  • 21. Data: 2009-02-27 12:51:20
    Temat: Re: Maszyna do wytwarzania 'g'
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Zastanawia mnie jak będzie wyglądała okolica, gdy jeden z tych pojemników
    > się urwie... :)

    Ja nie stałbym blisko tej pracującej maszyny :-)

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 22. Data: 2009-02-27 12:52:50
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Zastanawia mnie jak będzie wyglądała okolica, gdy jeden z tych pojemników
    > się urwie... :)

    Zapewne pojawia sie malownicze kawalki kosci, moze jakies fragmenty mozgu...
    :)

    Ale ja mam bezpieczne miejsce do odpalania takich zabawek: placyk otoczony
    wysokim walem ziemnym.

    pozdrawiam
    pluton

  • 23. Data: 2009-02-27 12:55:12
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > O sprężarce napisałeś, ja już zrobiłem. Koło wielkości jak w maluchu
    > pompowałem 5 sekund :-)

    No niestety nie mam ani takich uzdolnien, ani mozliwosci.
    Mam kompresor, ale olejowy. Musial bym pomyslec o jakims
    zbiorniku posrednim, do wylapywania oleju.

    > Mam wyjście sprężonego powietrza, drugie sprężone za reduktorem i
    > odwadniaczem, a trzecie bez napełniania zbiornika, tylko do węża do
    > pompowania kółek - tu nie działa wyłącznik ciśnieniowy bo nie napełnia się
    > zbiornik. Polecam zrobić tak samo. Przydają się te funkcje.

    dzieki :) jakbyc mial jakies fotki, rysunki - to
    wrzuc na wrzute, chomika czy inne takie :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 24. Data: 2009-02-27 13:28:11
    Od: "Tomek" <t...@t...pl>

    Użytkownik "zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> napisał w
    wiadomości news:go73vi$pfj$1@news.onet.pl...

    > Chyba nie mylisz - OIDP ;)

    > Slyszalem opowiesci Polakow pracujacych na kontraktach w Iraku w latach 80
    > zeszlego wieku, ze wlasnie w pralkach automatycznych trzymali zacier na
    > kwaterach. :) Szczegolow technicznych nie znam niestety...
    >
    > --

    No tak - wirówka, Irak, "pluton", zaczyna sie układać w całość... :-)
    Tomek

  • 25. Data: 2009-02-27 13:32:09
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > O! to jest mysl. Taka piasta to zapewne grosze na szrocie.

    > No problem. Gorzej, jezeli w przeciwstawnych pojemnikach filtrowanie
    > nie bedzie rownomierne. Bo pomysl jest taki, ze pojemniki beda podzielone
    > na 2 czesci: plnyn lejesz do gornej, a po odwirowaniu znajduje sie on w
    > dolnej.
    > Trzeba bedzie potrzymac kilka minut na malych obrotach, a tylko koncowke
> [...]
    Ja kogutek mówię Ci że idziesz złą drogą. Zwłaszcza jak to do nalewek ma być.

  • 26. Data: 2009-02-27 13:51:04
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

    > Najblizsze przyblizenie to na razie widze takie:
    > 1) 2 kawalki profilu zamnkietego 2x2 cm
    > (maks to 3x3 cm), o dlugosci ??? (metr najwyzej)
    > pozdrawiam
    > pluton
    Swoim zwyczajem dorzuce trzy centy.
    Ja popieram sposob Kogutka. Mam zwykla wirowke do robienia sokow z marchewki a
    ostatnio nawet z buraka; czego to ludzie nie wymysla...
    I ona nadalaby sie do ciaglej filtracji tyle, ze ten podziurkowany obwod bebna
    nalezaloby wyklozyc bibula filtracyjna, ktora co jakis litr lub dwa,
    nalezaloby wymieniac.
    No i destylacja. Te widzialem dawno temu w Jugoslawii czy nawet w Bulgarii.
    Gosciu "pedzil" niejako naocznie a nikt nie mial podstaw by go oskarzac o
    posiadanie "aparatury". W duzym, na oko 40 l garze napelnionym do polowy
    zacierem czy jakims skwasnialym winem, na trojnoznym statywie umieszczal pusta
    miednice, tak aby jej dno bylo nad powierzchnia tego zacieru. Na tym garze
    kladl druga, duza miednice uszczelniajac ja po obwodzie chlebem.
    No i jazda, gar od dolu podgrzewal, nie musial nawet uzywac termometru gdyz
    mial wprawe, zreszta ona sie sama stabilizowala na tych okolo 80 stopniach C.
    Po paru godzinach w miednicy umieszczonej wewnatrz tej aparatury zebrala sie
    bardzo mocna rakija. Aha, do tej miednicy przykrywajacej garnek nalal prawie
    do pelna zimnej wody, ktora okazyjnie wymienial aby zawsze byla chlodna.
    Sposob wart polecenia czy zerzniecia. Moze zamiast filtracji zastosujesz
    destylacje?
    Ta opisana ma same zalety jako, ze jest ona wielokrotna; ta rakija rowniez
    paruje, skrapla sie na dnie tej chlodnej miednicy, skapuje z powrotem i w
    efekcie uzyskuje sie w miare czysty destylat.
    Pzdr.

  • 27. Data: 2009-02-27 13:52:12
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 27 Feb 2009 12:01:36 +0100, "pluton"
    <z...@p...onet.pl> wrote:

    Pluton, a ty widziałeś kiedyś wirówkę do miodu? Bo ty może nie wiesz,
    ale chcesz zrobić dokładnie coś takiego, tylko że z lepszą filtracją.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 28. Data: 2009-02-27 14:33:27
    Od: jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl>

    [...]
> [...]
    > do pelna zimnej wody, ktora okazyjnie wymienial aby zawsze byla chlodna.
    > Sposob wart polecenia czy zerzniecia. Moze zamiast filtracji zastosujesz

    zdaje się że Pluton przewiduje standardową kolumienkę rektyfikacyjną?

    Opisana przez Ciebie aparatura nie jest bynajmniej wynalazkiem Słowian
    południowych, na ziemiach północno-zachodnich Słowian ;-) bywała
    stosowana już od wieku co najmniej, w sytuacjach wymagających nagłej
    prowizorki (łatwo zmontować ze sprzętów gospodarskich, łatwo
    rozmontować). Niestety...

    > Ta opisana ma same zalety jako, ze jest ona wielokrotna; ta rakija rowniez
    > paruje, skrapla sie na dnie tej chlodnej miednicy, skapuje z powrotem i w
    > efekcie uzyskuje sie w miare czysty destylat.

    opisywany przez Ciebie efekt jest dość marną namiastką deflegmatora.
    Uzyskanie w ten sposób mocy >40% jest praktycznie niemożliwe, a w każdym
    razie nieopłacalne -większa część pary idzie w atmosferę (jak za dobrze
    uszczelnisz to wybuchnie). W sytuacji braku ciągłego zagrożenia najazdem
    sił porządkowych raczej bez sensu.

  • 29. Data: 2009-02-27 17:01:33
    Od: Padre <P...@n...net>

    pluton pisze:

> [...]
    > :)
    >
    > Ale ja mam bezpieczne miejsce do odpalania takich zabawek: placyk otoczony

    Dawnymi czasy kolega mechanik szykował sie w komórce do poszatkowania
    beczki kapusty. Wypożyczył w Kole Gospodyń Wiejskich wielką żeliwną
    szatkownicę z korbą mającą wewnątrz przekładnie zwiększającą obroty co
    najmniej kilka razy, dobrał na szybko małe kółko pasowe w miejsce korby
    i spiął z trójfazowym silnikiem co najmniej 6kW od wielkiej krajzegi.
    Włączył silnik, schylił sie po kapustę i w tym momencie szatkownica
    wygenerowała takie "g" że w ułamku sekundy jej części opuściły komórkę
    przez ściany i dach zrobiony z calowych desek. Kolegę uratował metalowy
    blat krajzegi i szczęście idące często w parze z głupotą.

  • 30. Data: 2009-02-27 23:58:48
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > razie nieopłacalne -większa część pary idzie w atmosferę (jak za dobrze
    > uszczelnisz to wybuchnie). W sytuacji braku ciągłego zagrożenia najazdem
    Alez oczywiscie nie przecze, mysle, ze metoda ta byla znana jeszcze za czasoww
    Chrystusa, ktory przecie potrafil cudownie wino rozmnozyc.
    Co do tych przewidywanych eksplozji czy wybuchow; chyba nic takiego nie grozi
    pod warunkiem, ze masz, jak ten Bulgar wprawe i nie przegrzewasz zacieru.
    Zreszta alkohol paruje nawewt w temperaturze pokojowej i na dobra sprawe w
    urzadzeniu tym moze sie przedestylowac rowniez w nizszych temperaturach, to
    tylko kwestia czasu.
    No to opisz jak dziala taki prawdziwy deflegmator, wtedy Twoja wypowiedz
    nabierze wiekszej wartosci.
    Pzdr.