  • 21. Data: 2010-04-01 18:35:06
    Temat: Re: Manualne lampy b?yskowe.
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-04-01 20:19, luxcamera pisze:

    > Próbowałem "chińszczyzny" i to była porażka - szczerze odradzam - może
    > od wtedy poszli trochę do przodu,

    Jaki czas temu próbowałeś tej chińszczyzny?

    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 22. Data: 2010-04-01 18:38:40
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 01-04-2010 20:19, luxcamera pisze:

    > Próbowałem "chińszczyzny" i to była porażka - szczerze odradzam - może
    > od wtedy poszli trochę do przodu, ale tak czy siak bardziej wierzę w
    > moje kombinacje.

    Wszystko dziś jest chińszczyzną.

  • 23. Data: 2010-04-01 20:14:13
    Od: luxcamera <r...@g...pl>

    Andrzej Libiszewski wrote:

    > Wszystko dziś jest chińszczyzną.

    To fakt, ale jak wszyscy wiedzą z piosenki wielkiej polskiej gwiazdy De
    Mono - "Kochać to nie zawsze znaczy to samo..."
    Jest chińska chińszczyzna, japońska chińszczyzna, europejska
    chińszczyzna, amerykańska chińszczyzna, malezyjska chińszczyzna,
    tajwańska chińszczyzna, koreańska chińszczyzna, meksykańska chińszczyzna...
    A tak zupełnie poważnie - chińskie prawdziwe manfrotto - znaczy
    oryginalne - nigdy mi się nie pokruszło - chińskie chińskie manfrotto -
    znaczy nieoryginalne - i owszem i już nie kupuję.

    Ra-V "Lightsensitive" Charlikowski
    www.luxcamera.com / www.luxcamera.eu / www.luxcamera.pl
    www.mylightsensitivity.blogspot.com
    Nie po to Bóg dał nam inteligencję, żebyśmy mieli ułatwiać sobie życie.

  • 24. Data: 2010-04-01 20:25:12
    Od: luxcamera <r...@g...pl>

    cichybartko wrote:
    > Jaki czas temu próbowałeś tej chińszczyzny?

    Próbowałem tego:
    - http://tiny.pl/hgjlx
    - http://tiny.pl/hgjlm
    - http://tiny.pl/hgjlg

    Nie są to jakieś straszne starocie :-)

    Macałem się też u znajomych w studiach z jakimiś innymi wynalazkami, ale
    nazw nie pamiętam - pamiętam tylko niezadowolenie z pracy.

    Inna sprawa, że z jakością bywa różnie u znanych i uznanych - miałem
    studio na Bowensach - "tysiączki" jechały w błękit, a "pięćsetki" w
    czerwień - zmieniłem na "beznadziejne bo polskie" Elfo i problem się
    skończył :-)

  • 25. Data: 2010-04-01 21:05:30
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-04-01 22:25, luxcamera pisze:

    > Próbowałem tego:
    > - http://tiny.pl/hgjlx
    > - http://tiny.pl/hgjlm

    Pewnie się nie znam ;) ale do moich amatorskich wizji wystarczają.
    Możesz wypunktować zastrzeżenia? Domyślam się że mogą być upierdliwe w
    profesjonalnych zastosowaniach, ale z drugiej strony zaoferowały mi masę
    frajdy za grosze. Główny problem teraz to miejsce.

    > Macałem się też u znajomych w studiach z jakimiś innymi wynalazkami, ale
    > nazw nie pamiętam - pamiętam tylko niezadowolenie z pracy.

    Pamiętam że na grupie parę osób chwaliło tanią chińszczyznę i to w
    profesjonalnych zastosowaniach. Ale jak widać różne oczekiwania ludziska
    mają.

    > Inna sprawa, że z jakością bywa różnie u znanych i uznanych - miałem
    > studio na Bowensach - "tysiączki" jechały w błękit, a "pięćsetki" w
    > czerwień

    Rozumiem że chodzi Ci o temperaturę barwową? To co piszesz brzmi jak
    niuans. Nie przypuszczałem że taki detal może odgrywać rolę w dobie RAW.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 26. Data: 2010-04-01 21:33:56
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "cichybartko" <c...@g...com> napisał:

    >[...]
    >
    > Rozumiem że chodzi Ci o temperaturę barwową? To co piszesz brzmi jak
    > niuans. Nie przypuszczałem że taki detal może odgrywać rolę w dobie RAW.
    >[...]

    Problem wychodzi wtedy, gdy uzywasz jednocześnie jednych i drugich - różne
    części kadru są wtedy oświetlone światłem o różnej barwie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 27. Data: 2010-04-01 22:28:40
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-04-01 23:05:30 +0200, cichybartko <c...@g...com> said:

> [...]
    > profesjonalnych zastosowaniach, ale z drugiej strony zaoferowały mi
    > masę frajdy za grosze. Główny problem teraz to miejsce.
    IMHO największą wadą (cy200k) jest światło modelujące. Niezależne od
    energii błysku. W takiej sytuacji tylko Twoja wyobraźnia pozostaje.
    (Ops zapomniałem, że jestem na cyfrowej umiesz posługiwać się
    wyświetlaczem? :D)Oczywiście jakość wykonania itp to zupełnie inna
    sprawa i bez autopsji się nie obejdzie, albo godzimy się że może być
    nie teges.
    A ta druga (kh200), nie ma wcale pilota.

    > Rozumiem że chodzi Ci o temperaturę barwową? To co piszesz brzmi jak
    > niuans. Nie przypuszczałem że taki detal może odgrywać rolę w dobie RAW.
    Marek Ci to ładnie wyjaśnił.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2010-04-01 22:31:00
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-04-02 00:28:40 +0200, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > A ta druga (kh200), nie ma wcale pilota.

    Ma. Tylko bez regulacji.

  • 29. Data: 2010-04-02 00:50:14
    Od: luxcamera <r...@g...pl>

    cichybartko wrote:
    > Możesz wypunktować zastrzeżenia?
    Przede wszystkim niższa moc niż to, co podawali i największa kłoda, to
    brak powtarzalności błysku. Wykonanie to inna sprawa.
    Oczywiście do teraz mogli już poprawić te mankamenty, bo ja się tym
    bawiłem, jak tylko pojawiło się na naszym rynku.

    > Rozumiem że chodzi Ci o temperaturę barwową? To co piszesz brzmi jak
    > niuans. Nie przypuszczałem że taki detal może odgrywać rolę w dobie RAW.

    Tak o temperaturę barwową i ten temat dobrze wyjaśnił Marek Wyszomirski.
    Dodam, że w dobie RAW można oczywiście bawić się w malowanie pędzlem
    korekcji, tylko że ja wolę konkretny sprzęt i mniej godzin przed
    komputerem (Computer Vision Syndrome czyha), a poza tym szybciej mam
    gotowy materiał.

  • 30. Data: 2010-04-02 18:50:51
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-04-02 02:50, luxcamera pisze:
> [...]
    > Oczywiście do teraz mogli już poprawić te mankamenty, bo ja się tym
    > bawiłem, jak tylko pojawiło się na naszym rynku.

    Możliwe że ten problem nadal jest aktualny. Niektóre problemy z
    ekspozycją ;) mogłem zganiać na moje braki dwa zbyt rzadko mam okazję
    się tym bawić ale to z racji miejsca.

    Komfort to podstawa :).

    --
    Pozdrawiam,