  • Data: 2009-01-06 18:45:46
    Temat: Re: Mikrofalówka - nie grzeje
    Od: "tornad" <t...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zapomniałem napisać, że wystarczy wpisać Googlom hasło:
    > 'dioda do mikrofalówki' i znajdzie się dużo informacji, także sprzedawców
    > podzespołów do kuchenek.

    Dobrze prawisz, madrze i naukowo. Tylko dlaczego nie napiszesz tego Pytajacemu
    tylko czychsz aby komus, kto udzieli jakichs konkretnych praktycznych rad
    zaczynajac od spraw bezpieczenstwa przy bawieniu sie mikrofalami o duzej mocy,
    napisc, ze bajki opowiada. To mi tak zakrawa na syndrom ochraniarza haremu,
    ktory bardzo dobrze wie jak to sie robi tyle, ze sam nie potrafi. Mapisalem
    mu, ze najprawdopodobniej nalezy wymienic diode albo kondziolek, przy czym z
    uwagi na klopoty ze znalezieniem oryginalnych czesci dalem mu pojecie czego i
    w jakim zakresie ma szukac. Wykluczylem uszkodzenie trafa i samej lampy czego
    do tej pory nikt z piszacych, lacznie z Toba nie wykonal. Obawiam sie tylko,
    ze kolejno mogly pasc oba te elementy. A to tylko na podstawie intuicji. No
    wiec poczekajmy zobaczymy jak sobie z tym poradzi i wtedy mozemy sie
    przezbywac kto mial racje a kto tylko te naukowe, poparte rezonansem pola
    magnetycznego "prawdy" opowiada. Czy myslisz, ze facet, ktory pyta jak
    sprawdzic diode zakuma to i niejako z biegu to oszczednie zaprojektowane
    urzadzenie od razu naprawi? Ja chce, aby zabral sie do tego swiadomie,
    przeciez na kazdym wiekszym kondensatorze jest podawana jego pojemnosc, czytac
    umie, wiec przeczyta i taki sam lub podobny tylko na wyzsze napiecie
    kondensator mu podejdzie. A nawet jak bedzie mial pojemnosc nieco wieksza czy
    mniejsza, urzadzenie tez bedzie dzialac. To samo dotyczy diody. W kuchence,
    ktora ja rozbebeszylem kondensator mial wartosc typowa bodajze 2.2 uF. I gruba
    diode, ktora na pewno spoko wytrzymuje kilka amper. Tyle, ze byla to kuchnia
    wypasiona o mocy okolo 2 KW; ona do konca dzialala, zanim ja wypieprzylem, co
    nieco sie nauczylem i popodziwialem.
    Pzdr.