    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??
    Date: Sun, 8 Jan 2012 23:44:28 +0100

    Hello Sebastian,

    Sunday, January 8, 2012, 11:24:23 PM, you wrote:

    > Jest identyczna z Pascalem z dokładnością do dupereli. Mogę te duperele
    > zdefiniować,

    Kiedy własnie dostaję czkawki od tych dupereli. Przede wszystkim od
    zabawy operatorami :(

    > ale naprawdę Pascal i C stoją na jednej półce. Żeby
    > zilustrować o czym mówię porównaj np C z Lispem (imperatywny vs
    > funkcyjny). Natomiast porąbaność bezwzględna C[++] to kwestia gustu.
    > Zawsze na pocieszenie możesz zobaczyć COBOLa.

    Ależ widziałem. I COBOLa i Algola. Ja stary jestem ;)

    > Jeśli chcesz zobaczyć np. hybrydę C z Pascalem z której wyszła
    > katastrofa to możesz zobaczyc SystemVerilog. Naprawdę, jest masa
    > języków znacznie gorszych od C[++].

    Przez prawie 20 lat żyłem z języka wysokiego poziomu, o rozbudowanej
    składni i raczej obawiam się, że będzie mi tego brakować. Z drugiej
    strony - do zrbienia migajacej diodki orłem w C nie trzeba byc ;)

    > *Nikt* poza szumem nie pisze w Pascalu nowych projektów. Delphi się
    > jeszcze kreci bo są miliony lini kodu które trzeba utrzymać.

    Ale Delphi to też Pascal...

    [...]

    > AVR a potem ARM. Bo dostępne, bo tanie, bo jest gcc, bo jest C++, bo
    > jest support "google".

    To tak, jakbys mnie namawiał do Linuksa, bo jest w nim "man". A to mi
    własnie Linuksa skutecznie obrzydziło lat temu sporo - w każdym razie
    za czasów wczesnego Slackware.

    Problem w tym, że ja potrzebuję podpowiedzi na jeszcze niższym
    poziomie - czyli od jakiegoś zestawu startowego - programator, płytka
    uruchomieniowa, i komlet softu, który umożliwi mi uruchomienie
    migającej diody bez wielomiesięcznego kopania w Sieci. Już wiem, że
    programatory mają jakiś swój standard i warto kupić taki, który tego
    się trzyma.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl