  • Data: 2015-07-24 20:37:43
    Temat: Re: Miękki start silnika wyciągarki
    Od: badworm <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 23 Jul 2015 21:01:22 +0200, ACMM-033 napisał(a):

    > Chyba nie. Co będzie, gdy w środku nocy, pośrodku pola w burzową pogodę,
    > pieron wprost od Dzeusa Gromowładnego przypitoli wprost w gołego konduktora
    > biegnącego wzdłuż pociągu? Wolałbym, aby przypitolił w opornik, jak
    > mechanior mądry, to nawet jak zjara się aktualnie załączony opór, to popędzi
    > loka na innych oporach odpowiednio manipulując ich załączaniem (jechałem
    > tramem z takim defektem, nawet się rozpędzał do 70, parówa 13N, ale długo to
    > trwało), a na jakiejś stacji podmienią mu loka na nowego... A jak przywali w
> [...]

    Nie wiem skąd te obawy, że bezpośrednie wyładowanie w sieć trakcyjną lub
    w jej pobliżu może spowodować uszkodzenia w taborze. Od tego są
    odgromniki na słupach trakcyjnych i w podstacjach a także na pojazdach,
    by bezpiecznie sprowadzić prąd piorunowy do ziemi. Po torach PKP jeździ
    co najmniej kilkaset pojazdów wyposażonych już nie w rozruch oporowy
    lecz w przekształtniki i nie słyszałem jeszcze, by jakikolwiek z nich
    uległ uszkodzeniu na skutek wyładowania atmosferycznego.
    GG#2400455 ICQ#320399066