  • 11. Data: 2012-02-27 10:01:03
    Temat: Re: Masz firmowe auto. Podatek
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Chris" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    news:jifgjc$cul$1@inews.gazeta.pl...
    > zlotowinfo nabazgrał(a):

    > I teraz wiadomo czemu ludzie tam wychodzą na ulicę i się buntują :)

    za dużo w dupie mają
    gdy trzeba lekko zacisnąć pasa to marudzą

    erator/

  • 12. Data: 2012-02-27 10:13:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" napisał w wiadomości
    Użytkownik "Chris" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    > Jacek nabazgrał(a):
    acownikow_w_Grecji

    >i przez to bankrutują ;p

    No, ktorys z naszych politykow mowil ze byl na wakacjach w Grecji i
    przez dwa tygodnie nie dostal zadnego paragonu fiskalnego.

    J.

  • 13. Data: 2012-02-27 10:33:32
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    J.F nabazgrał(a):

> [...]
    > No, ktorys z naszych politykow mowil ze byl na wakacjach w Grecji i przez
    > dwa tygodnie nie dostal zadnego paragonu fiskalnego.

    Byłem kilka razy w Grecji i tez nie przypominam sobie czegoś takiego :)
    nawet wynajęcie auta to była tylko informacje w jakim hotelu jestem i jaki
    mam numer pokoju :) Odstrawienie auta po wynajmie odbywało się że zostawia
    się auto w kluczykami w środku przed hotelem i już .. koniec ktoś sobie po
    nie wpadnie i odbierze :)

  • 14. Data: 2012-02-27 11:06:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Feb 2012, Jacek wrote:

    > Całkiem niedawno był tu taki temat.
    > Wczoraj rozmawiałem ze znajomym Niemcem.
    [...]
    > Okazuje się, że firma płaci mu za czas dojazdu, średnio 2 godziny dziennie
    > i to jako nadgodziny!

    Firma może płacić... ile chce.
    Dowodzą tego choćby pensje prezesów spółek giełdowych (nie wnikam
    w tzw. "słuszność" takiej czy innej zapłaty).
    W tym co jest wyżej jedno wzbudza wątpliwości: "jako nadgodziny"
    w Polsce grozi naruszeniem kodeksu pracy, nie wiem jak w Niemczech.
    *JAK ZA* nadgodziny (czyli "taką kwotę, jakby pracował w nadgodzinach")
    to co innego. Nie liczy się do limitu dopuszczalnego czasu pracy.
    Nie wiem czy jarzysz - takie drobiazgi, a sprawiają różnicę.

    I teraz ad rem:

    > Oczywiście od tej kwoty jest płacony i podatek i ichniejszy ZUS.

    O toto.
    I oczywiście o nic innego nie chodzi - ale właśnie o kwoty tego
    "dodatkowego zarobku".
    Spytałeś, czy za samo używanie samochodu podatek odprowadzają
    czy nie?
    Akurat w przypadku samochodów regulacje w różnych krajach są różne,
    więc tu może np. nie być podatku, ale w zamian istnieć zakaz wożenia
    osób nie związanych z firmą (nie pamiętam w którym kraju tak jest).

    > Proponuję się zastanowić, w świetle tego, co było w poprzednim wątku, czy
    > faktycznie każdy, kto dojeżdża do domu autem firmowym jest od razu
    > złodziejem?

    Jeśli dojeżdża i firma *nie płaci* obciążeń należnych z tytułu
    dodatkowego świadczenia, to... w świetle podatku tak wygląda :]
    Na tym polega cały pic: jeśli pracownik *dostaje* jakieś świadczenie,
    to fiskus oczekuje wpływu stosownej kwoty do swojej kasy.
    Jak ta kwota nie wpływa, to albo firma "kradnie podatki" (znaczy
    nie odprowadza), albo pracownik "kradnie świadczenie" (znaczy korzysta
    z niego wbrew woli pracodawcy). Oczywiście oba naruszenia prawa nie
    są "kradzieżą" (odpowiednio ukrywanie należności podatkowej i szalbierstwo).

    Żeby jasność była:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,700,,,
    ustawa-z-dnia-26071991-r-o-podatku-dochodowym-od-oso
    b.html
    +++
    Art. 2.
    1. Przepisów ustawy nie stosuje się do:
    [...]
    4) przychodów wynikających z czynności, które nie mogą być przedmiotem
    prawnie skutecznej umowy;
    ---

    Przepis jest oczywiście obosieczny - bo z jednej strony opodatkowanie
    kradzieży, oszustwa czy szalbierstwa powodowałoby problem z ustaleniem
    czy odszkodowanie należy się w wysokości szkody z podatkiem czy bez :>,
    z drugiej - wykazanie że przychód jest "przestępczy" zwalnia z podatku.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2012-02-27 11:09:24
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Chris" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    > Jacek nabazgrał(a):

    > http://www.joemonster.org/filmy/42026/Dodatki_dla_pr
    acownikow_w_Grecji

    > Grecy dostają więcej dodatków :)

    U nas sa lepsze bonusy:

    http://www.sport.pl/euro2012/1,109156,11138978,Stadi
    on_Narodowy__Premia_dla_odchodzacego_prezesa.html

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 16. Data: 2012-02-27 11:46:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 27 Feb 2012 11:09:24 +0100 osobnik zwany yabba
    wystukał:

> [...]
    >>

    > U nas sa lepsze bonusy:
    >
    > http://www.sport.pl/
    euro2012/1,109156,11138978,Stadion_Narodowy__Premia_

    nie rozśmieszaj. To jest normalna część wynagrodzenia.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 17. Data: 2012-02-27 14:41:28
    Od: "Marek P." <m...@g...pl>

    Big Jack wrote:
    > W wiadomości
    zeta.pl

    > 10% wartości pierwotnej, czy 10% wartości bieżącej (np. z momentu
    > płatności)?

    Co roku jest ubespieczane auto i płaci 10% wartości wyszacowanej na polisie
    w ratach miesięcznych.

  • 18. Data: 2012-02-27 14:41:56
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-02-26 23:00, Jacek pisze:
    > Okazuje się, że firma płaci mu za czas dojazdu, średnio 2 godziny
    > dziennie i to jako nadgodziny!
    > Tak, tak. 8 godzin w pracy plus 2 godziny nadliczbowe za czas dojazdu.

    z tego co wiem to w naszym kraju pracownik z autem służbowym zaczyna
    pracę w momencie gdy do niego wsiada i kończy gdy wysiada, taką
    przynajmniej dostałem kiedyś informację na szkoleniu BHP - jeśli
    pracownik cztery godziny dojeżdża do pracy, to cztery godziny pracuje,
    więc zgodnie z prawem ma odbębnić jeszcze 4 i już :)
    U mnie średnio to się sprawdza, czasem można skończyć pracę po 6
    godzinach, a czasem nie opłaca się wyjeżdżać na 8 godzin, bo 5 zajmuje
    dojazd...

    Lukasz

  • 19. Data: 2012-02-27 14:50:40
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 27 Feb 2012 14:41:56 +0100, Lukasz
    <w...@b...net.pl> wrote:

    >z tego co wiem to w naszym kraju pracownik z autem służbowym zaczyna
    >pracę w momencie gdy do niego wsiada i kończy gdy wysiada, taką
    >przynajmniej dostałem kiedyś informację na szkoleniu BHP - jeśli

    z punktu widzenia BHP i "wypadków przy pracy" zapewne tak jest, ale
    nie z punktu widzenia "czasu pracy".
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 20. Data: 2012-02-27 14:57:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lukasz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >pracownik cztery godziny dojeżdża do pracy, to cztery godziny
    >pracuje, więc zgodnie z prawem ma odbębnić jeszcze 4 i już :)

    Nie wiem jakie naprawde sa przepisy, ale linkowalem pewna strone w tym
    watku i tam wynikalo ze jak pracownik normalnie pracuje w godzinach np
    8-16, ale zostal wydelegowany, wyjechal o 6, dojechal na 10, wyjechal
    o 15, wrocil na 19 - to mu sie zalicza normalne 8h pracy od 8 do 16, a
    za reszte nie nalezy mu sie nic. No moze dieta za posilek.
    Nie dotyczy sedziow i policji.

    BHP moze miec inne zdanie w zaleznosci jeszcze od przypadkow -
    obowiazuja go przepisy o czasie pracy kierowcow czy nie, jest
    zatrudniony jako kierowca, pelni role kierowcy czy jedzie sam ...
    jedzie sluzbowym czy prywatnym ...

    J.