  • 31. Data: 2009-02-28 09:09:20
    Temat: Re: Maszyna do wytwarzania 'g'
    Od: jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl>

    [...]
    O ile mi wiadomo Chrystus nie jest szerzej znany jako wynalazca
    destylacji. Ale pewnie czegoś nie wiem na ten temat.
    Rozumiem, że byłeś zachwycony prostotą opisanego rozwiązania, ale
    niestety ta zaleta jest okupiona tragicznie małą sprawnością destylacji;
    zmiany czasu i warunków odpędu niewiele tu zmienią, a mogą być w pewnych
    warunkach niebezpieczne. W więzieniach, obozach etc. różni przyciśnięci
    potrzebą wynalazcy tworzyli bardzo interesujące zestawy do destylacji
    frakcjonowanej lub rektyfikacji w niskich (30-40 st C) temperaturach,
    niektóre dawały moc >70st, ale miały cechę wspólną -ponad 2/3 pary szło
    w powietrze...

    > No to opisz jak dziala taki prawdziwy deflegmator, wtedy Twoja wypowiedz
    > nabierze wiekszej wartosci.

    wiesz, niespecjalnie mi się chce powtarzać opisy zamieszczane od setek
    lat w odpowiedniej literaturze fachowej (w bibliotece mojego Ojca była
    przepiękna niemiecka cegła z 1878 roku, gotykiem pisana i ilustrowana
    drzeworytami, o produkcji destylatów, od malutkiej przydomowej gorzelni
    do wielkiej przemysłowej destylarni -cudo, niestety znikło przy którejś
    przeprowadzce). Rozumiem że nie masz czasu ani ochoty na skorzystanie z
    jakiejś technicznej biblioteki, ale jeśli temat Cię interesuje, na
    początek wystarczą Google (około 2,900 wyników dla zapytania
    'deflegmator').

  • 32. Data: 2009-03-01 02:25:13
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > frakcjonowanej lub rektyfikacji w niskich (30-40 st C) temperaturach,
    > niektóre dawały moc >70st, ale miały cechę wspólną -ponad 2/3 pary szło
    E. no nie przypuszczalem, ze bede mial przyjemnosc zamienic kilka zadn z
    fachowcem. Zapewne jestes Chemikiem, ktorych w odroznieniu od przynajmniej
    niektorych fizykow bardzo powazam. I trafnie zauwazyles, ze bylem ta metoda
    zachwycony szczegolnie w czasch gdy za samo popsiadanie aparatury szlo sie do
    kicia.

> [...]
    > jakiejś technicznej biblioteki, ale jeśli temat Cię interesuje, na
    > początek wystarczą Google (około 2,900 wyników dla zapytania
    No rzeczywiscie, przepraszam i dziekuje, ale niestety, siedem fachow osma
    bida, zapewne juz nie bede sie przekwalifikowywal i mimo jego zalet, nie bede
    go stosowal; wole trunki renomowanych firm. Zapytalem, jak dlugo zyje, o czyms
    takim uslyszalem po raz pierwszy.
    "Kondolencje" z powodu utraty bialego kruka, zapewne powedrowal za zachodnia
    granice gdzie zostal sprzedany za czapke gruszek. Znam to z autopsji; mialem
    pare numizmatow, ktore podzielily los Twojej "cegly".
    Pzdr.

  • 33. Data: 2009-03-01 10:16:46
    Od: jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl>

    ..
> [...]
    > zachwycony szczegolnie w czasch gdy za samo popsiadanie aparatury szlo sie do

    dzięki za słowa uznania, ale niestety są niezasłużone: ja sam z
    wykształcenia i zawodu jestem dość odległy od tej szlachetnej profesji,
    która jednakowoż była zwyczajną w mojej najbliższej rodzinie. Stąd od
    wczesnego dzieciństwa byłem osłuchany i opatrzony zarówno z teorią i
    praktyką fermentacji w małej i wielkiej skali, jak i technologiami
    odpędu, co też wiele lat później zdarzało mi się praktycznie
    wykorzystywać (kiedy alkohol w sklepach był na kartki, a właściwie to go
    wcale nie było). Na temat różnych wynalazków i ich wartości praktycznej
    też sporo mogłem się dowiedzieć z pierwszej ręki, mianowicie od biegłego
    sądowego, który z czystej ciekawości dokładnie badał różne sprytne
    maszynki, które dostawał z prokuratury do oceny (mam nadzieję że nie
    liczy się to jako współpraca w sensie lustracyjnym?). Tak że kolumny
    odpędowej nie policzę, ale dość dokładnie wiem jak powinna wyglądać, i
    to dotyczy też prostszej, domowej aparatury...

