  • Data: 2017-03-13 20:35:10
    Temat: Re: Mikrofon niskoszumowy
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Próbowałem kamerą i dyktafonem Olympus (z zapisem
    > stereofonicznym). Nie są to urządzenia "profesjonalne",
    > ale jednak o szum podejrzewam mikrofon.

    Oczywiście mikrofon doda swoje ale ani kamera ani tym bardziej dyktafon
    nie nadają się do takich celów. Jeszcze ewentualnie kamera w miarę
    przystosowana ( np. Canon XL1 ) to może jako-tako.

    Ale w praktyce profesjonalnej prawie nigdy nie rejestruje się dźwięku
    via kamera.

    > problemem, bo nagranie w zamkniętym pomieszczeniu
    > nie zmienia szumu.
    >
    > Czy sprzęt "profesjonalny" ogólnego przeznaczenia (mikrofon
    > studyjny) rzeczywiście poradziłby sobie z takimi nagraniami?

    Nagrywając w studio, znajdującym się w "piwnicy", wygłuszonym gąbką i
    grubymi kotarami zdarzało się robić powtórki, bo mikrofon łapał dźwięk
    wysoko przelatującego samolotu, albo samochodów z odległej ulicy.
    No , ale to był profesjonalny Neumann plus do tego przedwzmacniacz, zaś
    rejestracja na studyjnym HD recorderze AKAI.

    Gdybym miał coś takiego robić, i nagrywać w terenie - to użyłbym dobrego
    interfejsu audio/USB i laptopa.
    Niestety - dobry nie będzie tani. A dodatku może być problem z
    zasilaniem tego interfejsu (taki zasilany tylko z USB nie będzie
    wysokiej jakości ).

    Obawiam się, że kombinacjami nie osiągniesz celu.
    Spróbuj inaczej podejść do tematu.
    Nie wyjaśniłeś,dlaczego chcesz nagrywać z tak dużej odległości, zamiast
    robić to normalnie.

    > W warunkach amatorskich wygląda na to, że szansę powodzenia
    > ma tylko reflektor paraboliczny. Dobór wielkości wymaga
    > eksperymentowania. A może ktoś ma doświadczenie z zastosowaniem
    > "tuby" do rejestracji dźwięku? Tzn. takiej, jak w głośnikach
    > tubowych albo zabytkowych gramofonach mechanicznych, dopasowujących
    > impedancję membrany do impedancji powietrza. Powinno działać też
    > w drugą stronę.

    Nie wydaje mi się, żeby tuba się sprawdziła. Nie robiłem takich
    eksperymentów - ale jakoś intuicja mi mówi, że nie zadziała :)