  • 21. Data: 2024-08-26 18:54:37
    Temat: Re: Mikrofala
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Aug 2024 14:59:40 +0200, Robert Wańkowski wrote:
    > Dlaczego mikrofalówki pracują w trybie PWM?
    > AI mówi, że nie można zmniejszać mocy magnetronu, bo się zużyje lub
    > będzie niestabilnie pracował. Prawda to?

    Stabilizatora nie ma, wiec moze nie taki znów niestabilny.

    Napiecie zasilajace kilka kV, wiec przełączac trochę trudno,
    a inaczej regulowac ... tez trudno.
    Widac tak najtaniej, i całkiem dobrze.

    J.

  • 22. Data: 2024-08-26 21:45:22
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.08.2024 o 15:47, Wiesiaczek pisze:

    > Co to jest "PWM"?

    Musisz wypierdalać jednak, jeśli nie wiesz co to jest PWM.
    To tak jakby mechanik nie wiedział, co to jest płaska ósemka :)

    --
    Pixel(R)??

  • 23. Data: 2024-08-27 02:15:15
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Wiesiaczek <c...@v...pl> wrote:

    > A po co w ogóle mam czytać linki?
    > Jest jakiś limit tych linków?
    > Mam czytać dwa, trzy, pięć?

    Ile trzeba. Zwykle poprawna odpowiedź jest w jednym z kilku pierwszych.

    > Skąd mam wiedzieć o który autorowi chodziło?

    A który ma coś wspólnego z elektroniką? Wydawnictwo raczej nie.

    > Chyba nie rozumiesz, co to jest rozwinięcie akronimu.
    > Powtarzam wiec, że nie ma rozwinięcia.

    Czepiasz się słówek. PWM to powszechnie używany skrót / określenie. MSI
    nikt nie mówi. Powiedz dowolnemu elektronikowi PWM to będzie wiedział,
    o co chodzi. Powiedz MSI to może najwyżej skojarzy z jakąś firmą.

    --
    Słoń i mrówka przechodzą przez most.. Most się zerwał..
    Mrówka mówi do słonia: A mówiłam żebyśmy przechodzili osobno..

  • 24. Data: 2024-08-27 04:19:52
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 27.08.2024 o 02:15, Arnold Ziffel pisze:

> [...]
    > nikt nie mówi. Powiedz dowolnemu elektronikowi PWM to będzie wiedział,
    > o co chodzi. Powiedz MSI to może najwyżej skojarzy z jakąś firmą.

    Nie czepiam się słówek tylko mnie śmieszy, że m większy głąb tym więcej
    używa "fachowych" określeń.

    Już samo postawienie pytania dotyczące magnetronu świadczy o
    "fachowości" piszącego :)))

    Kiedyś dużo taki było na grupie o samochodach, ale jak widzę i w
    elektronice pojawiają się "fachoffcy" :)))

    Swoją drogą, język polski też wypada znać:)

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

    Wiele informacji, które przekazują polskie i amerykańskie media oraz
    przedstawiciele władzy, prawdopodobnie nie jest prawdziwych. Takie
    doniesienia mogą być elementem wojny informacyjnej ze strony USA i
    Rzeczpospolitej Polskiej.

  • 25. Data: 2024-08-27 04:28:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Aug 2024 09:28:07 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > Co ciekawe podobnie jest w kuchniach ceramicznych (IR / halogenowych) i
    indukcyjnych.

    Znaczy, ze PWM?

    Regulacja duzej mocy jest trudna/kosztowna, wiec wymyslili PWM.

    Ciekawe, czy tym "ceramicznym" to nie szkodzi - to chyba spora zmiana
    temperatury, wiec i spore naprężenia mechaniczne.

    > -----

    J.

  • 26. Data: 2024-08-27 04:57:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-27, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Ciekawe, czy tym "ceramicznym" to nie szkodzi - to chyba spora zmiana
    > temperatury, wiec i spore naprężenia mechaniczne.

    Cearmiczne mają zwykle bardzo niskie CTE. O ile nie jest to jakaś
    kanapka z cześciami metalowymi to pewnie nie takie spore.

    Nb. wentylatory sufitowe też zdaje się naczesciej są PWM. Dlaczego?

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2024-08-27 11:52:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Aug 2024 02:57:56 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Cearmiczne mają zwykle bardzo niskie CTE. O ile nie jest to jakaś
    > kanapka z cześciami metalowymi to pewnie nie takie spore.
    >
    > Nb. wentylatory sufitowe też zdaje się naczesciej są PWM. Dlaczego?

    Fazowe na triakach daje wredne hałasy, o ile w ogóle działa.

    Tam by chyba odczepy się przydały, albo falownik..

    J.

  • 28. Data: 2024-08-27 14:23:07
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Wiesiaczek <c...@v...pl> wrote:

    > Nie czepiam się słówek tylko mnie śmieszy, że m większy głąb tym więcej
    > używa "fachowych" określeń.

    Bo nie masz pojęcia o elektronice. PWM nie jest fachowym określeniem. Jest
    normalnym określeniem na powszechnie stosowaną metodę kontroli mocy.

    > Już samo postawienie pytania dotyczące magnetronu świadczy o
    > "fachowości" piszącego :)))

    A ciebie nie ciekawi, dlaczego akurat takie rozwiązanie sterowania mocą
    wybrano, zamiast bardziej płynnego? Mnie ciekawi.

    > Swoją drogą, język polski też wypada znać:)

    I każdy tu go zna.

    --
    Pewien profesor mowi do studentow:
    - Prosze zadawac pytania. Nie ma glupich pytan, sa tylko glupie

  • 29. Data: 2024-08-27 14:33:45
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

> [...]
    >
    > A ciebie nie ciekawi, dlaczego akurat takie rozwiązanie sterowania mocą
    > wybrano, zamiast bardziej płynnego? Mnie ciekawi.

    Mnie (już) nieciekawi. Trzeba było uważać na lekcjach.

    > I każdy tu go zna.

    Siebie też uwzględniłeś? :)

  • 30. Data: 2024-08-27 15:06:38
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Wiesiaczek <c...@v...pl> wrote:

    > Mnie (już) nieciekawi. Trzeba było uważać na lekcjach.

    No to opowiadaj, chętnie się czegoś nauczymy.

    > Siebie też uwzględniłeś? :)

    Tak, siebie też. Nie trolluj.

    --
    Co myśli kura uciekająca przed kogutem?
    "Zrobię jeszcze trzy okrążenia dookoła kurnika żeby nie pomyślał ze