  • Data: 2015-07-24 15:05:33
    Temat: Re: Miękki start silnika wyciągarki
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ACMM-033 napisało:

    > To mi się kojarzą samochody-zabawki, co to niewielki ruch do tyłu powoduje,
    > że mają całkiem sporo energii do przodu. Więc jakby to w jakiś sposób
    > połączyć z wiosłami, to by było fajnie, machnąć raz na 10 metrów...?

    Ta łódka robi dziesięć metrów na minutę, więc jeszcze rzadziej. Ale takie
    pędzenie łodzi to w ogóle jest rocket science. Można, tak jak wcześniej
    pisałem, małym pędnikiem dającym stały niewielki ciąg. A można raz na
    kilkadziesiąt sekund dać impuls podobny do wiosłowego. Bezwładność łodzi
    jest ogromna, opory ruchu niewielkie -- to przypomina warunki kosmiczne.

    --
    Jarek