eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMechanicy (temat ogórkowy)Re: Mechanicy (temat ogórkowy)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mechanicy (temat ogórkowy)
    Date: Wed, 29 Jul 2015 13:30:56 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 91
    Message-ID: <mpaddh$rrf$1@node2.news.atman.pl>
    References: <55af74a4$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
    <moo14r$i33$1@node2.news.atman.pl>
    <55af8b19$0$8375$65785112@news.neostrada.pl>
    <moo3iu$kfr$1@node2.news.atman.pl>
    <55aface4$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
    <mot311$t5m$1@node2.news.atman.pl>
    <55b2479d$0$8379$65785112@news.neostrada.pl>
    <motipt$cdm$1@node2.news.atman.pl> <mp8kne$51r$1@node2.news.atman.pl>
    <mpac1o$qi8$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 151.248.56.234
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1438169329 28527 151.248.56.234 (29 Jul 2015 11:28:49
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 29 Jul 2015 11:28:49 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: avast! (VPS 150729-0, 29.07.2015), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2566311
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:mpac1o$qi8$1@node2.news.atman.pl...
    > Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:mp8kne$51r$...@n...news.atman.pl...
    >
    >> Ale piszę po raz kolejny, większość klientów myśli inaczej niż Ty. Masz
    >> po
    >> prostu niszowe potrzeby.
    >
    > Może i tak, ale to nie zmienia faktu że 10 czy 15 lat temu te "niszowe"
    > potrzeby spełniał co drugi mechanik a teraz trzeba ze świecą szukać.
    > Wniosek prosty - mają na tyle dużo nie niszowych klientów że im się nie
    > chce.
    >

    Zmieniły sie też samochody. Coraz więcej nierozbieralnych mechanizmów, coraz
    mniej dostępnych pojedynczych części.
    Przypomnij sobie, że kiedyś regenerowało się amortyzatory. Teraz ze świecą
    szukać takiego specjalisty.

    >>> Jakoś w przypadku amortyzatorów czy klocków mechanicy nie mają problemu
    >>> by
    >>> klientowi wytłumaczyć że jak z jednej strony padły to i z drugiej warto
    >>> wymienić. Tak wiem, dochodzi argument bezpieczeństwa ale to też trzeba
    >>> umieć wytłumaczyć.
    >
    >> Klocki kupuje się w kompletach na oś, więc nawet dla laika oczywistym
    >> jest,
    >> że wymienia się parami. Amortyzatory też często są dostępne tylko w
    >> ilościach parzystych.
    >
    > Nie wiem, co "jest dostępne" wiem, że mnie zawsze pytają czy zmieniać oba
    > czy nie.
    >
    >>>> Jak wymieni 100 kompletów klocków i zepsuje 10 ABS-ów, to nabędzie
    >>>> doświadczenia, że te kabelki po coś tam są.
    >
    >>> A nie może tego po prostu przeczytać???
    >
    >> Ona ma się doktoryzować czy zarabiać na życie? :))
    >
    > A uczenie się na własnych błędach zamiast na cudzych to niby zarabianie?
    > Jak zamiast czytać woli najpierw robić to niech robi - o on straci czas i
    > pieniądze.
    >

    W 90% przypadków nic nie zepsuje i zarobi z nadzwyżką na zepsute 10%.

    >> Wymienił w swoim życiu pewnie z 1000 filtrów. Wymiana 1001 filtru w Punto
    >> wyglądała na standardową, skąd mógł przypuszczać, że czyha tam pułapka w
    >> postaci kruchego materiału pompy paliwowej.
    >
    > Nie mógł. I dlatego nie ma znaczenia czy to jego 1 czy 1001 musiał
    > zapłacić frycowe. A gdyby przyjął taktykę: w XXX jeszcze nie wymieniałem
    > więc z ciekawości wpisze w googla bo może tam czyhają jakieś miny to by
    > się wszystko odbyło szybko, łatwo i przyjemnie.

    Każdy popełnia błędy. Ważne, że zapłacił za pompę.

    >
    >>> Obecnie jako wdrożeniowiec w automatyce przemysłowej, więc kontakty z
    >>> klientami mam może nie na co dzień ale jednak dość często i to zarówno
    >>> będąc klientem jak i usługodawcą.
    >
    >> Inny segment klientów. Inny stosunek kosztów i zysków.
    >> Ale i tak, jak nie działa jakiś podzespół, to sam go rozbierasz i
    >> naprawiasz
    >> czy wysyłasz do specjalizowanego serwisu?
    >
    > Ja wdrażam _soft_. Klienta nie obchodzi czy ja jestem winny czy ktoś inny.
    > Zapłacił za soft i moim zadaniem jest aby ten soft u niego działał a on
    > był zadowolony. Jak na miejscu się okazuje że mają problem z siecią
    > zakładową a nie z moim softem to nie mówię mu spadaj na drzewo tylko
    > rozwiązuję problem stworzony przez kogoś innego, a najczęściej się okazuje
    > że jakiś idiota zainstalował firewalla (w sieci wewnętrznej odciętej od
    > netu) który blokuje ruch w sieci.
    >
    > Nie mówię klientowi dzwoń pan po sieciowca który to panu robił niech
    > naprawia. Nie mówię ja jestem od softu wy mieliście zapewnić działająca
    > sieć. Bo jak tak mu powiem to stracę klienta. I ja go rozumiem! On nie
    > musi się na wszystkim znać więc aby coś osiągnąć to nasza relacja musi się
    > opierać na zaufaniu.

    Czy sam piszesz ten soft czy tylko wdrażasz?


    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: