  • Data: 2012-09-04 23:26:53
    Temat: Re: Mercedes B, jak otworzyć drzwi
    Od: <1...@2...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1209042249490.1440@quad>:

> [...]

    To napisał Jarek ^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ to napisał Artur

    > Jeszcze nam wyjaśnij, w jaki sposób skutecznie wyłączony klucz
    > (po jednej lub drugiej stronie) mierzy czas i będzie jasność.

    Ktoś pisał o wyłączonym elemencie w trakcie komunikacji?

    > Problem w tym, że jeśli klucz i odbiornik muszą mieć swoje zasilanie
    > awaryjne (nawet mierzone w mikroamperach, bo zegar CMOS o poborze
    > poniżej mikroampera to nie problem), to jeśli *ono* zawiedzie,
    > problem powraca

    Ale nie muszą.

    > Czas możesz odzyskać z GPSa.

    Nie kombinuj Gotfryd :P

    > Ale skoro polemizujesz z pytaniem czy coś trzeba pamiętać,
    > to mamy problem - ustalenie co zrobić, jeśli "termin ważności"
    > wziął i minął.

    Już podałem link -- jest licznik, kod zawierajacy został użyty i zapamiętany
    w pamięci nieulotnej (widzisz jakiś techniczny problem w realizacji tego?)

    > Przy wymogu istnienia "czasu ważności" wszelkie rozważania o tym,
    > że *nic* nie trzeba pamiętać, niestety biorą w łeb.

    To Jarek się pomiędzy alfą i omega miota, i to on od RAM do nic bez problemu
    przeszedł

    > Czy Ty masz ma myśli czasowo zależną tablicę danych, np. wartości
    > losowych, zapisanych po obu stronach lub coś w tym stylu?

    Był link?

    > (plus pytanie skąd obie strony biorą *wiarygodny* czas, aby
    > wykluczyć użycie "starego" kodu, GPS w kluczu nie przejdzie,
    > a oszukanie klucza da wynik jak poprzednio - pytamy go jaki
    > klucz będzie ważny za dwa dni :>)

    No i zaczęło sie o przełamywaniu zabezpieczeń -- 13 minut pilota naciskasz,
    a obok stoi ekipa twardołowych? ;PPPP

    > pzdr, Gotfryd

    też :D

    A teraz historia z życia: w serwisie byłem świadkiem jak "ruski" na lawecie
    został dowieziony, bo mu kluczyk się odkodował -- drugi 2000 km i na pewno
    nie dotrze w ciągu 24-48h, bo święta u nich. Po 4 godzinach prób obejścia
    (kilku macherów, równiez z centrali w PL) po prostu wymieniono tamto i
    siamto, pobrano kaucję za nie i ruski mógł jechać na święta do domu (nie
    bebeszono całej elektroniki, tylko oszukano między innymi VIN w odpowiednim
    module).
    Przy okazji kolejnej planowanej wizyty sie dopytałem -- przyjechał, oddał
    szpeje, jemu kaucje oddano, za usługę zapłacił producent

    --
    'Tom N'