    > "Kondolencje" z powodu utraty bialego kruka, zapewne powedrowal za zachodnia
    > granice gdzie zostal sprzedany za czapke gruszek. Znam to z autopsji; mialem
    > pare numizmatow, ktore podzielily los Twojej "cegly".

    eee, sądząc z okoliczności wylądował raczej na makulaturze... ale mam
    nadzieję że jednak ocalał, nawet za zachodnią granicą. Za kondolencje
    oczywiście dziękuję.

  • 34. Data: 2009-03-01 12:16:31
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl> napisał(a):

> [...]
    > odpędowej nie policzę, ale dość dokładnie wiem jak powinna wyglądać, i
    > to dotyczy też prostszej, domowej aparatury...

    To ja tak dla równowagi o skutkach nadużywania.
    Znakomity, klasyczny już film Marka Piwowskiego , Korkociąg .

    http://www.youtube.com/watch?v=Ng7tzVCIfMo&feature=r
    elated

    Tamto pokolenie było odporne na propagandę i reklamę i mimo wyświetlania
    tego filmu poborowym w PRL-u, nie oddziaływał tak jak powinien.
    To dlatego, że wtedy prawie wszystkiego brakowało i reklamowano tylko te
    produkty i idee, które nie miały wzięcia.

    Obecnie dzięki cierpliwemu serwowaniu reklam młodemu pokoleniu
    stało się ono ponownie na nią wrażliwe i daje się totalnie ogłupiać.
    Ciekawe, że zupełnie brak mądrych reklam dydaktycznych i oświatowych,
    podobnych do filmu Korkociąg.

    WM

  • 35. Data: 2009-03-01 12:53:13
    Od: jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl>

    > To ja tak dla równowagi o skutkach nadużywania.

    dziękuję Ci za otrzeźwienie -zupełnie serio. Rzeczywiście, w tym wątku
    warto sobie przypomnieć, o czym właściwie rozmawiamy.

  • 36. Data: 2009-03-02 08:45:50
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Sposob wart polecenia czy zerzniecia. Moze zamiast filtracji zastosujesz
    > destylacje?

    Do destylacji wlasnie skladam oddzielna aparature. W weekend zaszly
    pewne postepy.
    Mnie chodzi o filtrowanie nalewek, zwlaszcza slodzonych miodem,
    ktore klaruja sie bardzo trudno.

    pozdrawiam
    pluton

  • 37. Data: 2009-03-02 08:51:24
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Ja kogutek mówię Ci że idziesz złą drogą. Zwłaszcza jak to do nalewek ma
    > być.

    No nie wiem... O ile pierwszy nalew mozna zebrac klarowny,
    to po doslodzeniu owocow miodem, albo nawet wycisnieciu
    ich na prasie bez slodzenia, juz z klarownoscia beda problemy.
    Wolal bym miec jakis plan B na takie okazje.

    pozdrawiam
    plutonb

  • 38. Data: 2009-03-02 08:51:57
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Pluton, a ty widziałeś kiedyś wirówkę do miodu? Bo ty może nie wiesz,
    > ale chcesz zrobić dokładnie coś takiego, tylko że z lepszą filtracją.

    Chyba widzialem, jako dziecko. Zainteresuje sie tematem. Dzieki,

    pozdrawiam
    pluton

  • 39. Data: 2009-03-02 09:31:19
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > ich na prasie bez slodzenia, juz z klarownoscia beda problemy.
    > Wolal bym miec jakis plan B na takie okazje.

    I jest plan nie tylko awaryjny. Podjedziesz sobie do Biowinu i nabędziesz drogą
    kupna 1 opakowanie Klarowinu. Zakup Cie nie zrujnuje, nikogo nie zrujnuje. Chyba
    złotówkę kosztuje. Sklarujesz tym kilkanaście jak nie kilkadziesiąt litrów
    cieczy. Całą praca to rozbełtanie go w wodzie i dolanie do nalewki. Po kilku
    dniach zrobi ten Klarowin to co jest nieosiągalne na najlepszych filtrach.

  • 40. Data: 2009-03-02 12:49:30
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > kupna 1 opakowanie Klarowinu.

    Chemia do nalewek ? .... Przemysle,
    ale predzej zostawie na 2 lata do sklarowania,
    niz dodam chemii :)
    Predzej mors z jablek - ale to juz NTG :)

    pozdrawiam
    pluton