    From: John Smith <u...@e...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Matysiaki
    Date: Tue, 18 Aug 2009 10:26:43 +0200

    Heraklit napisał(a):
    > Sądzę, że nie będzie chętnych do czytania, malowania - bo, kto ich tego
    > nauczy? Kto ich nauczy na przykład dostrzegania piękna w prozie Conrada,
    > rozumienia Kanta?

    Zakładasz, że "świński dołek" będzie na tyle długi, że wymrą całe
    pokolenia tych, którzy mogliby nauczyć?
    To by oznaczało, że naprawdę nikomu to już do niczego nie jest
    potrzebne. Ja jestem jednak większym optymistą.

    Masz jakieś dane statystyczne z ostatnich dziesięcioleci odnośnie
    liczebności studentów czy kadry akademickiej ASP czy filologii, które
    potwierdzałyby spadek zainteresowania Kantem, Konradem czy Kandinskym?

    Czy sądzisz, że wyżej wymienieni byli czytani, oglądani i rozumiani
    MASOWO przez im współczesnych odbiorców?

    Zawsze będą istnieć różne poziomy kultury: masowa papka, elitarna
    śmietanka i cała masa aspirujących, oglądających stare numery "Life"-a.

    --
    Mirek