-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: Michoo <m...@v...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Date: Wed, 05 Sep 2012 16:20:05 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 44
Message-ID: <k27nba$s08$1@mx1.internetia.pl>
References: <a...@m...uni-berlin.de> <c...@b...softax.pl>
<a...@m...uni-berlin.de>
<5045f697$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
<50462c42$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
<jdpi5yf28kn.1vyfzkgqzbr4$.dlg@40tude.net>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<zhhzzsozulvc.xy0p7boltmgz$.dlg@40tude.net>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<cp9ooz2bju2m$.15nb67fgfm59i$.dlg@40tude.net>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<k277um$1if$1@mx1.internetia.pl> <k27fp4$sr6$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.238.197.12
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1346855082 28680 83.238.197.12 (5 Sep 2012 14:24:42 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 5 Sep 2012 14:24:42 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <k27fp4$sr6$1@node1.news.atman.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686 on x86_64; rv:10.0.5) Gecko/20120624
Icedove/10.0.5
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2465464
[ ukryj nagłówki ]On 05.09.2012 14:15, Artur Maśląg wrote:
> W dniu 2012-09-05 11:57, Mirek Ptak pisze:
>> Dnia 2012-09-04 23:01, *1...@2...invalid* napisał, a mnie coś
>> podkusiło, żeby odpisać:
>>> Ale tu nie ma słowa o potrzebie ciągłego zasilania centrali/pilota...
>>
>> Fragment z instrukcji od Insigni w dziale awarie zamka centralnego -
>> jedna z przyczyn:
>> /nadajnika często i wielokrotnie
>> używano poza zasięgiem odbioru
>> (wymagana będzie ponowna
>> synchronizacja),/
>
> Widzisz, ale to potwierdza fakt, że centralka przechowuje pewne
> dane, które pozwalają na to co pisałem. Nadal nic nie ma o tym,
> że potrzebuje do tego zasilania poza czasem komunikacji.
Ztcw stosowane rozwiązania są dwóch postaci:
a) generowanie kolejnych kodów w długiej sekwencji
b) generowanie kodu w oparciu o aktualny czas
b) wymaga ciągłego zasilania przynajmniej RTC, ale jest niewrażliwe np
na dziecko bawiące się pilotem, a) - potrzebuje tylko pamięci nieulotnej
Abstrahując od tego jak generowane są kody (dość popularny KeeLoq jest
złożony) działanie jest następujące:
a) centralka generuje kolejne kody od ostatnio zapisanego jako
prawidłowy, generuje ich K (np 100) i sprawdza czy odebrany od pilota
pasuje, jeżeli tak to otwiera/zamyka i zapisuje ten kod.
Możliwe błędy:
- utrata zasilania podczas zapisu - błędny kod początkowy
- użycie pilota ponad K razy poza zasięgiem odbiornika - "nabicie
licznika" w pilocie podczas gdy w centralce jest stary
b) centralka i pilot mają zegary o mocna zbliżonych wskazaniach,
centralka generuje kody z ostatnich +-K okresów czasu i porównuje z
odebranym, po odebraniu zapisuje sobie korektę czasu w stosunku do pilota
Możliwe błędy:
- reset zegara w pilocie/centralce
- zbyt długie nie używanie pilota - zegary nie pracują nigdy idealnie
równo, wpływa na ich pracę choćby zmiana temperatury, jak się rozjadą o
ponad +-K to przestaje działać
--
Pozdrawiam
Michoo
Następne wpisy z tego wątku
- 05.09.12 19:36 1...@1...invalid
- 07.09.12 08:20 Kamil 'Model
- 07.09.12 15:26 jerzu
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D