    From: jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Maszyna do wytwarzania 'g'
    Date: Sat, 28 Feb 2009 10:09:20 +0100

    [...]
    O ile mi wiadomo Chrystus nie jest szerzej znany jako wynalazca
    destylacji. Ale pewnie czegoś nie wiem na ten temat.
    Rozumiem, że byłeś zachwycony prostotą opisanego rozwiązania, ale
    niestety ta zaleta jest okupiona tragicznie małą sprawnością destylacji;
    zmiany czasu i warunków odpędu niewiele tu zmienią, a mogą być w pewnych
    warunkach niebezpieczne. W więzieniach, obozach etc. różni przyciśnięci
    potrzebą wynalazcy tworzyli bardzo interesujące zestawy do destylacji
    frakcjonowanej lub rektyfikacji w niskich (30-40 st C) temperaturach,
    niektóre dawały moc >70st, ale miały cechę wspólną -ponad 2/3 pary szło
    w powietrze...

    > No to opisz jak dziala taki prawdziwy deflegmator, wtedy Twoja wypowiedz
    > nabierze wiekszej wartosci.

    wiesz, niespecjalnie mi się chce powtarzać opisy zamieszczane od setek
    lat w odpowiedniej literaturze fachowej (w bibliotece mojego Ojca była
    przepiękna niemiecka cegła z 1878 roku, gotykiem pisana i ilustrowana
    drzeworytami, o produkcji destylatów, od malutkiej przydomowej gorzelni
    do wielkiej przemysłowej destylarni -cudo, niestety znikło przy którejś
    przeprowadzce). Rozumiem że nie masz czasu ani ochoty na skorzystanie z
    jakiejś technicznej biblioteki, ale jeśli temat Cię interesuje, na
    początek wystarczą Google (około 2,900 wyników dla zapytania
    'deflegmator').