-01-08 16:45, MH pisze:
    > Witam ,
    >
    > Nie lubię C i wszelakich jego klonów. W Pascalu jestem w miarę ..
    > 'W miarę' , to znaczy mam za sobą trochę pożytecznych aplikacji , w tym kilka
    > duuużych (Turbo Pascal/Delphi). Niestety , C mnie irytuje.
    >
    > Aha , jestem zdecydowanie bardziej elektronikiem niż programistą , głównie
    > papram się w FPGA , doświadczenie w uC głownie assembler.
    >
    > Pytanie jak w temacie...

    Jeśli koniecznie chcesz być oryginalny to pisz w adzie. Składnia jest
    podobna do vhdl.

    http://sourceforge.net/projects/avr-ada/

  • 35. Data: 2012-01-09 08:09:34
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    > User Manual do WinAVR zabija.

    Nie gderaj!
    Makefile robisz praktycznie raz do określonego projektu.
    Ja piszę w WinAVR zintegrowanym z Programmers Notepad.
    Problem w tym, że faktycznie trzeba przeczytać plik "make" i go rozumieć. Są
    generatory gotowych ale trzeba coś czasem poprawić.
    Trzeba czytać przynajmniej opisy w dołączanych plikach nagłówkowych.
    Trzeba przeczytać wszystkie pliki definiujące IO i rejestry danego prcesora.
    Prawie Wwszystkie przykłady do znalezienia w internecie pisane przez
    fachowców są bełkotliwe. Niby profesjonalne 120% ale dla mnie
    przekombinowane dla samej idei tak samo w AVR czy ARM.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 36. Data: 2012-01-09 08:35:28
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 08 Jan 2012 23:06:32 +0100, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Pascal i C to jezyki o praktycznie identyczym targecie, składni,
    >możliwościach, koncepcjach. Tylko może poza tym że ostatni ludzie
    >piszący w Pascalu wymarli 10 lat temu. Naprawdę spodziewasz się że ktoś
    >tego trupa będzie reanimował bo jest 1 osoba na świecie chcąca w tym
    >pisać na AVR? Dzisiaj jest tak że niepełnosprytni używają BASCOMa a
    >pełnosprytni C/C++. Czas iść za stadem zamiast zajmować się archeologią.
    Jak ja kolegę lubię z tym kolegi mesjanizmem ...
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 37. Data: 2012-01-09 09:49:56
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 09.01.2012 01:02, schrieb RoMan Mandziejewicz:
> [...]
    > przyjemność ;) Ale w tamtych czasach wszystko było przyjemnością ;D

    > Hmmm...

    > Spamowany tu Multitool może być?
    http://allegro.pl/multitool-programator-avr-usb-stk5
    00v2-rs232-i2c-i2026388624.html

    > Zadziala z powyższym? W aukcji jest mowa o AVRStudio, Ty proponujesz
    > WinAVR...

    > :)

    > A ro STK500?

    > To właśnie nęci. Bo wielu klientów koniecznie chce wciskać uC
    > wszędzie a mi jest trudno odpowiadać na pewne pytania, nie znając

    RoMan,

    weź sobie kup MLaunchPad od TI. Kosztuje straszne pieniądze, konkretnie
    4.30$ z przesyłką. Masz płytkę z międzymordziem USB do programowania
    tego, dwa procesory, a soft ściągasz sobie ze strony TI. W komplecie
    jest też kabel USB, gdzieniegdzie płacisz już tyle za sam kabel ;-).

    Waldek

  • 38. Data: 2012-01-09 11:04:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    Monday, January 9, 2012, 10:49:56 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > tego, dwa procesory, a soft ściągasz sobie ze strony TI. W komplecie
    > jest też kabel USB, gdzieniegdzie płacisz już tyle za sam kabel ;-).

    Serdecznie dziękuję. Ale już mam taki mętlik, że chyba sobie odpuszczę
    :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 39. Data: 2012-01-09 11:22:04
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):
    > Ale to nie na tym polega, żeby sobie zmieniać język definicjami.
    > Własnie zbyt duża łatwość zabawy definicjami, operatorami,
    > przeciążanie operatorów zaciemniają programy i ciężko uczyć się na
    > przykładach.

    Mówisz tak, jakby autorzy przykładów nadużywali takich elementów języka.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 40. Data: 2012-01-09 11:59:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    > Mówisz tak, jakby autorzy przykładów nadużywali takich elementów języka.

    Mam złe doswiadczenia z dawnych czasów, gdy robiłem pierwsze
    podejścia. Ale już pisałem - nie boję się języka, martwią mnie rzeczy,
    które są oczywiste dla wielu a zupełnie niezrozumiale dla mnie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl