    From: "bhk" <b...@u...onet.eu>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mikrofalówka - nie grzeje
    Date: Tue, 6 Jan 2009 00:39:39 +0100

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:6r3usmwg6kjq.1pnyk0vnqyrhw.dlg@40tude.net...

    > No i słusznie. Jak człowiek od czasu do czasu się nie wysili i nie
    > zaryzykuje to pleśnieje za życia... Smutne :) Jasne ze serwis zrobi
    > wszystko lepiej ale czego się nie robi dla ciekawości. Nawet naprawia
    > mikrofalę :) Niewiele to bardziej skomplikowane od odkurzacza. Zakladam że
    > gdzieś w otchłaniach pamięci masz zasejwowane jak działa lampa elektronowa
    > a może nawet jak działa magnetron :) :)
    > --
    > Jacek

    No i rozebrałem bestie.
    Na pierwszy rzut oka na pewno spalony jest bezpiecznik WN (5kV 0,8A)
    do tego dioda od kondensatora do masy też uwalona (nie przewodzi).
    Gdzieś na elektrodzie wyczytałem, że diody tej nie da się pomierzyć
    standardowo,
    a niedobrze jest oczywiście gdyby miała zwarcie. Czy w takim razie można
    przyjąć
    że dioda jest ok!?
    Czy coś jeszcze można sprawdzić domowymi sposobami?
    Mierzyłem też rezystancję między elektrodami magnetronu Do magnetronu idą
    dwa kabelki, dokładnie to 3 ale do dwóch złącz.
    Wygląda na to że jest tam zwarcie, czy tak ma być?
    Jeśli nie to jaka powinna być rezystancja.
    Na magnetronie jest napisane Galanz M24FB-210A
    Dioda: T4512H 53
    A tak wygląda schemat mikrofalówki:
    http://odsiebie.com/pokaz/1263580---e1fd.html

    BHK