eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMikrokontroler z dużą ilością ramu na pokładzie (np. 12-16kb) › Re: Mikrokontroler z dużą ilością ramu na pokładzie (np. 12-16kb)
  • Data: 2010-11-17 22:58:35
    Temat: Re: Mikrokontroler z dużą ilością ramu na pokładzie (np. 12-16kb)
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Zbych" <a...@o...pl> wrote in message
    news:4ce23e6e$0$20991$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tradycyjnie gcc. IDE jakie chcesz, ja używam VS + zewnętrzny makefile.

    VS to jest Visual Studio?

    > W wersji dla cierpliwych OpenOCD + FTDI.

    Co masz na myśli "dla cierpliwych"? Nigdy tego nie używałem...
    Oglądam sobie właśnie OpenOCD i widzę że piszą:

    OpenOCD v0.4.0 released

    JTAG Layer:

    > Support KT-Link JTAG adapter.
    > Support USB-JTAG, Altera USB-Blaster and compatibles

    Czy to może znaczy, że posiadany przeze mnie JTAG adapter
    używany do chipsów Altery (USB Blaster) mogę wykorzystać
    do OpenOCD? Czy OpenOCD to tylko programowanie flasha
    i boundary scan czy będzie to działać z source-level debugging?

    Jeśli tak, to zaoszczędziłbym kasę na zakupie JTAG hardware :-)
    Dużo robimy z Alterą, więc ten sam wariat do JTAGa byłby zaletą.

    > Jak masz więcej kasy to J-Link.

    Widzę na amazon.com za $300...
    Ale skoro USB-Blaster chodzi, to nie ma sensu bo go już mam...

    > Co do używania, to kiedyś popełniłem na tym projekt
    > i z tego co wiem "się produkuje".

    No to gratulacje. Czy nie miałeś żadnych niespodzianek?
    Wszystko działało jak trzeba? Czego Ty używałeś do source
    level debugging?