  • 11. Data: 2024-08-26 09:28:07
    Temat: Re: Mikrofala
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Co ciekawe podobnie jest w kuchniach ceramicznych (IR / halogenowych) i indukcyjnych.

    -----

  • 12. Data: 2024-08-26 10:03:47
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Aug 2024 09:28:07 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Co ciekawe podobnie jest w kuchniach ceramicznych (IR / halogenowych) i
    indukcyjnych.

    > -----

    W szkole średniej na warsztatach był m.in. piec indukcyjny.
    Z tego, co pamiętam, to miał kilka nastaw mocy.
    Ustawienie mocy zależało m.in. od rodzaju hartowania, ilości i rodzaju
    materiału. Inaczej ustawiało się dla małego detalu, a inaczej do czegoś
    wielkości silnika od Malucha.

    Nie wiem, jak w praktyce wyglądało modulowanie mocy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2024-08-26 10:09:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 26.08.2024 o 09:28, ąćęłńóśźż pisze:
    > Co ciekawe podobnie jest w kuchniach ceramicznych (IR / halogenowych) i
    > indukcyjnych.

    No nie, w ceramicznych (IR / halogenowych) wystarczy zwykłe sterowanie
    fazowe lub grupowe 50Hz. W indukcyjnych steruje się PWM-em tranzystorami.

    --
    Janusz

  • 14. Data: 2024-08-26 13:43:55
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Wiesiaczek <c...@v...pl> wrote:

    > Owszem.
    >
    > Wyszło: "Polskie Wydawnictwo Muzyczne".

    A drugi link?

    U mnie pierwszy to polskie wydawnictwo muzyczne, a drugi to modulacja
    szerokości impulsów (artykuł w Wikipedii). Trzeci to artykuł na
    Botlandzie.

    --
    - Panie doktorze... Zawsze, gdy piję kawę, to coś mnie kuje w oku.
    - Jest jedna rada - musi pan wyjmować łyżeczkę z kubka.

  • 15. Data: 2024-08-26 13:46:24
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Dlaczego mikrofalówki pracują w trybie PWM?

    Bardzo luźno powiązana ciekawostka:

    https://www.youtube.com/watch?v=ff04ecF9Dfw

    --
    - Protip na święta. Zapakuj puste pudełka i podłóż je pod choinkę. Za
    każdym razem, gdy twoje dziecko będzie niegrzeczne, wrzuć jedno do

  • 16. Data: 2024-08-26 14:23:54
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > A drugi link?
    >
    > U mnie pierwszy to polskie wydawnictwo muzyczne, a drugi to modulacja
    > szerokości impulsów (artykuł w Wikipedii). Trzeci to artykuł na
    > Botlandzie.

    No to po co pytasz o google?

    Mam czytać setki linków?

    Przypomnę, że to jest polska grupa i "PWR" sensownego rozwinięcia nie ma
    w tym języku.

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

    Wiele informacji, które przekazują polskie i amerykańskie media oraz
    przedstawiciele władzy, prawdopodobnie nie jest prawdziwych. Takie
    doniesienia mogą być elementem wojny informacyjnej ze strony USA i
    Rzeczpospolitej Polskiej.

  • 17. Data: 2024-08-26 15:41:57
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Wiesiaczek <c...@v...pl> wrote:

    > No to po co pytasz o google?
    >
    > Mam czytać setki linków?

    Jakbyś przeczytał choć dwa, a nie tylko pierwszy, to wiedziałbyś, czym
    jest PWM, bez pytania.

    > Przypomnę, że to jest polska grupa i "PWR" sensownego rozwinięcia nie ma
    > w tym języku.

    Zapewne chodzi o PWM. Ma: modulacja szerokości impulsów.

    --
    Starszy facet, zmartwiony myślą o śmierci, przychodzi do lekarza i pyta:
    - Panie doktorze jeżeli ja przestanę pić, palić i pieprzyć - to czy ja

  • 18. Data: 2024-08-26 16:06:53
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > Jakbyś przeczytał choć dwa, a nie tylko pierwszy, to wiedziałbyś, czym
    > jest PWM, bez pytania.

    A po co w ogóle mam czytać linki?
    Jest jakiś limit tych linków?
    Mam czytać dwa, trzy, pięć? Skąd mam wiedzieć o który autorowi chodziło?

    > Zapewne chodzi o PWM. Ma: modulacja szerokości impulsów.

    Chyba nie rozumiesz, co to jest rozwinięcie akronimu.
    Powtarzam wiec, że nie ma rozwinięcia.

  • 19. Data: 2024-08-26 18:40:55
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    On 2024-08-26 16:01, Wiesiaczek wrote:
    (ciap)
> [...]
    Nowe wcielenie Stokrotki?

    > To trzeba było napisać "MSI".

    idź
    do ZW ispuść wodę!

    Włodek

  • 20. Data: 2024-08-26 18:53:40
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 26.08.2024 o 18:40, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > On 2024-08-26 16:01, Wiesiaczek wrote:
    > (ciap)
    >>>
    > Nowe wcielenie Stokrotki?

    > idź
    > do ZW ispuść wodę!

    Zrobię tak: Pójdę do KF-a i tam cie spuszczę! PLONK!