  • 41. Data: 2012-03-01 18:52:50
    Temat: Re: Masz firmowe auto. Podatek
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Cavallino wrote:

    > Wcześniej przepierdzialając ich znaczną część na zatrudnionych u siebie
    > darmozjadów.

    Darmozjady też wydają swoje wygórowane pensje na rynku.

  • 42. Data: 2012-03-01 19:23:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Poldek" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Darmozjady też wydają swoje wygórowane pensje na rynku.

    A nie powinni, bo nie powinni ich otrzymać.

  • 43. Data: 2012-03-01 21:31:38
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Cavallino wrote:
    > Użytkownik "Poldek" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A nie powinni, bo nie powinni ich otrzymać.

    Może to racja, może nie powinni ich otrzymać. Nawet jeżeli tak, to jest
    jest zabierana z rynku i idzie w czarną dziurę. Po prostu idzie w innym
    kierunku.

  • 44. Data: 2012-03-04 13:04:28
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Michal Lukasik wrote:

    > Też tak miałem w UK. Inna branża, ale nie istotne. A stało się tak, bo
    > firma rezygnowała z siedziby w jednym miejscu i zaproponowała mi
    > przeniesienie w inne. Odległość i czas wychodziły podobne, ale przepisy
    > mówią, że jeśli przenoszą mnie nie na moją prośbę to muszą mi to jakoś
    > zrekompensować - płacili nadgodziny za dojazd (wychodziło około 40 minut
    > dziennie, ale naliczali pełną 1 godzinę) + zwrot za paliwo (mieli jakiś
    > kosmiczny przelicznik, bo wychodziło jakoś 4 razy więcej niż faktyczny
    > koszt).

    To, że powinni płacić nie tylko za paliwo, to akurat słuszne i u nas też
    są jakieś przepisy dotyczące tzw. kilometrówki. Jeżeli używasz
    prywatnego samochodu do celów służbowych, to znaczy, że firma korzysta z
    twojego samochodu do swoich celów. Gdyby chciała korzystać z własnego
    samochodu, to musiałaby: a. ponieść wydatki na zakup samochodu, b. co
    rok ubezpieczyć auto, c. ponieść wydatki przeglądów okresowych i innych
    kosztów eksploatacji np. zmiany opon, płynów eksploatacyjnych, klocków
    hamulcowych i wszystkiego innego się się wiąże z utrzymaniem auta. W
    miarę przybywających na liczniku kilometrów i upływu czasu auto traci na
    wartości. Po 10 latach jazdy firma może sprzedać auto za ok. 10% ceny
    zakupu nowego. Więc jeżeli dajesz swoje auto, te wszystkie koszty są po
    twojej stronie i za to płaci się kilometrówkę, która jest znacznie
    wyższa niż koszt zużytego paliwa.

  • 45. Data: 2012-03-04 16:41:50
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-03-04 13:04, Poldek pisze:
    > Więc jeżeli dajesz swoje auto, te wszystkie koszty są po
    > twojej stronie i za to płaci się kilometrówkę, która jest znacznie
    > wyższa niż koszt zużytego paliwa.

    W tej chwili nieznacznie, jak jeszcze a4 pod moim nosem będzie płatna to
    wystarczy tylko na bieżące opłaty (paliwo, autostrada, ubezpieczenie,
    naprawy)

    Lukasz