  • 1. Data: 2012-01-07 09:29:48
    Temat: jak się "podzielić" sygnałem analogowym z dekdera SAT ?
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Mam "biały" dekoder "n" z podłączonym dyskiem do nagrywania/time-shift.
    Chciałbym czasem oglądac materiał z tego dekodera na 2 telewizorach (jak na
    razie oba to CRt, ale planuję zakup jednieg TV LED) lub zgrac materiał
    (niestety, SD) przez kartę TV. Docelowo ma być LCD+ CRT. Niestety, w
    czasie, jak jest aktywne HDMI (główny telewizor po wyminanie na LCD) nie
    działa eurozłoącze.

    Pomyślałemm, zeby po prostu podłaczyć dwa telewizory + kartę TV do złacza
    euro (video out + audio L/R ). Miestety dołaczenie już drugiego odbiornika
    na tyle obciąża dekoder, że na skutek wytłumienie sygnału następuje
    "rozjechanie" kolorów. Zastanwamiam się nad jakimś aktywnym separatorem,
    najlepiej jakimś gotowcem ze sklepu- ale w ostateczności coś mogę
    polutować. Nie mam pomysłu na schemat taiego separatora: musi przenieśc
    składową stałą, nie zniekształcic charakt. częstotliwościowej itp. Moze mi
    ktoś podsunąc jakiś pomysł ??

    PS.
    1. Jest jakis inny dobry sposób na nagranie programu (Hd...) z dekodera "n"
    ?
    2. Są jakies niezbyt dorgie splitery HDMI z HDCP, coby podzielić sugnał
    HDMI na 2 telewizory ? (wtedy trzeba by kupic 2 telewizor z HDM)

  • 2. Data: 2012-01-09 19:26:01
    Temat: Re: jak się
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Marek <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Nie mam pomysłu na schemat taiego separatora: musi przenieśc
    > składową stałą, nie zniekształcic charakt. częstotliwościowej itp. Moze mi
    > ktoś podsunąc jakiś pomysł ??

    Składowej stałej nie musi przenosić bo wejścia video maja układy jej
    odtwarzania.

    Wyjście video dostarcza sygnał 2V p-p przez rezystancję 75 omów i po
    obciążeniu 75 omami wejścia robi się z tego 1v p-p.

    Wystarczy więc blisko wyjścia SCART (niewielka pojemność kabla) dać przez
    kilka mikrofaradów wtórnik emiterowy na jednym tranzystorku, w bazie dzielnik
    z dwóch rezystorów po kilkadziesiąt kiloomów i z emitera przez dwa rezystory
    68 omów podłączyć (już można długim kablem, bo będzie obustronne dopasowanie)
    wejścia video dwóch urządzeń.

    Dla ambitniejszych konstruktorów polecam TEA2014 - ma w środku dwa bufory,
    jeden z nich ma wzmocnienie 2X więc można dopasować impedancję falową z obu
    stron.

  • 3. Data: 2012-01-17 11:24:11
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik " Wmak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jeden z nich ma wzmocnienie 2X więc można dopasować impedancję falową z

    sorry za wcinkę...

    Przypadkiem potrzebny jest mi przełącznik sygnału z 3 kamer
    na wejście miksera video. Czy są podobne przełączniki, więcej wejściowe?
    Czy muszę z trzech zrobić czterowejściowe?

    Artur(m)