eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMamo, Tato, kupcie mi dyplom !!Re: Mamo, Tato, kupcie mi dyplom !!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.man.lodz.pl!news
    feed.pionier.net.pl!news.glorb.com!news-in-01.newsfeed.easynews.com!easynews!co
    re-easynews-01!easynews.com!en-nntp-14.dc1.easynews.com.POSTED!not-for-mail
    From: A.L. <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mamo, Tato, kupcie mi dyplom !!
    Message-ID: <u...@4...com>
    References: <1...@p...pl.invalid>
    <3...@g...com>
    <3...@p...pl.invalid>
    <3...@g...com>
    <r...@4...com>
    <18rwtii3np2is$.1twlrn7r1ew14$.dlg@40tude.net>
    <v...@4...com>
    <1iabvka7qprat.1klbvmnj7d7cs$.dlg@40tude.net>
    <0...@4...com>
    <1r0pwcyaetig1.1r3k6dyh191gv$.dlg@40tude.net>
    User-Agent: ForteAgent/7.00.32.1200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 98
    X-Complaints-To: a...@e...com
    Organization: Forte Inc. http://www.forteinc.com/apn/
    X-Complaints-Info: Please be sure to forward a copy of ALL headers otherwise we will
    be unable to process your complaint properly.
    Date: Sun, 10 Nov 2013 13:53:45 -0600
    X-Received-Bytes: 4851
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:654818
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sun, 10 Nov 2013 17:47:51 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Dnia Sun, 10 Nov 2013 10:24:28 -0600, A.L. napisał(a):
    >> On Sun, 10 Nov 2013 09:13:35 +0100, "J.F."
    >>>Ale kto tego technika czy te kobiety ma nauczyc lutowania ?
    >> Ci ktorzy ucza lutowania.
    >
    >inzynier po studiach i kursie pedagogicznym ?
    >
    >>>Tylko ze ja tez o projektowaniu pisalem. Zajecie dla technikow ?
    >>>
    >> Ze co? nei rozumiem.
    >
    >Kto zaprojektuje ten wzmacniacz ?
    >Bo zwykly licealista po studiach na pewno nie :-)
    >
    >>>> W laboratoriach studenckich dominuje technika modulowa - uklady sklada
    >>>> sie z elementow tak jak z klockow Lego. To na Politechnice
    >>>> Warszawskiej bylo juz cos ze 30 lat temu. Umozliwia studentowi
    >>>> "kontakt z materia" ale nei zabiera zbyt duzo czasu na detale i
    >>>> pomylki
    >>>
    >>>No wlasnie - inzynier zawsze widzial moduly, a potem nawet nie ma
    >>>pojecia jak tranzystor wyglada. Trzyma w reku gotowa plytke ... i
    >>>kompletnie nie ma pojecia do czego to moze sluzyc.
    >>>
    >> Ze co?...
    >
    >Ze tak. Tranzystor. Taka mala plastykowa kosteczka, albo metalowy
    >cylinder, tylko skad wy wiecie gdzie sie ktora nozke przylacza ?
    >
    >Bo na studiach byl schowany w module.
    >
    >>>Z drugiej strony - studentom na PWr bardzo sie spodobal dr X, bo "dal
    >>>garsc elementow, lutownice, i mozna bylo sobie zmontowac uklad".
    >>>
    >> Znam podobny przypadek. Tyle ze "profesora" wyrzucili.
    >
    >A ja popieram. Szczegolnie jak studenci rozumieja co lutuja ..
    >
    >>>>>Chociaz ... od ~25 lat przetwarzanie cyfrowe sygnalow sie zrobilo
    >>>>>ambitne i w elektronice coraz wiecej matematyki, a coraz mniej
    >>>>>klasycznej elektroniki.
    >>>> To nie tylko przetwarzanie cyfrowe, ale i projektowanie cyfrowe. Dosyc
    >>>> popularny program na uczelniach to Electronic Workbench
    >>>> http://sine.ni.com/nips/cds/view/p/lang/en/nid/20231
    1
    >>>Tylko cos podobnego to u nas jest w programie technikow.
    >>>
    >> Znaczy, co jest?
    >
    >Taki program, nawet nie wiem czy EWB przetlumaczony, czy cos innego.
    >
    >Nawet kiedys chwalilem - symulowal kiepsko, ale np dobrze demonstrowal
    >ze mase oscyloskopu trzeba podlaczyc do ukladu.
    >

    jakie mamy wyjscie? Studenci zrobia projekt na papierze, policza na
    suwaku, potem zmontuja na plytce i przebadaja? Ile to czasu bedzie
    trwalo? Jak to logistycznie zorganizowac?

    Poza tym, nikt juz nie robi metoda prob i bledow.

    Owszem, sa semestralne projekty gdzie student musi cos zaprojektowac i
    zrobic. Ale nic sie nie bedzie lutowac na laboratoriach ktorych ma byc
    12 w semestrze

    >>>I istoty projektowania nie zmienilo, nadal trzeba miec pojecie co sie
    >>>robi, co najwyzej pokazalo ze ta cala nauka na studiach g* warta, bo
    >>>nawet inzynierom liczy program :-)
    >> Nie rozumiem. Prosze o rozwiniecie
    >
    >Jak nie masz pojecia jak cos ma byc zaprojektowane, to EWB nie pomoze.
    >Pomoze dopiero w szczegolach, ale koncepcje trzeba wyczytac, albo
    >wpasc.
    >

    Sluszne. Ale co z tego?.. Przeciez wlasnei inzynierow uczy sie
    projektowania

    >A potem widzisz ... katuja cie ta matematyka, katuja, teoria obwodow,
    >macierze, modele, a jak przychodzi potrzeba, to sami wyciagaja
    >program, bo on liczy lepiej :-)

    Pewnei ze liczy leipej. Chcialbys powrotu do czasow suwaka albo
    kreciolka?

    >A jak dziala telewizor to nadal nie wiesz :-(
    >

    Dlaczego nie? Ci ktorzy specjalizuja sie w telewizji, maja wyklady na
    ten temat. Ci ktorzy specjalizuja sie w radarach, maja wyklady o tym
    jak radary dzialaja. I tak dalej.

    Krotko mowiac - roznimy sie co do koncepcji edukacji inzynierow. Mam
    swoje zdanie ktorego nei wzialem z powietrza.

    A.L.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: