-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Mechanicy (temat ogórkowy)
Date: Wed, 29 Jul 2015 13:30:56 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 91
Message-ID: <mpaddh$rrf$1@node2.news.atman.pl>
References: <55af74a4$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
<moo14r$i33$1@node2.news.atman.pl>
<55af8b19$0$8375$65785112@news.neostrada.pl>
<moo3iu$kfr$1@node2.news.atman.pl>
<55aface4$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
<mot311$t5m$1@node2.news.atman.pl>
<55b2479d$0$8379$65785112@news.neostrada.pl>
<motipt$cdm$1@node2.news.atman.pl> <mp8kne$51r$1@node2.news.atman.pl>
<mpac1o$qi8$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 151.248.56.234
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1438169329 28527 151.248.56.234 (29 Jul 2015 11:28:49
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 29 Jul 2015 11:28:49 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 150729-0, 29.07.2015), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2566311
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
news:mpac1o$qi8$1@node2.news.atman.pl...
> Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:mp8kne$51r$...@n...news.atman.pl...
>
>> Ale piszę po raz kolejny, większość klientów myśli inaczej niż Ty. Masz
>> po
>> prostu niszowe potrzeby.
>
> Może i tak, ale to nie zmienia faktu że 10 czy 15 lat temu te "niszowe"
> potrzeby spełniał co drugi mechanik a teraz trzeba ze świecą szukać.
> Wniosek prosty - mają na tyle dużo nie niszowych klientów że im się nie
> chce.
>
Zmieniły sie też samochody. Coraz więcej nierozbieralnych mechanizmów, coraz
mniej dostępnych pojedynczych części.
Przypomnij sobie, że kiedyś regenerowało się amortyzatory. Teraz ze świecą
szukać takiego specjalisty.
>>> Jakoś w przypadku amortyzatorów czy klocków mechanicy nie mają problemu
>>> by
>>> klientowi wytłumaczyć że jak z jednej strony padły to i z drugiej warto
>>> wymienić. Tak wiem, dochodzi argument bezpieczeństwa ale to też trzeba
>>> umieć wytłumaczyć.
>
>> Klocki kupuje się w kompletach na oś, więc nawet dla laika oczywistym
>> jest,
>> że wymienia się parami. Amortyzatory też często są dostępne tylko w
>> ilościach parzystych.
>
> Nie wiem, co "jest dostępne" wiem, że mnie zawsze pytają czy zmieniać oba
> czy nie.
>
>>>> Jak wymieni 100 kompletów klocków i zepsuje 10 ABS-ów, to nabędzie
>>>> doświadczenia, że te kabelki po coś tam są.
>
>>> A nie może tego po prostu przeczytać???
>
>> Ona ma się doktoryzować czy zarabiać na życie? :))
>
> A uczenie się na własnych błędach zamiast na cudzych to niby zarabianie?
> Jak zamiast czytać woli najpierw robić to niech robi - o on straci czas i
> pieniądze.
>
W 90% przypadków nic nie zepsuje i zarobi z nadzwyżką na zepsute 10%.
>> Wymienił w swoim życiu pewnie z 1000 filtrów. Wymiana 1001 filtru w Punto
>> wyglądała na standardową, skąd mógł przypuszczać, że czyha tam pułapka w
>> postaci kruchego materiału pompy paliwowej.
>
> Nie mógł. I dlatego nie ma znaczenia czy to jego 1 czy 1001 musiał
> zapłacić frycowe. A gdyby przyjął taktykę: w XXX jeszcze nie wymieniałem
> więc z ciekawości wpisze w googla bo może tam czyhają jakieś miny to by
> się wszystko odbyło szybko, łatwo i przyjemnie.
Każdy popełnia błędy. Ważne, że zapłacił za pompę.
>
>>> Obecnie jako wdrożeniowiec w automatyce przemysłowej, więc kontakty z
>>> klientami mam może nie na co dzień ale jednak dość często i to zarówno
>>> będąc klientem jak i usługodawcą.
>
>> Inny segment klientów. Inny stosunek kosztów i zysków.
>> Ale i tak, jak nie działa jakiś podzespół, to sam go rozbierasz i
>> naprawiasz
>> czy wysyłasz do specjalizowanego serwisu?
>
> Ja wdrażam _soft_. Klienta nie obchodzi czy ja jestem winny czy ktoś inny.
> Zapłacił za soft i moim zadaniem jest aby ten soft u niego działał a on
> był zadowolony. Jak na miejscu się okazuje że mają problem z siecią
> zakładową a nie z moim softem to nie mówię mu spadaj na drzewo tylko
> rozwiązuję problem stworzony przez kogoś innego, a najczęściej się okazuje
> że jakiś idiota zainstalował firewalla (w sieci wewnętrznej odciętej od
> netu) który blokuje ruch w sieci.
>
> Nie mówię klientowi dzwoń pan po sieciowca który to panu robił niech
> naprawia. Nie mówię ja jestem od softu wy mieliście zapewnić działająca
> sieć. Bo jak tak mu powiem to stracę klienta. I ja go rozumiem! On nie
> musi się na wszystkim znać więc aby coś osiągnąć to nasza relacja musi się
> opierać na zaufaniu.
Czy sam piszesz ten soft czy tylko wdrażasz?
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 29.07.15 16:22 Ergie
- 29.07.15 16:27 J.F.
- 30.07.15 09:25 RD
- 30.07.15 13:14 yabba
- 30.07.15 13:52 Ergie
- 30.07.15 06:16 Cavallino
- 17.09.15 09:29 twistedme
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=