  • 11. Data: 2012-01-08 22:44:28
    Temat: Re: Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sebastian,

    Sunday, January 8, 2012, 11:24:23 PM, you wrote:

    > Jest identyczna z Pascalem z dokładnością do dupereli. Mogę te duperele
    > zdefiniować,

    Kiedy własnie dostaję czkawki od tych dupereli. Przede wszystkim od
    zabawy operatorami :(

    > ale naprawdę Pascal i C stoją na jednej półce. Żeby
    > zilustrować o czym mówię porównaj np C z Lispem (imperatywny vs
    > funkcyjny). Natomiast porąbaność bezwzględna C[++] to kwestia gustu.
    > Zawsze na pocieszenie możesz zobaczyć COBOLa.

    Ależ widziałem. I COBOLa i Algola. Ja stary jestem ;)

    > Jeśli chcesz zobaczyć np. hybrydę C z Pascalem z której wyszła
    > katastrofa to możesz zobaczyc SystemVerilog. Naprawdę, jest masa
    > języków znacznie gorszych od C[++].

    Przez prawie 20 lat żyłem z języka wysokiego poziomu, o rozbudowanej
    składni i raczej obawiam się, że będzie mi tego brakować. Z drugiej
    strony - do zrbienia migajacej diodki orłem w C nie trzeba byc ;)

    > *Nikt* poza szumem nie pisze w Pascalu nowych projektów. Delphi się
    > jeszcze kreci bo są miliony lini kodu które trzeba utrzymać.

    Ale Delphi to też Pascal...

    [...]

    > AVR a potem ARM. Bo dostępne, bo tanie, bo jest gcc, bo jest C++, bo
    > jest support "google".

    To tak, jakbys mnie namawiał do Linuksa, bo jest w nim "man". A to mi
    własnie Linuksa skutecznie obrzydziło lat temu sporo - w każdym razie
    za czasów wczesnego Slackware.

    Problem w tym, że ja potrzebuję podpowiedzi na jeszcze niższym
    poziomie - czyli od jakiegoś zestawu startowego - programator, płytka
    uruchomieniowa, i komlet softu, który umożliwi mi uruchomienie
    migającej diody bez wielomiesięcznego kopania w Sieci. Już wiem, że
    programatory mają jakiś swój standard i warto kupić taki, który tego
    się trzyma.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2012-01-08 23:04:43
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Kiedy własnie dostaję czkawki od tych dupereli. Przede wszystkim od
    > zabawy operatorami :(

    Jak cię męczy i++ to pisz i=i+1 :)
    Natomiast operatory przesunięcia, jak:
    #define ADC_DOUT_BIT ( 1 << 17 )

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2012-01-08 23:10:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    Monday, January 9, 2012, 12:04:43 AM, you wrote:

    > Jak cię męczy i++ to pisz i=i+1 :)
    > Natomiast operatory przesunięcia, jak:
    > #define ADC_DOUT_BIT ( 1 << 17 )

    Ale to nie na tym polega, żeby sobie zmieniać język definicjami.
    Własnie zbyt duża łatwość zabawy definicjami, operatorami,
    przeciążanie operatorów zaciemniają programy i ciężko uczyć się na
    przykładach.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2012-01-08 23:13:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-01-08 23:44, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Kiedy własnie dostaję czkawki od tych dupereli. Przede wszystkim od
    > zabawy operatorami :(

    Nikt nie wymusza zabaw z nimi. Nie chcesz - zlewaj. Operatory to nie
    tylko zabawa - zobacz boost.org (w kontekście uC rownież).

    > Ale Delphi to też Pascal...

    Tak. To wypudrowany trup. W dodatku puder marnej jakości, generyki po 20
    latach od reszty świata itp. Delphi się trzyma tak samo jak COBOL. Bo
    nie da się nagle wyciągnąć wtyczki. Ale zaraz sama wypadnie.

> [...]
    > uruchomieniowa, i komlet softu, który umożliwi mi uruchomienie
    > migającej diody bez wielomiesięcznego kopania w Sieci.

    Gwarantuje Ci że na zajeciach ze studentami migającą diodę miałem po 20
    minutach dysponując kilkoma drutami, płytka uniwersalna i kablem z LPT
    oraz AVRem w DIP w miedzyczasie instalując środowisko na Linuxie. Kilku
    zaszczepiłem bakcyla.

    Płytka - w zupełności wystarczy uniwersalna stykowa.

    Programator - byleco z allegro.

    Komplet softu - WinAVR i Yagarto (ARM). Soft do programowania załączony.

    Migająca dioda - exampl do napisania w 2 minuty bez żadnych makefile.

    > Już wiem, że
    > programatory mają jakiś swój standard i warto kupić taki, który tego
    > się trzyma.

    AVR - ISP, ARM - JTAG. Narzedzia darmowe. Programatory tanie.

  • 15. Data: 2012-01-08 23:56:02
    Od: Butek <e...@i...invalid>

> [...]
    > migającej diody bez wielomiesięcznego kopania w Sieci. Już wiem, że
    > programatory mają jakiś swój standard i warto kupić taki, który tego

    Nie mam pojęcia czy przypadkiem nie przesadzam z "mierzeniem nisko",
    biorąc pod uwagę Twoje wieloletnie doświadczenie elektroniczne, tyle, że
    w zupełnie innej "szufladzie", ale tak jak koledzy napisali:

    - jakiś breadboard, zrobisz sobie przecież na tym taką "płytkę
    uruchomieniową" jakiej będziesz na danym etapie potrzebował,
    częstotliwości ośmiobitowców nie są przecież tak wielkie, żeby
    pojemności i rezystancja "wciskanych" styków robiły jakiś problem w cyfrówce
    - dowolny klon usbASP (albo samemu złożyć coś na LPT, jeżeli jeszcze
    posiadasz w komputerze)
    - co do "migania diodą" to p. Górecki(?) z EdW(?) ZTCP napisał całkiem
    niezły kurs C/Cpp dla AVRów, tyle, że to było zupełnie "od zera", ale
    chyba przypomnieć sobie nie zaszkodzi.
    - no a potem to już albo ścieżka "datasheetów", "application notes",
    albo gotowców z Google'a - ten punkt chyba zbyt wiele od
    "przetwornicowej analogówki" się nie różni.

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 16. Data: 2012-01-09 00:02:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sebastian,

    Monday, January 9, 2012, 12:13:56 AM, you wrote:

    [...]

    > Tak. To wypudrowany trup. W dodatku puder marnej jakości, generyki po 20
    > latach od reszty świata itp. Delphi się trzyma tak samo jak COBOL. Bo
    > nie da się nagle wyciągnąć wtyczki. Ale zaraz sama wypadnie.

    Tak, jak pisałem wcześniej - Pascal to vyło ponad 20 lat temu - jakis
    wczesny TurboPascal. No i wczesniej na Spectrum - tam to była sama
    przyjemność ;) Ale w tamtych czasach wszystko było przyjemnością ;D

> [...]
    > zaszczepiłem bakcyla.
    > Płytka - w zupełności wystarczy uniwersalna stykowa.

    Hmmm...

    > Programator - byleco z allegro.

    Spamowany tu Multitool może być? http://allegro.pl/multitool-programator-avr-usb-stk5
    00v2-rs232-i2c-i2026388624.html

    > Komplet softu - WinAVR i Yagarto (ARM). Soft do programowania załączony.

    Zadziala z powyższym? W aukcji jest mowa o AVRStudio, Ty proponujesz
    WinAVR...

    > Migająca dioda - exampl do napisania w 2 minuty bez żadnych makefile.

    :)

    > AVR - ISP, ARM - JTAG.

    A ro STK500?

    > Narzedzia darmowe. Programatory tanie.

    To właśnie nęci. Bo wielu klientów koniecznie chce wciskać uC
    wszędzie a mi jest trudno odpowiadać na pewne pytania, nie znając
    mozliwości.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2012-01-09 00:02:49
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 01/08/2012 05:44 PM, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    > migającej diody bez wielomiesięcznego kopania w Sieci. Już wiem, że
    > programatory mają jakiś swój standard i warto kupić taki, który tego

    Arduino.
    Masz dużo gotowych dodatków, w sieci jest bardzo dużo materiałów,
    powstało sporo wersji rozszerzonych czy specjalizowanych do określonych
    zastosowań. Jeśli nie odpowiada Ci C/C++, możesz korzystać z arduinowego
    środowiska programistycznego i pisać w wiring. Radzą sobie z tym tysiące
    komputerowych analfabetów, więc dla Ciebie opanowanie programowania nie
    powinno być żadnym wyzwaniem. Migać diodką będziesz w max. 5 minut od
    wyjęcia płytki z pudełka.

    j.

  • 18. Data: 2012-01-09 00:04:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Butek,

    Monday, January 9, 2012, 12:56:02 AM, you wrote:

    [...]

    > - co do "migania diodą" to p. Górecki(?) z EdW(?) ZTCP napisał całkiem
    > niezły kurs C/Cpp dla AVRów, tyle, że to było zupełnie "od zera", ale
    > chyba przypomnieć sobie nie zaszkodzi.

    Jasne. Ale przydałby się jakiś link....

    > - no a potem to już albo ścieżka "datasheetów", "application notes",
    > albo gotowców z Google'a - ten punkt chyba zbyt wiele od
    > "przetwornicowej analogówki" się nie różni.

    Myslę, że programowanie jest prostsze. Problem jest w samych
    początkach i "oczywistych" kruczkach.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 19. Data: 2012-01-09 00:17:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Jan 2012 23:12:27 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello Sebastian,
    > Bez żartów - składnia C(+(+)) jest porąbana.

    Jak sie czlowiek nie podnieca mozliwosciami, to jest bardzo podobna.

    W koncu nie ma obowiazku pisac 5[a], czy nawet i++ (lepiej ++i).

    J.

  • 20. Data: 2012-01-09 00:29:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Monday, January 9, 2012, 1:17:08 AM, you wrote:

    > Jak sie czlowiek nie podnieca mozliwosciami, to jest bardzo podobna.
    > W koncu nie ma obowiazku pisac 5[a], czy nawet i++ (lepiej ++i).

    Właśnie mnie zdenerwowałeś. Swoją drogą - młody opanował C++ i okolice
    na takim poziomie, że już nie mam o czym z nim rozmawiać :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl