  • Data: 2015-07-24 14:59:41
    Temat: Re: Miękki start silnika wyciągarki
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ACMM-033 napisało:

    > To mi się przypomniało coś elektrycznego bardziej - w niektórych modelach
    > starszych HDD, dyski miały zrobione autoparkowanie w dość ciekawy sposób -
    > po odłączeniu zasilania, zanim talerze stanęły, silnik napędowy działał
    > teraz jako prądnica, dostarczająca energii do uruchomienia ramienia z
    > głowicami, aby wyrzucić je ze strefy roboczej.
    > Było to rozwiązanie OIMW różne od stosowanego obecnie, gdzie pozycjoner
    > dostaje strzała i przesuwa ramię do strefy zero, gdzie całość jest blokowana
    > do ponownego uruchomienia.

    W samochodach też bywały takie rozruszniki -- koło zamachowe i sprzęgło.
    Jak automobil stanął na światłach, to silnik można było wyłączyć, a potem
    błyskawicznie odpalić. Nawet były pomysły, żeby system stał sie obowiązkowy
    -- w celu ograniczenia zanieczyszczeń. Normalny rozruch realizowany był
    niewielkim silnikiem, który przez czas jakiś rozkręcał to koło. Czyli
    znowu korzyść, bo nie trzeba wielkich prądów rozruchowych, więc dobre
    na mróz.

    --
    Jarek