  • 11. Data: 2010-04-01 14:34:40
    Temat: Re: Manualne lampy błyskowe.
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-03-31 23:39:38 +0200, cichybartko <c...@g...com> said:

    > Martwi mnie jedno że to już lekka historia, więc trudno przewidzieć na
    > ile to wyeksploatowane. Ale pomysł dobry i patrząc na rynek chyba
    > jedyny sensowny kierunek.

    Wymieniasz za parę złoty elektrolity i po problemie.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2010-04-01 14:35:33
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-04-01 00:49:41 +0200, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> said:

    > Vivitar 285hv. Nowe wciąż w sprzedaży. Ceny dość śmieszne.

    Ale moc 28 vs 45 (może i 60) to jednak różnica.

  • 13. Data: 2010-04-01 15:22:08
    Temat: Re: Re: Manualne lampy błyskowe.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Apr 2010, JA wrote:

    > Ale moc 28 vs 45 (może i 60) to jednak różnica.

    Dla porządku - a one są podane przy tym samym kącie oświetlania?
    (bo podawana jest liczba przewodnia, a nie moc czy energia)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2010-04-01 15:23:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Apr 2010, b...@n...pl wrote:

    > LP 36 wg instrukcji.

    Jeszcze trzeba dodać: przy jakim kącie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2010-04-01 16:04:18
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-04-01 17:22:08 +0200, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Dla porządku - a one są podane przy tym samym kącie oświetlania?
    > (bo podawana jest liczba przewodnia, a nie moc czy energia)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Metz (młotki), na pewno przy kącie dla obiektywu 35 mm w małym obrazku.
    W przypadku Vivitara nie jestem pewien, czy nie dla standardu, a to
    jeszcze gorzej. Ale konstrukcja Vivitara jest z czasów, gdy LP dla
    wszystkich lamp podawana była dla 35 mm.

  • 16. Data: 2010-04-01 16:43:32
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-04-01 09:01, b...@n...pl pisze:
    > Mam yongnuo digital, LP 36 wg instrukcji. Regulacja mocy błysku, żadnej
    > automatyki, fotocela czuła i ma dwa tryby, na manualne odpalanie i ttl.
    > Do takich zabaw idealna. Nie zakładam do aparatu i stosuję z fotocelą
    > lub radiem.

    Mówisz o czymś takim http://tinyurl.com/ye4b9gg ?

    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 17. Data: 2010-04-01 16:49:15
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-04-01 00:32, adam pisze:
    > Użytkownik "cichybartko" napisał
    >
    > Niekoniecznie.
    > Parasolka może narobić zamieszania w pomieszczeniach ze wzgędu na
    > "sianie" światłem dookoła,

    No właśnie w plenerze ten błysk się "rozsiewa" po okolicy i mało co
    dociera do obiektu :).

    > Skoro doświetlanie to pół biedy.
    > Może i dobry młotek podoła, soft 50 x 50 jest nieduży - jeśli ktoś ma
    > takie doświadczenia to mnie skoryguje - ja bym zaryzykował.
    > Pomyślałem, że może wyczaiłeś gdzieś jakiś fajny industrialny obiekt i
    > kombinujesz jak zrobić całe światło najmniejszym kosztem ; )

    Z tym industrialnym wnętrzem jesteś blisko :) bo chciałem się pobawić w
    naśladownictwo Ballena ale też bym chciał liznąć stylistyki glamour w
    plenerze, dziewczęta na łące, te klimaty ;). Faktem jest że chciałbym to
    najtaniej zrobić.

    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 18. Data: 2010-04-01 17:23:30
    Temat: Re: Manualne lampy b?yskowe.
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-04-01 11:37, gr pisze:
    > MINUSY: inna jakosc ?wiat?a, inne dyfuzory, inne softboxy itp.
    > PLUSY: pakujesz w torb? i idziesz w plener - niezast?pione..

    To jest priorytet, bo przez problemy logistyczne zarzuciłem masę
    pomysłów. Twój patent z budżetem 1500zł brzmi dość ambitnie, ale chyba
    zaryzykuje z tą chińszczyzną. Pieniądze śmieszne a zawsze można to
    wykorzystać w mini studio, chociażby do oświetlenia tła.

    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 19. Data: 2010-04-01 18:05:07
    Od: luxcamera <r...@g...pl>

    cichybartko wrote:
    > Szukam, szukam i jest problem ze znalezieniem prostych lamp błyskowych.
    > Potrzebuje fotoceli, kilku stopniowej regulacji siły błysku, sensownej
    > mocy.

    Używam od kilku lat z dużym powodzeniem kilku Sunpaków 622 (te lubię
    najbardziej - GN 60 dla 35mm przy ISO 100), 522 oraz Unomatów TCT Twin
    360 i 300 - są leciwe, ale działają bez żadnych zastrzeżeń - efekty
    pracy w pełni profesjonalne.
    Do prac superprecyzyjnych ustawiam wszystko na piechotę przy pomocy
    światłomierza, ale wiele rzeczy robię z biegu na wbudowanych
    automatykach i też jest o.k., a znacząco szybciej (super sprawa, jak
    trzeba wpaść do firmy do klienta i "czyszcząc z siłą wodospadu bez
    przerywania snu" machnąć fotki załogi, sprzętu, czy samego wnęntrza do
    katalogu "na wysoki połysk").
    W prosty sposób można sobie do takich lampek zrobić podejście na
    akumulatory żelowe i takie rozwiązanie preferuję.
    Mocy mi wystarcza w zupełności nawet do sporych pomieszczeń - mam tych
    lampek kilkanaście (i pewnie kupię jeszcze).
    W sumie pracuje się tym lepiej niż czterema studyjnymi, które też mam i
    kiedyś z nimi jeździłem (to był koszmar, bo na tragarzy budżetu nie było
    :-) ).

    Ra-V "Lightsensitive" Charlikowski
    www.luxcamera.com / www.luxcamera.eu / www.luxcamera.pl
    www.mylightsensitivity.blogspot.com
    Nie po to Bóg dał nam inteligencję, żebyśmy mieli ułatwiać sobie życie.

  • 20. Data: 2010-04-01 18:19:15
    Od: luxcamera <r...@g...pl>

    cichybartko wrote:
    > zaryzykuje z tą chińszczyzną. Pieniądze śmieszne a zawsze można to
    > wykorzystać w mini studio, chociażby do oświetlenia tła.

    Próbowałem "chińszczyzny" i to była porażka - szczerze odradzam - może
    od wtedy poszli trochę do przodu, ale tak czy siak bardziej wierzę w
    moje kombinacje.