-
Data: 2012-09-05 16:20:05
Temat: Re: Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 05.09.2012 14:15, Artur Maśląg wrote:
> W dniu 2012-09-05 11:57, Mirek Ptak pisze:
>> Dnia 2012-09-04 23:01, *1...@2...invalid* napisał, a mnie coś
>> podkusiło, żeby odpisać:
>>> Ale tu nie ma słowa o potrzebie ciągłego zasilania centrali/pilota...
>>
>> Fragment z instrukcji od Insigni w dziale awarie zamka centralnego -
>> jedna z przyczyn:
>> /nadajnika często i wielokrotnie
>> używano poza zasięgiem odbioru
>> (wymagana będzie ponowna
>> synchronizacja),/
>
> Widzisz, ale to potwierdza fakt, że centralka przechowuje pewne
> dane, które pozwalają na to co pisałem. Nadal nic nie ma o tym,
> że potrzebuje do tego zasilania poza czasem komunikacji.
Ztcw stosowane rozwiązania są dwóch postaci:
a) generowanie kolejnych kodów w długiej sekwencji
b) generowanie kodu w oparciu o aktualny czas
b) wymaga ciągłego zasilania przynajmniej RTC, ale jest niewrażliwe np
na dziecko bawiące się pilotem, a) - potrzebuje tylko pamięci nieulotnej
Abstrahując od tego jak generowane są kody (dość popularny KeeLoq jest
złożony) działanie jest następujące:
a) centralka generuje kolejne kody od ostatnio zapisanego jako
prawidłowy, generuje ich K (np 100) i sprawdza czy odebrany od pilota
pasuje, jeżeli tak to otwiera/zamyka i zapisuje ten kod.
Możliwe błędy:
- utrata zasilania podczas zapisu - błędny kod początkowy
- użycie pilota ponad K razy poza zasięgiem odbiornika - "nabicie
licznika" w pilocie podczas gdy w centralce jest stary
b) centralka i pilot mają zegary o mocna zbliżonych wskazaniach,
centralka generuje kody z ostatnich +-K okresów czasu i porównuje z
odebranym, po odebraniu zapisuje sobie korektę czasu w stosunku do pilota
Możliwe błędy:
- reset zegara w pilocie/centralce
- zbyt długie nie używanie pilota - zegary nie pracują nigdy idealnie
równo, wpływa na ich pracę choćby zmiana temperatury, jak się rozjadą o
ponad +-K to przestaje działać
--
Pozdrawiam
Michoo
Następne wpisy z tego wątku
- 05.09.12 19:36 1...@1...invalid
- 07.09.12 08:20 Kamil 'Model
- 07.09.12 15:26 jerzu
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo