  • 41. Data: 2009-03-02 14:38:01
    Temat: Re: Maszyna do wytwarzania 'g'
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

    > Do destylacji wlasnie skladam oddzielna aparature. W weekend zaszly
    > pewne postepy.
    > Mnie chodzi o filtrowanie nalewek, zwlaszcza slodzonych miodem,
    > ktore klaruja sie bardzo trudno.
    >
    > pozdrawiam
    > pluton

    No to ktos Ci juz napiasl i ja to popieram - zastosuj zwykla wirowke do
    odwirowywania miodu z tych pszczelich ramek. Tyle, ze nie wiem czy i gdzie to
    jeszcze mozna kupic. I nalezaloby ja nieco zmodyfikowac. Ten wirujacy w niej
    beben nalezaloby wylozyc materialem filtracyjnym; musisz dobrac jakas tkanine
    czy cos o odpowiednio malych oczkach. Tkanine te nalezaloby poprzylepiac do
    azurowych scianek wirnika aby sie go trzymala.
    Normalnie do tego bebna nalejesz nalewke i przy wprawieniu wirnika w ruch ona,
    ta nalewka sama uniesie sie do gory przyjmujac ksztalt paraboloidy obrotowej.
    Nalezy jedynie ograniczyc ilosc obrotow do empirycznej wartosci, przy ktorych
    ona jeszcze nie bedzie sie przelewac gora.
    Te sama technologie mozesz zastosowac uzywajac czystej nowej pralki bebnowej,
    ktorej nie trzeba na bok przewracac; nalewka sama do gory podejdzie i bedzie
    sie filtrowac cala powierzchnia bebna.
    Nie liczylem ile tych G tam bedzie, ale to powinno dzialac.
    Pzdr.

  • 42. Data: 2009-03-02 14:47:11
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

    > Do destylacji wlasnie skladam oddzielna aparature. W weekend zaszly
    > pewne postepy.
    > Mnie chodzi o filtrowanie nalewek, zwlaszcza slodzonych miodem,
    > ktore klaruja sie bardzo trudno.

    A ha, zapomnialem napisac najwazniejego, ze pralka musi byc ladowana z gory z
    wirnikiem na osi pionowej, taka, jakich ja mam dwie i sa tu bardzo popularne.
    One dosc dawno praktycznie wyparly z rynku pralki z bebnami poziomymi, czyli
    ladowanymi z boku.
    Pzdr.

  • 43. Data: 2009-03-02 14:58:48
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 02 Mar 2009 15:47:11 +0100, "tornad" <t...@v...pl> wrote:

> [...]
    >One dosc dawno praktycznie wyparly z rynku pralki z bebnami poziomymi, czyli
    Były/są przecież wirówki do bielizny, ale pewno miały by za duże
    obroty. Ładowność miały pewno coś około 5 kg.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 44. Data: 2009-03-02 16:22:25
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 2 Mar, 14:47, "tornad" <t...@v...pl> wrote:
> [...]
    > One dosc dawno praktycznie wyparly z rynku pralki z bebnami poziomymi, czyli

    Ladowana z gory z pionowa osia? Ja jakis zacofany jestem. Jak to
    wyglada?
    Konrad

  • 45. Data: 2009-03-02 17:57:23
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

    > Ladowana z gory z pionowa osia? Ja jakis zacofany jestem. Jak to
    > wyglada?
    > Konrad

    Normalnie dosc wypasione bydle. Odchylasz klape do tylu i normalnie wrzucasz
    tam z gory co chcesz i praktycznie tyle ile uniesiesz. Beben wirujacy wokolo
    pionowej osi ma na oko pol metra srednicy i troche wieksza glebokosc 0.6 m.
    Pralka ma te zalete, ze nie wedruje po podlodze ani sie nie tlucze nawet jak
    wrzucisz do niej koldre czy gruby plaszcz. Nalewasz kapke plynu, wlaczasz
    program i zapominasz. I nie droga, kosztuje "only" okolo $400.
    Pzdr.

  • 46. Data: 2009-03-02 19:01:45
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 2 Mar 2009 09:51:57 +0100, "pluton"
    <z...@p...onet.pl> wrote:

    >Chyba widzialem, jako dziecko. Zainteresuje sie tematem. Dzieki,

    Tutaj znalazłem Ci producenta/dystrybutora:
    http://www.miodarkianna.com/sklep/?p=productsList

    Tylko pamiętaj o jednym: miodarki mają różną konstrukcję kosza na
    ramki, ciebie interesuje wersja o nazwie tangensowa lub diagonalna.
    Druga sprawa, że kosz na ramki, jak patrzę na zdjęcia, jest obecnie
    wykonywany z siatki (?) tak więc nie wiem czy to nie będzie wymagało
    przeróbki kosza. W domu mieliśmy kiedyś, samoróbki robione przez
    jakiegoś mechanika - kosz był robiony z grubych, nawiercanych blach
    ocynkowanych/nierdzewnych, tak że uszczelnienie tego tkaniną
    filtacyjną nie nastręczało większych problemów.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 47. Data: 2009-03-02 19:31:00
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Chemia do nalewek ? .... Przemysle,
    > ale predzej zostawie na 2 lata do sklarowania,
    > niz dodam chemii :)
    > Predzej mors z jablek - ale to juz NTG :)
    >
    > pozdrawiam
    > pluton

    Mam propozycję. Ty zapoznasz się co jest jedynym składnikiem Klarowinu a ja
    zapomnę że napisałeś tutaj pierdoły. Zgoda.

  • 48. Data: 2009-03-02 20:53:01
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Mam propozycję. Ty zapoznasz się co jest jedynym składnikiem Klarowinu a ja
    > zapomnę że napisałeś tutaj pierdoły. Zgoda.

    Toż to koci piach :)

  • 49. Data: 2009-03-06 14:53:34
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Toż to koci piach :)

    A nie podpuszczka jakaś? Obiło mi się o uszy, ale nie wiem czy z czymś nie
    pokręciłem.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 50. Data: 2009-03-11 23:38:32