  • 21. Data: 2012-01-09 00:39:10
    Temat: Re: Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Tak. To wypudrowany trup. W dodatku puder marnej jakości, generyki po 20
    > latach od reszty świata itp. Delphi się trzyma tak samo jak COBOL. Bo
    > nie da się nagle wyciągnąć wtyczki. Ale zaraz sama wypadnie.
    Jak wypadnie Delhi, assembler, C, to kod pisany w Javie pojawi się na LCD po
    500ms
    od naciśnięcia OK, na procku 1GHz.
    Nie ma na to norm.
    Elektryk - ma narzucone normy na prąd, przekrój przewodu, czas wyłączenia.
    Mechanik - ma narzucone normy na wytrzymałość materiału, średnicę drutu
    zbrojeniowego, klasę betonu
    Informatyk - wybiera Javę, najszybszy procesor, największą pamięć - nie ma
    norm na maksymalny czas obsługi zadania.
    Co 10 lat czas reakcji na naciśnięcie klawisza- podwaja się.
    Jest już masa symboli związanych z czekaniem:
    DOSowski progress bar, jeszcze taki w trybie znakowym, klepsydra,
    Timer!!!, wkurzające kółko, czy kulki latające na ekranie, jak łapa
    Kaszpirowskiego przed twarzą naiwnego itp. itd.
    Nie ma co - postęp. I to tylko w imię wygody.
    Nie namawiam do Pascala, ale tylko dlatego, że się nie przyjął.
    Basic się przyjął i był idealny do większości zastosowań.
    C upraszczał wiele z assemblera
    assembler bezkonkurencyjny czasowo.
    Delphi - szybki. Im starsza wersja tym szybsza.
    Java - ciągłe updaty. Na tej działa, na innej nie. Nie zaleca się tej,
    Telefony, które obsługuje w tym roku to:...itp.
    C++ coś czuję, że jest jeszcze strawny, ale brak mi doświadczeń w tym
    temacie, więc się nie wypowiadam.

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 22. Data: 2012-01-09 00:43:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sebastian,

    Monday, January 9, 2012, 12:13:56 AM, you wrote:

    [...]

    > Komplet softu - WinAVR i Yagarto (ARM). Soft do programowania załączony.

    Nie, no - kuźwa, ja pierdolę! - totalna pomyłka jakaś. Pierdylion
    EXEków, odpalanie .BATów - nie wiadomo, gdzie początek a gdzie koniec
    i pieprzony make "I HIGHLY RECOMMEND THAT YOU BECOME FAMILIAR WITH THE
    MAKE PROGRAM AND WRITING MAKEFILES! PLEASE READ THE MAKE USER MANUAL!"
    - a miało być bez 2 miesięcy pieprzenia się z góglami :(

    > Migająca dioda - exampl do napisania w 2 minuty bez żadnych makefile.

    Jasne. Nawet, kwa nać!, nie wiadomo jak programator odpalić :(
    W "instrukcji" pieprzenie o ścieżkach zamiast o podstawach.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2012-01-09 00:44:00
    Od: Mario <m...@...pl>

    Coś mi ucięło:
    Natomiast operatory przesunięcia, jak:
    #define ADC_DOUT_BIT ( 1<< 17 )
    są jakby stworzone dla mikrokontrolerów

    > Ale to nie na tym polega, żeby sobie zmieniać język definicjami.
    > Własnie zbyt duża łatwość zabawy definicjami, operatorami,
    > przeciążanie operatorów zaciemniają programy i ciężko uczyć się na
    > przykładach.

    W przypadku programów na mikrokontrolery nie ma tego dużo. Zwłaszcza gdy
    opisze się w c a nie w c++, a większość kodu jest jednak w c.
    Dasz radę. Sam jestem takim samym dinozaurem wychowanym na Fortranie a
    na mikrokontrolery pisałem przez lata w asemblerze. Do przejścia na c
    zmusiła mnie konieczność odejścia od '51. Po krótkiej przygodzie z AVR
    przeszedłem na ARMy a do c ostatecznie przekonała mnie możliwość
    zastosowania RTOSa i gotowych bibliotek do USB i Eth.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 24. Data: 2012-01-09 00:45:41
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > wczesny TurboPascal. No i wczesniej na Spectrum - tam to była sama
    > przyjemność ;) Ale w tamtych czasach wszystko było przyjemnością ;D
    To prawda.
    Najbardziej podobał mi się czas ładowania systemu :-)
    Nigdy się to już nie powtórzyło.
    Potem, i do dziś się zastanawiam, dlaczego na wszystko trzeba czekać, choć
    procesory z 3,5MHz
    zwiększyły prędkość ~1000 krotnie.
    Dobranoc.
    Idę zobaczyć, co z moją żoną. Dziś coś pisała w Delphi i trochę się boję w
    tej sytuacji :-)
    S.

  • 25. Data: 2012-01-09 00:49:07
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > wczesny TurboPascal. No i wczesniej na Spectrum - tam to była sama
    > przyjemność ;) Ale w tamtych czasach wszystko było przyjemnością ;D

    http://allegro.pl/multitool-programator-avr-usb-stk5
    00v2-rs232-i2c-i2026388624.html

    > Zadziala z powyższym? W aukcji jest mowa o AVRStudio, Ty proponujesz
    > WinAVR...

    A ja proponuję ominąć etap AVR i od razu przejść na jakieś małe ARMy.
    NXP serii LPC11xx i LPC13xx kosztują po kilka złotych. I jestreś j7uz w
    królestwie 32 bitowców :) Interface JTAG na USB można dostać już w
    okolicy 60-80zł. Środowisko darmowe z pełnym gcc a nie portem jak gcc-avr.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 26. Data: 2012-01-09 00:52:17
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-01-09 01:02, Jacek Radzikowski pisze:

    > Arduino.
    > Masz dużo gotowych dodatków, w sieci jest bardzo dużo materiałów,
    > powstało sporo wersji rozszerzonych czy specjalizowanych do określonych
    > zastosowań. Jeśli nie odpowiada Ci C/C++, możesz korzystać z arduinowego
    > środowiska programistycznego i pisać w wiring. Radzą sobie z tym tysiące
    > komputerowych analfabetów, więc dla Ciebie opanowanie programowania nie
    > powinno być żadnym wyzwaniem. Migać diodką będziesz w max. 5 minut od
    > wyjęcia płytki z pudełka.

    Ale po co ma iść w kierunku właściwym dla analfabetów skoro zapewne da
    sobie radę w kierunku w którym dzieje się coś sensownego.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 27. Data: 2012-01-09 01:01:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    Monday, January 9, 2012, 1:52:17 AM, you wrote:

    [...]

    > Ale po co ma iść w kierunku właściwym dla analfabetów skoro zapewne da
    > sobie radę w kierunku w którym dzieje się coś sensownego.

    Nie mam problemu z nauczeniem się języka programowania - teraz
    przeraziło mnie środowisko. Jest zapewne bardzo czytelne i oczywiste
    dla wszystkich, którzy "od dziecka" programują w C ale dla mnie jest
    to totalna czarna magia.

    20 lat pracy z IDE, z którego uzyskiwałem gotowy .EXE człeka
    doprowadziła do takiego analfabetyzmu właśnie :(

    Po prostu nie mam pojęcia, od czego zacząć. Udalo mi się otworzyć
    jakiś tam przykład z gotowym makefile i uzyskałem jakiś plik wynikowy.
    Ale co będzie, jak zechcę napisać banalne "I'm RoMan M."?
    Jak stworzyć makefile i jak tego wszystiego użyć?

    User Manual do WinAVR zabija.

    Ja naprawdę potrzebuję pomocy dla totalnie początkujących...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2012-01-09 01:03:55
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    > Jasne. Nawet, kwa nać!, nie wiadomo jak programator odpalić :(
    > W "instrukcji" pieprzenie o ścieżkach zamiast o podstawach.
    Obejrzyj w takim razie:
    http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&productI
    D=177198
    kosztuje mniej niż programator a ma go wbudowanego. Do tego sporo
    przykładowego softu, który działa "z kopa". Przy czym to ARM - z jednej
    strony duuużo lepszy od AVR, z drugiej strony zauważalnie trudniejszy.

    Michoo

  • 29. Data: 2012-01-09 01:04:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    Monday, January 9, 2012, 1:49:07 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > królestwie 32 bitowców :) Interface JTAG na USB można dostać już w
    > okolicy 60-80zł. Środowisko darmowe z pełnym gcc a nie portem jak gcc-avr.

    Bez przesady - jeszcze nie zrozumiałem jednego a już mam się brać za
    inne? Po co mi te 32 bity? Ja nie mam zamiaru niczego wielkiego robić.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2012-01-09 01:11:08
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 01/08/2012 07:52 PM, Mario wrote:

    > Ale po co ma iść w kierunku właściwym dla analfabetów skoro zapewne da
    > sobie radę w kierunku w którym dzieje się coś sensownego.

    Nie mam zamiaru nawracać na siłę na konkretny język programowania. Do
    zmiany trzeba dorosnąć. Jeśli Roman się broni rękoma i nogami przed
    programowaniem w C, nie będę go przekonywać że to jest jednak dla niego
    lepsze. Efekt może być co najwyżej taki że odechce mu się próbować.
    Wiring jest prosty do opanowania, nie uczy złych nawyków jak Basic, ale
    jednocześnie jest dość wydajny u umożliwia łagodne przejście do
    programowania w C/C++.

    A tak nawiasem mówiąc, jako osoba żyjąca z programowania, nie rozumiem
    ciągłych grupowych wojenek o wyższości jednego języka nad innymi i
    nawracania niewiernych. Nie zdarzyło mi się żebym pracował nad
    projektem, gdzie od początku do końca wszystko zrobiłem w jednym języku.
    W miarę nieźle posługuję się co najmniej kilkunastoma i zawsze staram
    się dopasować do potrzeb. Do bazy nie będę gadał w C, bo do tego mam
    SQL, analizę i wizualizację danych wygodnie robi się w R, do szybkiego
    przemielenia danych w postaci tekstowej świetnie nadaje się Perl.
    Język programowania jest tylko narzędziem do osiągnięcia celu, a nie
    celem samym w sobie.

    pzdr.
    j.