  • Data: 2017-03-14 02:03:00
    Temat: Re: Mikrofon niskoszumowy
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Sprawdzę ten dyktafon, czy rzeczywiście tak źle jest
    > z rejestracją zewnętrznego sygnału. Potrafi zapisywać
    > bez kompresji (PCM .wav) 44.1kHz/16b/2ch - gdyby tor
    > wejściowy był niskiej jakości, nie miałoby to sensu.

    Nie masz racji. Nie ma takiego dyktafonu, który miałby jakość toru audio
    choćby zbliżoną do okolic sprzętu profesjonalnego.
    Częstotliwość próbkowania nie jest żadnym wyznacznikiem.

    > Nie pytałem tylko o nagrywanie filmów, ale ogólnie o rejestrację
    > cichych dźwięków.

    Co oznacza odpowiednie wyśrubowane parametry. Czyli na jedno wychodzi.

    > lepszy, między innymi ze znacznie większą membraną.

    Oczywiście, do pewnego stopnia czym większa membrana, tym lepszy mikrofon.

    > Znalazłem taki filmik:
    > https://youtu.be/quuHV9pTyoo
    > Tak powinien działać mikrofon. Tylko te wymiary...

    Dlatego pisałem - opisz do czego ci to potrzebne.
    Bo żadne cudawianki "za 5 zł" nic ci nie dadzą.
    Ale może problem dla się obejść zupełnie inaczej.

    No a jeżeli nie możesz podać szczegółów - no to cudów nie ma.
    1) porządny mikrofon
    2) porządne zawieszenie mikrofonu
    3) osłona od wiatru
    4) przedwzmaniacz
    5) czasza kierunkowa (jeżeli coś ma byś sensownie słychać z dużej
    odległości)
    6) dobry przetwornik AD.

    Pamiętaj, że całość będzie tylko tak dobra, jak najgorszy element w tym
    układzie.