  • 1. Data: 2012-02-26 23:00:33
    Temat: Masz firmowe auto. Podatek
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Całkiem niedawno był tu taki temat.
    Wczoraj rozmawiałem ze znajomym Niemcem.
    Jego syn pracuje w VW w Wolfsburgu, mieszka kilkadziesiąt km od tego
    miejsca.
    Jeździ oczywiście VW . . . . . i co?
    Okazuje się, że firma płaci mu za czas dojazdu, średnio 2 godziny
    dziennie i to jako nadgodziny!
    Tak, tak. 8 godzin w pracy plus 2 godziny nadliczbowe za czas dojazdu.
    Oczywiście od tej kwoty jest płacony i podatek i ichniejszy ZUS.
    Proponuję się zastanowić, w świetle tego, co było w poprzednim wątku,
    czy faktycznie każdy, kto dojeżdża do domu autem firmowym jest od razu
    złodziejem?
    Jacek

  • 2. Data: 2012-02-26 23:17:36
    Temat: Re: Masz firmowe auto. Podatek
    Od: "Marek P." <m...@g...pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    > Proponuję się zastanowić, w świetle tego, co było w poprzednim wątku,
    > czy faktycznie każdy, kto dojeżdża do domu autem firmowym jest od razu

    Pewnie ma taki zawód, że firmie bardziej się to opłaci niż ściąganie
    specjalisty za 2x większą pensję.

    Mój znajomy w Holandi (tez Niemiec) płaci firmie 10% wartości auta rocznie
    za możliwość użytkowania go prywatnie. Firma jest w porządku wobec panstwa a
    jemu nie opłaci się kupowac własnego samochodu :)

  • 3. Data: 2012-02-26 23:42:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Feb 2012 23:00:33 +0100, Jacek napisał(a):
> [...]
    > Proponuję się zastanowić, w świetle tego, co było w poprzednim wątku,
    > czy faktycznie każdy, kto dojeżdża do domu autem firmowym jest od razu

    No ale wlasnie o to chodzi ze jemu placa i od tego podatki, a u nas
    darowizna nieopodatkowana :-)

    j.

  • 4. Data: 2012-02-27 08:09:57
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Marek P.* napisał(-a):

    > Mój znajomy w Holandi (tez Niemiec) płaci firmie 10% wartości auta
    > rocznie za możliwość użytkowania go prywatnie.

    10% wartości pierwotnej, czy 10% wartości bieżącej (np. z momentu
    płatności)?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 5. Data: 2012-02-27 08:23:40
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2012-02-26 23:42, J.F. pisze:

    > No ale wlasnie o to chodzi ze jemu placa i od tego podatki, a u nas
    > darowizna nieopodatkowana :-)

    bo u nas jest trochę inna mentalność. Mam wrażenie, że nasz fiskus jest
    bardzo pazerny. Za bardzo. Do tego ludzie (w tym firmy) są dość biedni (
    jak już porównujesz nasz do zachodnich niemiec).

    Dlatego obrona przed podatkami, ZUSami i innymi opłatami za darmowe
    świadczenia, darowizny i takie tam.

    Jak słyszę, że muszę zapłacić ZUS za udział w firmowej wigilii to mi się
    scyzoryk w kieszeni otwiera.

    Nie ważne czy podatnik zapłaci daninę w formie podatku czy np. opłaty za
    abonament radiowo telewizyjny. I tak nie będzie miał pieniędzy, które by
    wydał. Firma by zainwestowała, osoba fizyczna kupiłaby jakieś dobra
    (materiały, produkty, usługi). Dodatkowe pieniądze na rynku !

    A Ci pazerni urzędnicy chcą złupić i tak biednych ludzi.

  • 6. Data: 2012-02-27 08:39:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Feb 2012 08:09:57 +0100, Big Jack

    > 10% wartości pierwotnej, czy 10% wartości bieżącej
    > (np. z momentu płatności)?

    Firma to ocenia co miesiąc.

    Właśnie wczoraj akurat o tym dyskutowaliśmy ze znajomymi. Jeden musi się
    rozliczać z miesięcznych prywatnych kilometrów, ma paliwo i naprawy w PL.
    Drugi ma pełną opcję na terenie kraju (paliwo, uszkodzenia) z możliwością
    dowolnego wykorzystania auta do celów prywatnych i nikt go z km nie
    rozlicza. Trzeci może dowolnie wykorzystywać auto na terenie PL i europy,
    wraz z ew. naprawami (tylko paliwo na swój koszt poza PL).

    Natoamist wszyscy płącą podatek od tego "dobra".

    --
    Pozdor Myjk

  • 7. Data: 2012-02-27 08:56:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Feb 2012 08:23:40 +0100, Mruk napisał(a):

> [...]
    > jak już porównujesz nasz do zachodnich niemiec).
    > Dlatego obrona przed podatkami, ZUSami i innymi opłatami za darmowe

    No nie bardzo - dawalem tu link z anglii - nie dosc ze pracownikowi sie
    wlicza do pita, to jeszcze firma placi za niego podatek od emisji CO2.
    fiskusy wszedzie sa pazerne, wez chocby Danie z podatkiem 225% na samochod.

    tylko mam wrazenie ze w niemczech jakos to wszystko prosciej - fikus nie
    czepia sie wszystkich papierkow. Aczkolwiek w takiej firmie jak VW
    ksiegowosc jest chyba jednak podobna do polskiej.
    no i moze ten koszt samochodu uzyczonego pracownikowi jest relatywnie
    mniejszy, wiec dla spokoju wszyscy wykazuja.

    J.

  • 8. Data: 2012-02-27 09:25:17
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Jacek nabazgrał(a):

    > Proponuję się zastanowić, w świetle tego, co było w poprzednim wątku, czy
    > faktycznie każdy, kto dojeżdża do domu autem firmowym jest od razu
    > złodziejem?

    http://www.joemonster.org/filmy/42026/Dodatki_dla_pr
    acownikow_w_Grecji

    Grecy dostają więcej dodatków :)

  • 9. Data: 2012-02-27 09:56:49
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Chris" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    > Jacek nabazgrał(a):

    > http://www.joemonster.org/filmy/42026/Dodatki_dla_pr
    acownikow_w_Grecji

    > Grecy dostają więcej dodatków :)

    i przez to bankrutują ;p

    erator/

  • 10. Data: 2012-02-27 09:58:20
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    zlotowinfo nabazgrał(a):

    > Użytkownik "Chris" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    acownikow_w_Grecji
    > i przez to bankrutują ;p

    I teraz wiadomo czemu ludzie tam wychodzą na ulicę i się buntują :)