-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!newsfeed.neostrada.pl!un
t-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POS
TED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Manipulacja danymi wypadków - zabici w ostatnich 7 dniach
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <jo0cvo$rji$1@inews.gazeta.pl> <jo146h$ket$1@inews.gazeta.pl>
<jo32dp$98i$1@inews.gazeta.pl>
<4fa52adf$0$1308$65785112@news.neostrada.pl>
<jo3dg3$2ih$1@inews.gazeta.pl>
<4fa56423$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
<jo3oo8$r0j$1@inews.gazeta.pl>
<4fa566c1$0$26693$65785112@news.neostrada.pl>
<14ur630b1atrx$.1t9ooneipanrz.dlg@40tude.net>
<4fa6576f$0$1302$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<jo8sjg$3um$1@mx1.internetia.pl>
Date: Mon, 7 May 2012 20:14:33 +0200
Message-ID: <xi8un8jvcjzf$.132ena8mnvx0b.dlg@40tude.net>
Lines: 56
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.250.195
X-Trace: 1336414473 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26683 83.25.250.195:3684
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2447821
[ ukryj nagłówki ]On Mon, 07 May 2012 18:15:57 +0200, anacron wrote:
> W dniu 2012-05-06 12:56, RoMan Mandziejewicz pisze:
>> Chyba jakiś niepoważny jesteś. Przyczyna nazywa się "niedostosowanie
>> prędkości do warunków jazdy" i rzeczywiście jest przyczyną sporej
>> ilości wypadków.
>
> Skoro na co dzień mam zazwyczaj +20 do limitu poza zabudowanym i nie raz
> i nie dwa przez pseudo zabudowany przeleciałem przy 120 bez wypadnięcia
> z drogi to znaczy, że moja prędkość jest dostosowaną do warunków, czy
> też, że miałem szczęście?
Masz mało przejechanych kilometrów i nie da się jednoznacznie odpowiedzieć
jak to jest w Twoim przypadku.
Średni przebieg na drodze między wypadkami to są miliony kilometrów
(szacowany sumeryczny przebieg wszystkich pojazdów podzielony przez ilość
wypadków), a między wypadkami śmiertelnymi dziesiątki milionów kilometró.
Więc gdybyś przejechał np. 300mln kilometrów bez wypadku, wtedy byłby to
jakiś argument że prowadzisz bezpiecznie i jako dowód masz swoją
bezwypadkową historię. A że takiego przebiegu pewnie nie doczekasz, to
powoływanie się na brak wypadków jest bez sensu.
Dlatego nawet jeżeli okaże się że ktoś ma styl jazdy masz wielokrotnie
bardziej wypadkowy od przeciętnej, to nadal szansa że przeżyje całe życie
bez wypadku jest bardzo duża, bliska jedności.
Dlatego argument że ktoś miał czy nie miał wypadku jest statystycznie bez
sensu.
Jedynie jak ktoś miał wiele wypadków, no to lokuje go w takim ogonie
rozkładu, że wtedy trzeba się na pewno nad sobą zastanowić.
Ja mam o tyle większe doświadczenie, że z drogi wypadałem myślę że już
dziesiątki razy, panowanie nad kierowcy traciłem pewnie setki razy i za
każdym razem problemem była wyłącznie zbyt duża prędkość niedostosowana do
warunków, umiejętności i możliwości samochodu - troszę wolniej i nie byłoby
problemu. Z braku własnych doświadczeń możesz więc skorzystać z moich i
uwierzyć że tak po prostu jest.
>> Sam jeżdżę z szybkosciami powyżej przeciętnej i drażni mnie
>> przypisywanie tej przyczynie zbyt wielu przypadków ale trzeba być
>> ślepym i głuchym, zeby twierdzić, że takich wypadków nie ma.
>
> No popatrz, a przyczyna moich kolizji były źle działająca sygnalizacja
> (zielone dla wszystkich kierunków) i brak pobocza (nie było gdzie uciec,
> bo gdyby pół metra tam więcej było poszedłbym poboczem i nie zarysował
> nawet lakieru).
Ale sam widzisz że dzięki zachowaniu rozsądnej prędkości pomimo czyjegoś
błędu (mniejsza o to czyjego, bo błędy zdarzać będą się zawsze) mogliście
wyjść z kolizji bez szwanku.
I w sumie temu służą te ograniczenia - żeby samochody wybaczały błędy w
tych niezwykle rzadkich sytuacjach kiedy z czyjejkolwiek winy dochodzi do
zderzenia.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.05.12 21:45 anacron
- 07.05.12 21:47 Cavallino
- 07.05.12 21:51 Cavallino
- 07.05.12 21:52 Cavallino
- 07.05.12 21:53 Cavallino
- 07.05.12 22:00 anacron
- 07.05.12 22:11 Cavallino
- 07.05.12 22:12 Cavallino
- 07.05.12 23:08 J.F.
- 07.05.12 23:18 Cavallino
- 08.05.12 00:24 Tomasz Pyra
- 08.05.12 00:47 Tomasz Pyra
- 08.05.12 01:05 Tomasz Pyra
- 08.05.12 08:16 Cavallino
- 08.05.12 08:18 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?