eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMiękki start silnika wyciągarkiRe: Miękki start silnika wyciągarki
  • Data: 2015-07-25 02:00:17
    Temat: Re: Miękki start silnika wyciągarki
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    AlexY pisze:

    >>>>>> BLDC byłby OK, ale ja stawiam jednak na oldskulowy komutator -- była
    >>>>>> wzmianka o zasilaniu go szpilkami. Problem jednak nie polega wyłącznie
    >>>>>> na elastyczności silnika. Ważny jest też pędnik, czyli śruba, który
    >>>>>> nie jest nieskończenie elastyczny. No i te wszystkie tarcia w dużym
    >>>>>> silniku.
    >>>>>
    >>>>> Tarcie w silniku elektrycznym?
    >>>>
    >>>> A co, on na łożyskach magnetycznych? Komutatora nie ma? Śruba też bez
    >>>> przekładni, bez żadnych uszczelnień? Napęd łodzi o mocy nominalnej 2 kW
    >>>> pracujący z mocą 50 W może mieć straty na tarcie na poziomie nie do
    >>>> pominięcia.
    >>>
    >>> Czytasz to co piszesz? BLDC zgodnie z nazwą nie ma szczotek, łożyska
    >>> kulkowe czy też rolkowe mają opory pomijalne, opory przekładni nie są
    >>> oporami silnika tak jak uszczelnienie.
    >>
    >> Czytam to co piszę, ale przede wszystkim czytam co piszą inni. Nic nie
    >> wskazuje na to, że rzecz dotyczy silnika BLDC, a wiele wskazuje na to,
    >> że jednak czego innego, najpewniej silnika komutatorowego zasilanego
    >> szpilkami. Komutator na prąd 200 A nie jest taki całkiem beztarciowy.
    >
    > Nawet się nie rozgrzewa od tego tarcia, prądy robią to znacznie
    > intensywniej. W "autku" elektrycznym mam takiego szczotkowca który
    > 400A przy 48V bierze.

    W nieelektrycznym autku jest szczotkowy rozrusznik. Bardziej przypomina
    ten silnik od łódki (może nawet jest tym samym). Zdecydowanie wyczuwa
    się tarcie szczotek, jeśli taki weźmie się do ręki i spróbuje pokręcić.

    Możemy przyjąć, że przy normalnej pracy na to tarcie idzie 1% mocy (to
    wartość wzięta przeze mnie z sufitu). Możemy całkiem zlekceważyć taką
    stratę. Ale jeśli zamiast nominalnej mocy 2000 W silnik ma oddawać 50 W,
    to tarcie przecież się nie zminiejszy. Ale jego udział staje się 40 razy
    większy. Przy moim założeniu robi sie 40%. Może ono niedobre było, ale
    zawsze te straty stają się istotne przy małej mocy.

    > A o BLDC sam wspomniałeś - pierwsza linijka powyżej.

    Że byłoby fajne, gdyby było. Ale nie jest.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: