eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMikrokontroler z dużą ilością ramu na pokładzie (np. 12-16kb) › Re: Mikrokontroler z dużą ilością ramu na pokładzie (np. 12-16kb)
  • Data: 2010-11-18 03:08:55
    Temat: Re: Mikrokontroler z dużą ilością ramu na pokładzie (np. 12-16kb)
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> szukaj wiadomości tego autora

    wrote:

    > Użytkownik "Piotr "Curious" Slawinski"
    > <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> napisał w wiadomości

    > to o > co chodzi
    >
    > o to chodzi, że w przypadku, gdy przydałoby się przeskoczyć na inny,
    > nieznany procesor, _szczególnie_ "dla jednego zastosowania", warto
    > przeskoczyć na coś sensownego. Po to, żeby za pół roku, gdy jednak okaże
    > się, że jest kolejne zastosowanie nie musieć skakać dalej. Sorry, ale
    > nawet dla amatora jest to decyzja "strategiczna" i argumenty, że działa,
    > da się dostać i jest tanie i w ogóle nie ma się czego przyczepić - są
> [...]

    a jesli sie nie okaze?
    osobiscie uwazam ze 'fit for purpose' nie jest takie zle. jesli po pol roku
    bedzie potrzeba nowego zastosowania - to wybacz, ale pol roku to kawal
    czasu, zmienia sie ceny, mozliwosci, ba - nawet preferowany jezyk
    programowania czy jego styl moze sie zmienic. zabawke za pare dolarow bez
    zalu bedzie mozna wyslac na misje eksploracji wysypiska smieci.

    przypominam ze mowimy tu o projekcie na ~100 linijek C, ew. cos co uda sie
    bezproblemowo zakodowac w ASM, a nie o projekcie z 321312 zaleznosci i
    2342342 bibliotek.

    btw. idac idea 'asekuranctwa' najlepiej od razu wsadzic tam i7, 1g ramu,
    linuxa, jave... moze od razu cale gentoo zainstalowac 'na wszelki wypadek' i
    pare giga softu devel ;) no i jaka wygoda, logujesz sie po vnc, i skladasz
    sobie programik w wygodnym IDE , graficznie, ew. jako jakis interaktywny
    applet javy z wodotryskami ;) a , i moze protocol decoder z AI... ;)
    no i pamietajmy ze programistow 'mainstreamowych' latwiej znalezc na rynku,
    wiec nie ma sensu sie uzalezniac od jakichs 'mikrokontrolerowych magikow' .
    wiec moze php, czy w ogole dzial kadrowy spytac jaki jezyk wybrac - niech
    podadza na podstawie badania rynku pracy ? :p