-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl
!85.12.40.130.MISMATCH!xlned.com!feeder1.xlned.com!npeer.de.kpn-eurorings.net!n
peer-ng0.de.kpn-eurorings.net!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.p
l!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Tue, 4 Sep 2012 22:59:44 +0200
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Mercedes B, jak otworzyć drzwi
In-Reply-To: <k25klh$3pt$1@mx1.internetia.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1209042249490.1440@quad>
References: <a...@m...uni-berlin.de> <c...@b...softax.pl>
<a...@m...uni-berlin.de>
<5045f697$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
<50462c42$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
<jdpi5yf28kn.1vyfzkgqzbr4$.dlg@40tude.net>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<zhhzzsozulvc.xy0p7boltmgz$.dlg@40tude.net>
<k25fvs$cje$1@mx1.internetia.pl>
<11h29jruuvxc6.18jgay133slfq$.dlg@40tude.net>
<k25klh$3pt$1@mx1.internetia.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 48
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1346792467 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1227 83.15.167.123:62122
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2465402
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 4 Sep 2012, Artur Maśląg wrote:
> W dniu 2012-09-04 20:43, J.F. pisze:
>> Dnia Tue, 04 Sep 2012 20:02:31 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
>>> W dniu 2012-09-04 19:54, J.F. pisze:
>>>>> A to nie jest tak, że "wkodowany" w pamięć nieulotną centralki pilot
>>>>> wysyła
>>>>> serie kodów, która jeśli pasuje do (zaszytego znowu w pamięci
>>>>> nieulotnej)
>>>>> algorytmu odpowiednio reaguje?
>>>>
>>>> Pamietaj ze powinno to dzialac tak, ze jesli ktos odbierze sygnal z
>>>> pilota,
>>>> i pozniej wytransmituje do samochodu, to ten sie nie otworzy.
>>>
>>> No i tak to działa. Dodatkowo nie trzeba pamiętać jakiegoś "ostatniego
>>> kodu".
>>
>> A co trzeba pamietac ? Nic ?
>
> Trzeba pamiętać dane, które pozwolą z przyjętym poziomem ufności
> zaakceptować transmisję jako "naszą" i "zaufaną". W tego typu systemach
> utrata zasilania jest jednym z założeń poprawnego działania systemu,
> więc można to pominąć w dywagacjach. Powtarzanie "odebranego" sygnału
> też nic nie da, ponieważ ma on swój czas "ważności" i powtórne użycie
> zostanie zignorowane.
Jeszcze nam wyjaśnij, w jaki sposób skutecznie wyłączony klucz
(po jednej lub drugiej stronie) mierzy czas i będzie jasność.
Problem w tym, że jeśli klucz i odbiornik muszą mieć swoje zasilanie
awaryjne (nawet mierzone w mikroamperach, bo zegar CMOS o poborze
poniżej mikroampera to nie problem), to jeśli *ono* zawiedzie,
problem powraca.
Czas możesz odzyskać z GPSa.
Ale skoro polemizujesz z pytaniem czy coś trzeba pamiętać,
to mamy problem - ustalenie co zrobić, jeśli "termin ważności"
wziął i minął.
Przy wymogu istnienia "czasu ważności" wszelkie rozważania o tym,
że *nic* nie trzeba pamiętać, niestety biorą w łeb.
Czy Ty masz ma myśli czasowo zależną tablicę danych, np. wartości
losowych, zapisanych po obu stronach lub coś w tym stylu?
(plus pytanie skąd obie strony biorą *wiarygodny* czas, aby
wykluczyć użycie "starego" kodu, GPS w kluczu nie przejdzie,
a oszukanie klucza da wynik jak poprzednio - pytamy go jaki
klucz będzie ważny za dwa dni :>)
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 04.09.12 23:01 1...@2...invalid
- 04.09.12 23:02 Nex@pl
- 04.09.12 23:21 scobowski
- 04.09.12 23:26 1...@2...invalid
- 05.09.12 01:11 J.F.
- 05.09.12 08:29 huri_khan
- 05.09.12 09:19 Artur Maśląg
- 05.09.12 00:30 Marek 'marcus075' Karweta
- 05.09.12 11:54 J.F
- 05.09.12 11:57 Mirek Ptak
- 05.09.12 14:15 Artur Maśląg
- 05.09.12 14:42 J.F
- 05.09.12 15:20 Artur Maśląg
- 05.09.12 16:20 Michoo
- 05.09.12 19:36 1...@1...invalid
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo